גבע: שביתת אזהרה במפעל "בקרה"

שביתת פתע במפעל בקרה. עובדי המפעל חוסמים את השערים, לטענתם בשל מהלכים חד צדדיים של ההנהלה שפוגעים בהם. "אנחנו לא נישבר עד שההנהלה תשב למשא ומתן רציני. במשך שבעה חודשים מתנהל משא ומתן פיקטיבי, בו ההנהלה מתעקשת ללכת בדרכים עקלקלות", אומרים נציגי העובדים. המפעל בתגובה: "הנהלת בקרה מכבדת את זכות השובתים לשבות, ויחד עם זאת תעמוד על כך שלא יפריעו לרוב המוחלט של העובדים לעבוד"

כמה עשרות מעובדי מפעל "בקרה" בקיבוץ גבע חוסמים החל מהבוקר את שערי המפעל, לטענתם, במחאה על מהלכים חד צדדיים של ההנהלה הפוגעת בעובדים. יו"ר ועד העובדים אלי כהן, סיפר כי במרוצת החודשים האחרונים פוטרו 30 מהעובדים הקבועים ובמקומם מועסקים עובדי קבלן.

• "יש נתק מוחלט"

עובדי המפעל בשביתת פתע, דורשים לקדם הסכם קיבוצי ראשון במפעל
עובדי המפעל בשביתת פתע, דורשים לקדם הסכם קיבוצי ראשון במפעל

בהודעה של ההסתדרות הלאומית נכתב: "ההנהלה מקדמת הוצאת פעילויות ליבה למיקור חוץ ובנוסף עושה כל שביכולתה לפגוע בהתארגנות העובדים. ועד העובדים וההסתדרות הלאומית מאשימים את ההנהלה בהתנהגות בריונית וקוראים לשבת למשא ומתן רציני וענייני לקידום הסכם קיבוצי ראשון במפעל. מדובר בשביתת אזהרה לאחר שההנהלה לא הותירה בידינו ברירה". אלי גל, נציג ההסתדרות הלאומית הוסיף: "העובדים מונעים כניסה ויציאה של סחורה והחלפת העובדים הקיימים בעובדים אחרים.

הם לא מתכוונים להישבר עד שההנהלה תשב למשא ומתן רציני. במשך שבעה חודשים מתנהל משא ומתן פיקטיבי, בו ההנהלה מתעקשת ללכת בדרכים עקלקלות. שביתת האזהרה היא ל-48 השעות הקרובות לפחות כשלעת עתה לא מתנהל שום שיח ויש נתק מוחלט", סיכם גל.

• "אנחנו נאבקים על החיים והפרנסה שלנו"

יו"ר ועד העובדים אלי כהן: "אנחנו מחכים שבועיים שידברו איתנו אבל מנכ"ל המפעל העדיף לצאת לחו"ל. אנחנו נילחם עד שייענו לתנאים שלנו. אף אחד מההנהלה לא פונה אלינו כרגע, אך כנראה שזה ייקרה בהמשך. נעשה הכל לרווחת העובדים, נגבש פה עמדה במטרה לקבל את התנאים שמגיעים לנו והם מינימאליים.
לא ביקשנו הרבה, אבל יש במפעל התנהגות רודנית עם הפחדה. אנחנו נאבקים על החיים והפרנסה שלנו. יש עשרות עובדים מהמגזר הערבי עמנו שלא הפגינו היום בגלל שהם בחג. אם צריך נישאר במפעל גם בסוף השבוע, אנחנו לא נזוז מפה עד שידברו איתנו. המחלקות מושבתות כרגע, אין כניסה של סחורה וספקים, שום דבר. אנחנו נעמוד על שלנו. זה הלחם שלנו".

טענות מצד העובדים על ניסיונות ההפחדה מצד הנהלת 'בקרה'
חסימת הכניסה למפעל. טענות מצד העובדים על ניסיונות ההפחדה מצד הנהלת 'בקרה'

• "ועד העובדים החליט חד צדדית להפסיק את השיחות"

עו"ד אורי דדו, נציג המפעל הגיב לדברים ולשביתה האזהרה ואמר: "ועד העובדים החליט חד צדדית להפסיק את השיחות והפגישות עם הנהלת המפעל ולנסות להשביתו. מתוך כ-300 עובדים, מתוכם 200 שכירים, כ-20 עובדים לכל היותר אינם עובדים ומנסים להפריע לאחרים לעבוד. הנהלת בקרה מכבדת את זכות השובתים לשבות, ויחד עם זאת תעמוד על כך שלא יפריעו לרוב המוחלט של העובדים לעבוד. במקביל, ככל שהועד יחליט לחזור לשולחן המו"מ, הנהלת המפעל תברך על כך. הנהלת בקרה מכבדת ומעריכה את כלל עובדיה ותמשיך לנהוג בהם בהוגנות מירבית".

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|