גמ"ח לתפארת- לזכרם של ריבקי וגבי הולצברג

במסגרת הנצחתם של גבי וריבקי הולצברג, שליחי חב"ד שנרצחו במומבאי לפני 11 שנים, נחנכה השבוע בבית המעשים הטובים בעפולה אכסנייה חדשה, מעוצבת ואינטימית לגמ"ח "בגדי מלכות- תפארת רבקה". במסגרת פעילות הגמ"ח יוכלו נשים בכל הגילאים, לבחור שמלות ערב מרהיבות המותאמות למגזר החרדי- כולל של המעצבת המוערכת מיכל נגרין. צילום: שיר רותם

ביום רביעי השבוע נחנך גמ"ח "בגדי מלכות- תפארת רבקה". הגמ"ח פועל ב"בית המעשים הטובים" בעפולה ואותו מפעילים יחד עם פעילויות נוספות רבות הרב שמעון רוזנברג ורעייתו הרבנית יהודית- כהנצחה לזכר בתם ריבקי ובעלה גבי הולצברג, שלוחי חב"ד שנרצחו במתקפת הטרור במומבאי בשנת 2008.

בבית המעשים הטובים מתקיימים לאורך השבוע שיעורי תורה לגברים ולנשים ואירועים במתחם חמים ומעוצב. בקרוב גם תפתח את שעריה משחקייה מאובזרת ומרשימה לילדים עם צרכים מיוחדים- שתעניק גם שירותי ייעוץ על ידי אנשי מקצוע.

חוסכים אלפי שקלים

גמ"ח "בגדי מלכות- תפארת רבקה" פועל מזה עשור שנים על ידי הרבנית רוזנברג, אולם עתה הוא זוכה לאכסנייה מכובדת וזוהרת, במתחם המשתרע על פני 120 מטרים. עם הכניסה לגמ"ח נחשפים מיד לעיצוב המוקפד והריהוט הייחודי שנתרם על ידי מיכל נגרין – אמנית ומעצבת תכשיטים ואופנה מוערכת מאוד בישראל, עם קו עיצובי מובחן, ייחודי ויוקרתי. מלבד הריהוט תרמה נגרין לגמ"ח גם שמלות ערב יוקרתיות בעיצובה, תכשיטים, אקססוריז, שנדלירים ועוד. נגרין שמעניקה ייעוץ אישי לרבנית יהודית, גם לקחה חלק באירוע הפתיחה ביום ראשון השבוע – שחשף בפני המשתתפות מאות שמלות ערב שמושכרות לכל הגילאים במחיר סמלי. ההסתייעות בגמ"ח שמפעילה הרבנית יהודית עבור משפחות ברוכות ילדים, החל מתינוקות ועד סבתות, יכולה לחסוך להן במצטבר סכומים של אלפי שקלים.

השמלות המרהיבות מעוצבות בטוב טעם, עם דגשים על קווים אופנתיים מעודכנים וגזרות מחמיאות שמותאמות לקהל היעד החרדי והדתי. במתחם הגמ"ח – רחב הידיים-  יכולות הנשים לבחור שמלה שהולמת אותן – ולמדוד אותן בתאי הלבשה נעימים ומרווחים.

"הגמ"ח פעל תחילה בביתנו, כבר לפני עשור שנים", סיפרה השבוע הרבנית רוזנברג, “בהמשך העברנו אותו לחנות ברחוב ירושלים בעיר ומשם לרחוב כורש בעיר, עד שעברנו לפה. אנחנו פותחים אותו במשך ארבעה ימים בשבוע לטובת הנשים והמשפחות שמסתייעות בו. אני שמחה ששמו של הגמ"ח יצא למרחקים ולראייה: מגיעות אלינו נשים מכל רחבי הארץ- כולל ממטולה ונהרייה. אנחנו מתאימים בגמ"ח שמלות ערב ואביזרים לילדות מגיל ינקות, לנשים בכל הגילאים וגם לסבתות. הכל מוענק באהבה ובמחיר סמלי".

