אכזריות לשמה: "עסקינן בנאשם המהווה "פצצה מתקתקת", אשר אינו ירא את החוק"

ביה"מ המחוזי בנצרת גזר 18.5 שנות מאסר בפועל לנאשם שהורשע במעשה סדום, מעשים מגונים וסחיטה באיומים. הנאשם פרסם מודעת דרושים למטפלת בפייסבוק, הוביל אישה שהתעניינה במשרה לגבעת המורה שם הוא ביצע בה מספר מעשי סדום בניגוד לרצונה, באיום בנשק קר ותוך גרימת חבלה גופנית. "המקרה דנן הוא מהחמורים והמזעזעים שנחשפו בפנינו", כתבו השופטים בגזר הדין. המחשה: צילום- Freepik

שופטי בית משפט השלום בנצרת גזרו לאחרונה את דינו של נאשם שהורשע במעשה סדום, מעשים מגונים וסחיטה באיומים.
על פי כתב האישום המתוקן, פתח הנאשם חשבון בפייסבוק תחת השם "פארס פלסטין" וכן התחבר לאפליקציית "מסנג'ר" המאפשרת שליחת הודעות פרטיות לבעלי חשבון פייסבוק.
בשישי לינואר השנה פרסם הנאשם בשם הבדוי מודעה בקבוצת דורשי עבודה בפייסבוק בה רשם כי הוא מחפש עובדת לניקיון וטיפול אצל קשישה בעפולה תמורת 50 שקלים לשעת עבודה.
אמה של "המתלוננת", אשר ראתה את הצעת העבודה הכוזבת, השיבה להודעת הנאשם בקבוצה וציינה כי יש לה בת שמתאימה להצעתו. לבקשת הנאשם עברו השניים לשוחח באפליקציית "מסנג'ר" ושם לבקשת הנאשם מסרה לו האם פרטים על המתלוננת, כמו גילה, מקום מגוריה ומספר הטלפון שלה.


"הנאשם אינו נרתע מעונשי מאסר שהוטלו עליו בעבר וחזר לבצע עבירות מין ואלימות חמורות ביותר, תוך שהוא מפר, שוב ושוב, צווים לצורך הגנה על הציבור מפני עברייני מין"


בהמשך ולבקשת הנאשם יצרה המתלוננת קשר עמו באפליקציית "מסנג'ר". הנאשם הציג עצמו בפניה בכזב כאיש צבא, שיקר בדבר מוצאו וכן מסר לה פרטים נוספים על הצעת העבודה הכוזבת. בסופו של דבר קבע עמה כי תגיע לעפולה בבוקר התשיעי לינואר וכי ינחה אותה להגיע לבית הקשישה.
המתלוננת, אשר לא הכירה את העיר עפולה, הגיעה לתחנה המרכזית בעיר בשעות הבוקר ויצרה עם הנאשם קשר טלפוני על מנת שינחה אותה כיצד להגיע לבית הקשישה. הנאשם הנחה אותה להגיע באוטובוס לשכונת גבעת המורה. לאחר שירדה באחת מתחנות האוטובוס בשכונה, הנחה אותה הנאשם באמצעות הטלפון להגיע לפתחו של בסיס צבאי נטוש הנמצא בשכונה, שם המתין לה.
בהגיעה לפתח הבסיס הנטוש פגשה המתלוננת בנאשם שאמר לה כי יוביל אותה דרך שביל לבית הקשישה, שם היא אמורה להתחיל לעבוד, והשניים החלו לפסוע בשביל אל פנים הבסיס הנטוש.
בהגיעם קרוב לאחד המבנים, אחז במתלוננת פחד למראה המקום המוזנח ועל כן אמרה לנאשם שאינה רוצה להמשיך עוד, והסתובבה חזרה על מנת לצאת מהבסיס הנטוש. בתגובה לכך כרך הנאשם את ידו על צווארה של המתלוננת, הצמיד אותה אליו בחוזקה בתנועת חניקה ואמר לה לבל תוציא הגה מפיה. לאחר מכן גרר אותה עד לפתח המבנה, שם הרים אותה בידיו, עלה עמה במדרגות והוריד אותה בתוך המבנה. אז שלף הנאשם סכין מכיסו ואיים על המתלוננת באומרו כי אם תצעק ואם לא תעשה כרצונו, יקבור אותה.

