" ?MeToo# שחקן שיפלוט בטעות הערה פוגענית- יקבל ממני ירייה"

השחקנים שעונדים את הצמידים שלה, הדבר שהיא הכי חוששת ממנו, האהדה להפועל ירושלים בכדורסל, הדבר שהכי מפריע לה במשחקים מול קבוצות מהמגזר ("כנראה שה-Me Too"" לא הגיע לשם וחבל"). הספורטרפיסטית של הפועל עפולה בכדורגל ובכדורסל חושפת 10 דברים שלא ידעתם עליה

הבמה שלה: אפרת גורן-וחנון, הספורטרפיסטית המסורה של הפועל עפולה בכדורגל ובכדורסל ואחת הדמויות הכי ססגוניות שיש בעולם הספורט האזורי, חושפת בראיון מיוחד ל"חדש בעמק" 10 דברים שלא ידעתם עליה (אלא אם אתם ממש קרובים אליה). להלן הפרטים:

  1. אפרת היא בת 45, תושבת אחוזת ברק, נשואה באושר לשי ואמא למאיה בת 15.5, שחר בת 14 וזוהר בת 8.
  2. היא גדלה במושב רמת רזיאל ליד ירושלים, מושבניקית אמיתית שהלכה יחפה כל היום. "אהבנו להסתובב בטבע כל הזמן-לא כמו הילדים של היום-ולמרות כל זה אני פוחדת פחד מוות ממש מעכבישים ולא משנה באיזה גודל הם". שלא תגידו לא אמרנו לכם.
  3. מסתבר שמאז שהיא קטנה היא נולדה וגדלה לתוך עולם הספורט. עד גיל 18 היא הייתה בנבחרת השחייה של מועצה אזורית מטה יהודה ועד היום שמורים אצל אבא שלה תעודות הזכייה מלפני 30 שנה.
  4. מגיל צעיר אבא שלה לקח אותה למשחקים של הפועל ירושלים בכדורסל ומאז היא אוהדת שרופה של הקבוצה. ואגב, לימים היא סגרה מעגל ועברה מאוהדת לעובדת במועדון האדום מהבירה. 5 שנים מדהימות היא העברה, לטענתה, בהפועל ירושלים עד שעזבה את עיר הקודם לטובת העמק.
  5. כדורסל או כדורגל-זוהי שאלת השאלות שתמיד שואלים אותה. אז בהתחלה ללא ספק היא הייתה מחוברת מאוד לכדורסל, אבל היום אחרי חמש שנים בעולם הכדורגל היא טוענת שזה כמו שישאלו אותה איזה ילדה שלי אני יותר אוהבת . לכל אחד שמורה אהבה ענקית בלב. בקיצור, הימנעו מעתה ואילך מהשאלה הזו.
  6. ואיך אפשר בלי קמפיין "Me Too". בתור אישה שעובדת בסביבה גברית מובהקת אחת השאלות שכל הזמן היא נדרשת לענות עלייה היא: "איך זה לעבוד בסביבה גברית והאם אין הערות מטרידות?". לאפרת גורן-וחנון יש תשובה חותכת בנושא: "קודם כל עניין ההטרדות המיניות, זה נושא חם שלא יורד לאחרונה מהכותרות וטוב שכך. אבל עם זאת אני מזמינה את כל הלוחמות למען הנשים לבוא ולראות מה זה כבוד לאישה בכדורגל וגם בכדורסל. כולם יודעים לכבד, מאוד לכבד. ואם בטעות שחקן כזה או אחר פולט איזו אמירה פוגענית לא במקום, אז חוץ מזה שהוא יקבל ירייה ממני הוא יחטוף על הראש גם משאר השחקנים".
  7. הדבר שאפרת הכי שונאת במשחקי כדורגל זה לרוץ לתוך המגרש, במיוחד שהמשחק הוא נגד קבוצה מהמגזר. מדוע? הנה ההסבר שלה: "כמות הקללות/שריקות וכל האמירות המעצבנות הם בלתי נסבלות. כנראה שה- 'Me Too' לא הגיע לשם עדיין וחבל".
  8. תתפלאו לקרוא אבל הדבר שהיא הכי חוששת ממנו במשחק כדורגל זה לרוץ לשחקן שנפצע (במיוחד בחורף) ולהרביץ גליץ' של החיים מול כולם. "אני יודעת שיש די הרבה חבר'ה שמתפללים שיום אחד זה יקרה לי", היא מספרת בחיוך.
  9. והנה לכם פרט עסיסי ומעניין. אפרת מחזיקה בתואר המפוקפק "הפיזיו היחידה בארץ שהורחקה במשחק כדורסל". כשהיא עבדה עם קבוצת יוקנעם/מגידו היא זרקה באחד המשחקים מסטיק לכיוון השופט, וזאת כמחאה על שיפוט נוראי. (מיותר לציין שהספסל חטף עבירת טכנית). אגב, גם העונה הייתה תקרית כאשר היא זרקה הערה מעליבה לעבר השופט במשחק בנתניה (בכדורסל) ומהר מאוד מצאה את עצמה מקללת ביציע.
  10. בכדי להרגיע את הראש מכל הרעש של הכדורגל והכדורסל היא אוהבת מאוד לחרוז מחרוזות, צמידים ושאר תכשיטים. יש לה כמות חרוזים שלא מביישת חנות רצינית. חשוב להדגיש היא לא מוכרת אלא מחלקת באהבה לכל מי שמבקש. לא פלא שחצי משחקני הכדורגל עונדים צמידים שלה. מעניין לגמרי.

    אפרת גורן וחנון-כדורגל
    אפרת גורן וחנון. אישה בועטת. צילום: אבי רביבו