 הרב שמעון רוזנברג בכניסה לבית המעשים טובים
הרב שמעון רוזנברג בכניסה לבית המעשים טובים

“לגמ"ח הזה יש חיבור טבעי לגמרי עם מורשתם של גבי וריבקי. נשים רבות שנכנסות אומרות שהמקום מלא בקדושה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"הבית של גבי וריבקי תמיד היה פתוח וכל מעייניהם הופנו לטובת עזרה לציבור. כך גם אני וצוות המתנדבות רוצות לעשות"

בכניסה לגמ"ח מוצב ספר מבקרים ובו כותבות נשים רבות מילות הערכה לרבנית – על פועלה. אחת מהן כתבה: “הייתי זקוקה לנס, ו'סיעתא דשמיא' יוצאת דופן. לא מעט שמעתי את שמו של הגמ"ח שהולך למרחוק…ב"ה אחרי תפילות אין סוף זכינו לשדך את בנותיי. מאיפה מגייסים את כמות הבגדים הנדרשת לשבת חתן, לשבע ברכות, לחתונות? הגעתי לגמ"ח וחשבתי שימתין לי חדר עם סטנד בודד של שמלות. ברגע בו נפתחה הדלת, עמדה מול עיני גב' יהודית שתחיה, אמה של רבקי ז"ל. במאור פנים היא הכניסה אותי לארמון מלא שמלות, בכל צבע וגוון אפשרי, בסבלנות אין קץ, מדדתי שוב שוב עד שמצאתי את שחשקה נפשי ואין מילים לתאר את החסכון העצום בו זכיתי עקב השימוש בגמ"ח…אין מילים עד כמה ליבי עמוס שמחה..".
נראה כי הרבנית יהודית מתרגשת בכל פעם שהיא מעלעלת בספר וקוראת את מילות ההערכה לגמ”ח, שם אגב שנבחר על ידי חתנה של הרבנית יהודית.
לדבריה הכל נעשה לשם שמיים וכמובן להנצחת בתה האהובה רבקי. “לגמ"ח הזה יש חיבור טבעי לגמרי עם מורשתם של גבי וריבקי. נשים רבות שנכנסות אומרות שהמקום מלא בקדושה", אומרת הרבנית רוזנברג, “בשליחותם במומבאי הם תרמו את כל כולם עבור יהודים טובים. הבית שלהם תמיד היה פתוח וכל מעייניהם הופנו לטובת עזרה לציבור. כך גם אני וצוות המתנדבות רוצות לעשות. הרעיון הכללי הוא להפוך את הלימון ללימונדה, את הזעזוע לעוז, את הגולה לגאולה", סיכמה הרבנית.

"מגיעות אלינו נשים מכל רחבי הארץ", הרבנית יהודית רוזנברג בגמ"ח שנחנך השבוע
"מגיעות אלינו נשים מכל רחבי הארץ", הרבנית יהודית רוזנברג בגמ"ח שנחנך השבוע

החיבור המיוחד עם מיכל נגרין

הקשר של הרבנית יהודית עם המעצבת מיכל נגרין התרחש בצל האסון הטראגי של משפחת רוזנברג. בטרם המתקפה, אורחים יהודים שביקרו בבית חב"ד במובמאי העניקו לריבקי ז"ל שרשרת ייחודית בעיצובה של נגרין. השרשרת הייתה אהובה מאוד עליה והיא ציינה זו בפני אמה לא פעם. לאחר האסון שפקד את המשפחה קיבלה הרבנית יהודית שקית ובה כל התכשיטים שהיו על גופה של ריבקי בעת שארע הפיגוע הרצחני. הרבנית הבחינה מיד בשקית בשרשרת בעיצובה של נגרין, "שמתי לב שהשרשרת נשברה ועם הגיענו ארצה מהודו יצרתי קשר עם מיכל נגרין וסיפרתי לה את שארע. אחרי שבועיים קיבלתי לביתי בהפתעה גמורה שרשרת ועגילים עם הקדשה אישית ממיכל- בתוך קופסא מהודרת. מאז הכול היסטוריה והקשר ביני לבין מיכל רק התהדק. היא תורמת לנו באופן קבוע ואנו מעריכים אותה כל כך על נדיבות לבה".

פינת ריהוט שנתרמה על ידי המעצבת מיכל נגרין
פינת ריהוט שנתרמה על ידי המעצבת מיכל נגרין