מאות חקלאים הפגינו ביקנעם: "די. עד כאן"

המפגינים הגיעו בשיירות איטיות של טרקטורים מכל רחבי הצפון אל הצומת, חלקם עם סוסים, חסמו כבישים זרקו חציר ושפכו חלב כל זאת לדבריהם בעקבות המדיניות החד צדדית של הממשלה בכל הנוגע לפתיחת ייבוא פרוע וחופשי, מחירי המים הגבוהים לחקלאים, פערי התיווך ועוד

למעלה מ- 1000 חקלאים הפגינו היום בחמישה צמתים ברחבי המדינה ובין היתר בצומת יקנעם. לדברי החקלאין ההמשלה נוקטת כנגדם מדיניות חד צדדית בכל הנוגע לפתיחת ייבוא פרוע וחופשי, מחירי המים הגבוהים לחקלאים, פערי התיווך ועוד. בהתאחדות חקלאי ישראל דורשים מהממשלה לטפל במידי וללא כל דיחוי בכלל הנושאים החקלאים הבוערים אחת ולתמיד. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "החקלאות מתייבשת – ישראל מתביישת", "מדינה אוכלת חקלאיה", "העם דורש פרי ישראלי", "עגבניות ישראליות א לא להיות".
כ- 500 מפגינים הגיעו לצומת יוקנעם בשיירות איטיות של טרקטורים מכל רחבי הצפון ישירות אל הצומת, חלקם עם סוסים, חסמו כבישים, שפכו חציר ושפכו חלב.
בהתאחדות חקלאי ישראל אמרו השבוע: "על הממשלה להתעשת, להציב את החקלאות על סדר היום הלאומי ולהכריע מידית את כלל הנושאים החקלאיים העומדים על הפרק עד לסוף שנת 2016, ללא כל דיחוי".

• "היום זו יריית הפתיחה"

ראשי התאחדות חקלאי ישראל דורשים ממשרד האוצר והחקלאות לטפל באופן מידי בבעיות החקלאות לרבות: הורדת מחירי המים וביטול הלאמת אגודות המים החקלאיות, עצירת הייבוא הפרוע, טיפול בפערי התיווך זאת לצד בניית שוק סיטונאי חדש, טיפול בכל סוגיית העובדים הזרים, תמיכה בייצוא החקלאי, הסדר בענף ההטלה, הסדר בקרן הביטוח של החקלאים – קנט ומנהלת השקעות.
מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: ״היום זו יריית הפתיחה של המאבק שלנו. אנחנו נמצאים כאן היום, מאות חקלאים, כדי לומר לממשלה – די! עד כאן! על ממשלת ישראל להתעשת ולגלות אחריות לאומית על החקלאות, לתמוך ולטפל בכלל בעיות החקלאים – הייבוא הפרוע מאיכות גרועה על חשבון החקלאים, מחירי המים הגבוהים, פערי התיווך, בעיית העובדים הזרים ותמיכה בייצוא החקלאי. על המדינה להבין שסכנת הקיום של החקלאות תשפיע באופן ישיר על הצרכנים ועל ביטחון המזון במדינה".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "חקלאי ישראל דורשים צדק חברתי. אנו רוצים להתחרות עם מדינות המערב ביצוא בתנאים שווים. חקלאות ישראל מתייבשת ואם הממשלה לא תרתם לעזרה אנחנו בסכנת הישרדות. בנוסף קיים צורך דחוף בצעדים בוני אמון בין הממשלה לחקלאים ועיקרם הפסקת הפתיחה הגורפת ליבוא של מוצרי חקלאות מאיכות ירודה והגעה מידית להסכם על הורדת מחיר מי מקורות השפירים לחקלאות".⁠⁠⁠⁠

ראש מוא"ז הגלבוע בהפגנת החקלאים ביקנעם
ראש מוא"ז הגלבוע בהפגנת החקלאים ביקנעם

עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע: "זהו לא מאבק רק למען הצלת החקלאות, זהו מאבק להצלת ההתיישבות בישראל. בראש מעיינינו עומדת הדאגה לחקלאים ולתושבי הפריפריה. אלפי אנשים המנסים לשרוד בתנאים קשים. אלו הם אנשים מופלאים, ציונים, חרוצים ויצירתיים, שהפכו למטרה של מדיניות שיטתית, מסוכנת ומטעה המובילה את החקלאות וההתיישבות בעקבותיה- לכיליון! לא נרשה זאת, ולא נרשה לפקידי האוצר להמשיך במדיניות שטחית ומסיתה. אי אפשר לגדוע את הקשר הישיר שבין  קיום החקלאות ובין ההתיישבות שבפריפריה! החקלאות היא אמצעי יצור מרכזי, וכל פגיעה בה משמעותה פגיעה מהותית בפרנסה, ביישובים, במפעל הציוני ובתושבים".

עוד תמונות מההפגנה בצומת יקנעם: