91 עצים ניטעו לזכר חללי מערכות ישראל במסגרת פרויקט "עץ לכל חלל"

יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר, שבן דודו יורם ביטון ז"ל נפל במלחמת לבנון הראשונה: "אני נרגש לקיים השנה שוב את מסורת נטיעת עץ לכל חלל, שמנציחה את היקרים לנו מכל, מצדיעה להם, ומשמרת את מדינתנו וחוסנה". צילום: ישראל פרץ

בשבע שעבר, לרגל ט"ו בשבט, חג האילנות, נפגשו 91 בני משפחות יהודיות ודרוזיות של חללי מערכות ישראל ביער אחיהוד ונטעו 91 עצים לזכר יקיריהן. זו השנה השנייה לקיומו של פרויקט "עץ לכל חלל", המשותף לאגף משפחות , הנצחה ומורשת במשרד הביטחון וקרן קימת לישראל, במסגרתו נפגשות המשפחות, מקיימות מעגלי שיח בנושא התמודדות עם השכול ונוטעות עץ להנצחת קרוביהן שנפלו על הגנת הארץ. בין המשפחות השכולות שהשתתפו בנטיעות: שרונה ואריה בר אור שבנם רב סרן צפריר בר אור ז"ל נפל בקרב במבצע צוק איתן, פרחה וסלמאן יוסף ששכלו את בנם סמל שני מדחת יוסף ז"ל בקרב בקבר יוסף בשכם, צביה ריבן שבנה אלעד ריבן ז"ל, בן ה-16, נספה באסון הכרמל, סימה יפרח שבתה מישר איילה יפרח ז"ל נספתה באסון הכרמל, רחל ואורי אליהו שבנם סגן פז אליהו ז"ל נפל בקרב במבצע צוק איתן, יצחק קובי ששכל את בנו רס"ל עידן קובי ז"ל בקרב במלחמת לבנון השנייה ונוספות. סמנכ"ל וראש אגף משפחות שכולות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם: "על פי היהדות חג האילנות מסמל התחדשות, פריחה וצמיחה של הטבע ויחד איתו את האדם, כאמור 'כי האדם עץ השדה'. המשפחות השכולות כואבות בכל יום את אובדן היקר להן מכל ועלינו לזכור ולהנציח אותם בכל דרך אפשרית. פרויקט 'עץ לכל חלל', המתקיים זו שנה שנייה ברציפות, מבטא את תמצית החיבור שבין האובדן והשכול לתקווה וצמיחה שיהפוך למסורת עבור המשפחות השכולות, משרד הביטחון וקק"ל".
יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר, שבן דודו יורם ביטון ז"ל נפל במלחמת לבנון הראשונה: "חג הנטיעות הוא חגה האמיתי של קק"ל. חג האדמה וחגה של הארץ, הארץ שכולנו כה אוהבים, ואתם הם אלה ששילמתם את המחיר היקר מכל בכדי לשמור עליה. השכול מכה לצערנו בכל העדות, השכבות ובני הדתות בישראל. הארץ מלאה באנדרטאות, אתרי הנצחה וזיכרון, אשר מידי שנה אנו נאלצים להוסיף להם עוד שמות, עוד חלומות מנופצים, עוד הבטחות שכבר לא יתממשו. גם אחרי שבעה עשורים עוד לא הגענו אל המנוחה והנחלה. אני נרגש לקיים השנה שוב את מסורת נטיעת עץ לכל חלל, שמנציחה את היקרים לנו מכל, מצדיעה להם, ומשמרת את מדינתנו וחוסנה".

״אתם לא לבד״: מהולנד באהבה לנוף הגליל

|

א.נשים (ומעשים) טובים באמצע הדרך

|

בקטיף עגבניות חממה: יום המעשים הטובים של מחלקת הכספים במרכז הרפואי העמק

|