• הנאשם אמר למתלוננת כי עליה להצטלם אתו כשהיא מנשקת אותו בפניו ובפיו ומחייכת

המתלוננת ניסתה להדוף את הנאשם ממנה, אולם הנאשם אחז בצווארה בידיו בחוזקה תוך שהוא חונק אותה וגורם לחבלות בצווארה ואיים עליה שוב באומרו "עכשיו אל תנשמי, אם תנסי לברוח אהרוג אותך ואף אחד לא יעלה על זה". לאחר מכן הצמיד את גופה לקיר, כשפניה מופנים לקיר וגבה אליו, ואמר למתלוננת כי עליה להתפשט מבגדיה אחרת יהרוג אותה. מיד לאחר השמעת איום זה, דחף הנאשם את המתלוננת שוב אל הקיר, הוריד את חולצתה וביצע בה מעשים חמורים בהם הוא הורשע.
לאחר שהמתלוננת התלבשה, אחז בה הנאשם והוביל אותה לרחבה שמחוץ למבנה שם הורה לה לשבת לצדו. הנאשם הוציא שוב את הסכין שהייתה ברשותו ואמר למתלוננת כי עליה להצטלם אתו כשהיא מנשקת אותו בפניו ובפיו ומחייכת. בפחדה הרב מאיומיו עשתה המתלוננת כדבריו.
בנוסף אמר לה הנאשם כי אם תתלונן במשטרה על מעשיו יפיץ את הסרטונים. המתלוננת שחששה שיממש את איומיו עשתה כהוראתו, והנאשם הסריט את האקט ובסיומו התלבש, הורה למתלוננת להתלבש, אחז בזרועה והוביל אותה אל מחוץ לבסיס הנטוש עד לתחנת אוטובוס סמוכה.
במהלך הליכתם מחוץ לבסיס הנטוש אמר הנאשם למתלוננת שלא תעשה שטויות ושתתנהג כאילו היא חברתו, אחרת יחזיר אותה לבסיס הנטוש ויאנוס אותה. בפחדה הרב מהנאשם ומכך שיממש את איומיו, עשתה המתלוננת כדבריו והתלוותה אליו עד לתחנת האוטובוס, שם המתינו עד שהגיע אוטובוס. רק לאחר שעלתה המתלוננת לאוטובוס עזב הנאשם את המתלוננת ואת המקום. כתוצאה מחניקתה שוב ושוב בידי הנאשם נגרמו למתלוננת חבלות בצווארה. על פי כתב האישום המתוקן, במעשיו המתוארים לעיל, ביצע הנאשם במתלוננת מעשים מגונים בניגוד לרצונה, ביצע בה מספר מעשי סדום בניגוד לרצונה, באיום בנשק קר ותוך גרימת חבלה גופנית, סחט אותה באיומים בעל פה בפגיעה שלא כדין בשמה הטוב ובצנעת הפרט שלה ובפרסום דבר הנוגע לה, החזיק סכין שלא למטרה כשרה וכן איים בפגיעה שלא כדין בגופה.


"במהלך המעשים, הסריט הנאשם את המתלוננת או צילם אותה, תוך שהוא כופה עליה להציג מול המצלמה מצג של יחסים המתקיימים בהסכמה"


בפרק דיון והכרעת הדין כתבו השופטים: "המקרה דנן הוא מהחמורים והמזעזעים שנחשפו בפנינו, בסוג זה של עבירות. הנאשם העביר את המתלוננת, שהיא אישה צעירה, חסרת מעמד בארץ קשת יום (שכל אשר רצתה הוא למצוא מקום עבודה) וחסרת ביטחון, מסכת של תלאות, שכללה מעשים מיניים מן החמורים ביותר. כל זאת, תוך איומים קשים (ואף תוך שימוש בסכין) לפגוע בחייה, ולפרסם סרטונים המתעדים אותה נהנית כביכול מן המגע עימו. אין ספק, כי מסכת התעללות מעין זו מחייבת ענישה הולמת ומרתיעה, שתבטא את שאט הנפש ממעשיו של הנאשם ותעביר מסר מרתיע לאחרים ולנאשם עצמו".
עוד הוסיפו השופטים: "במוקד האירוע שלפנינו עומדת כאמור מסכת אכזרית וברוטלית של עבירות מין קשות אותן ביצע הנאשם במתלוננת, תוך שימוש באלימות ממשית, איומים על חייה באמצעות נשק קר וסחיטה באיומים, כל אלה הסבו לה פגיעה קשה. לא מדובר במעשה בודד אחד אלא ברצף של מעשי סדום, בניסיון לבצעם, ובמעשי תקיפה מינית נוספים, שביצע הנאשם במתלוננת, תוך הפעלת כוח והטלת טרור ופחד באמצעות איומים, שכללו גם שימוש בסכין וסחיטה. המעשים לוו באלימות ממשית, שכללה גם חניקתה של המתלוננת וגרירתה. במהלך המעשים, הסריט הנאשם את המתלוננת או צילם אותה, תוך שהוא כופה עליה להציג מול המצלמה מצג של יחסים המתקיימים בהסכמה ומאיים להפיץ את הסרטונים אם תתלונן על מעשיו במשטרה".

"המדובר בנאשם שמסוכנותו לציבור בכללותה הינה גבוהה ביותר"

מגזר הדין עלולה כי בגיליון הרישום הפלילי של הנאש עבר פלילי מכביד ביותר שכולל עבירות מין חמורות, עבירות אלימות כנגד גוף, עבירות רכוש וכן עבירות רבות של הפרת צווי פיקוח בהגנה על הציבור מפני עברייני מין. "למותר לציין", כתבו השופטים: "כי עברו הפלילי העשיר של הנאשם והעובדה שביצע את העבירות כאשר עונש מאסר על תנאי תלוי ועומד כנגדו, נתונים המשקפים את המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו לציבור, מהווים נימוק כבד משקל, המטה את הכף לעבר גזירת עונשו בצדו הגבוה של המתחם. כפי שציינה המאשימה, עסקינן בנאשם המהווה "פצצה מתקתקת", אשר אינו ירא את החוק, אינו נרתע מעונשי מאסר שהוטלו עליו בעבר וחזר לבצע עבירות מין ואלימות חמורות ביותר, תוך שהוא מפר, שוב ושוב, צווים לצורך הגנה על הציבור מפני עברייני מין. לנוכח האמור, לא יכול להיות חולק כי המדובר בנאשם שמסוכנותו לציבור בכללותה הינה גבוהה ביותר".
השופטים גזרו על הנאשם18 שנות מאסר בפועל, והורו על הפעלת עונש מאסר על תנאי בן 9 חודשים, שהוטל על הנאשם – כך ששלושה חודשים ממנו ירוצו בחופף לעונש המאסר בפועל והיתרה במצטבר לעונש המאסר שהוטל עליו בהליך זה. כך שסה"כ ירצה הנאשם עונש מאסר של 18.5 שנות מאסר בפועל.