אוהבים את העיר: עפולה שוב העיר המבוקשת במחוז צפון

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2021 עולה כי עפולה מדורגת במקום הראשון במחוז צפון והשביעי בישראל בדירוג התושבים שהעתיקו את מגוריהם אליה בשנה האחרונה. שומרת על מקומה הראשון בצפון זאת השנה השלישית ברציפות. צילום: דוברות עיריית עפולה

עפולה ממשיכה לשמור על מקומה כעיר המועדפת והאהובה במחוז צפון, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2021. למעשה שומרת עפולה על מקומה כעיר שמושכת הכי הרבה תושבים חדשים במחוז צפון זאת השנה השלישית ברציפות.
עוד עולה מהנתונים כי עפולה מדורגת בין עשר הערים המבוקשות בישראל כאשר היא מתייצבת במקום השביעי הגבוה אחרי חריש, בית שמש, הרצליה, יבנה, ראש העין וטירת הכרמל, העיר היחידה שהצליחה להיכנס לעשירייה הראשונה ממחוז חיפה. את העשירייה סוגרות מודיעין, נתיבות וגדרה.
במקביל עולה מנתוני משרד הפנים, נכון לחודש דצמבר 2021 שבעפולה מתגוררים 63,542 תושבים, צמיחה של יותר מ-4% בהשוואה לחודש דצמבר 2020. נתון משמח נוסף הוא שכל שכונות העיר הראו צמיחה חיובית בשנה האחרונה (בהשוואה לדצמבר אשתקד) כאשר בראש ניצבות השכונות החדשות 'עפולה הירוקה' עם שיעור צמיחה של 53%, 'לב העמק' עם שיעור צמיחה של 24.76%, 'רובע יזרעאל' עם 11.33%, גבעת המורה עם 1.90%, עפולה תחתית עם 1.61% ועפולה עילית עם שיעור של 1.01%.
נתונים משמחים נוספים שעולים מנתוני משרד הפנים מצביעים על כך שעפולה שומרת על התואר המחייב "עיר צעירה" עם 18,219 ילדים ובני נוער עד גיל 17 ועוד 10,025 צעירים בגילאים של 18-30. בסך הכל חיים בעפולה 28,244 צעירים עד גיל 29 המהווים 45% מסך התושבים המתגוררים בעיר כיום.
ראש העיר אבי אלקבץ התייחס לנתונים המחמיאים ואמר: "עפולה ממשיכה ליהנות מהגירה חיובית של משפחות צעירות מכל הארץ ושומרת על מקומה כעיר מובילה בצפון. נמשיך להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר ולאורחיה".

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|