4 סדרות שאסור לפספס

בתקופה הקרובה יגיעו למסך עונות חדשות של סדרות מרתקות שאותן כמובן אסור לפספס. רוצים להשלים פערים אבל לא יודעים במה מדובר? הנה כמה הצעות לתכנים מומלצים

הטלוויזיה היא עדיין מקור הבידור מספר אחד בעולם ולא נראה שזה עומד להשתנות בקרוב. למרות שאנחנו מבלים יותר ויותר זמן מול המחשב והאינטרנט, סדרות טובות מציעות לנו חוויה מיוחדת שפשוט אי אפשר להשיג בדרכים אחרות.
רק במהלך צפייה בסדרה איכותית אנחנו לומדים להכיר לעומק את הדמויות, מבינים מה מניע אותן ומקבלים הזדמנות לרענן את השגרה. חוץ מזה, הסדרות המוצלחות ממשיכות לעונות חדשות ובקרוב הן עומדות להביא אל המסך הקטן עוד הרבה הפתעות בלתי צפויות.
היתרון של צפייה בטלוויזיה הוא שתמיד ניתן להשלים פערים. שירותי ה-VOD זמינים לכולם ולא צריך להתאמץ בשביל לחזור ולהיזכר מה היה בעונות הראשונות. אם אתם עדיין מתלבטים מאיפה להתחיל או לא ממש מצליחים להכריע בין ז'אנרים, הכנו עבורכם 4 הצעות לסדרות שאסור לפספס:

• פאודה

סדרת הטלוויזיה הישראלית "פאודה" פותחת את הרשימה בגלל הגאווה המקומית. היא עלתה לשידור בפברואר 2015 ומאז זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה כסדרת הדרמה הטובה ביותר ובפרס עכבר העיר לשנת 2015, נרכשה לשידור על ידי נטפליקס וחודשה לעונה שנייה שכבר מעוררת ציפייה והתרגשות.
"פאודה" נוצרה על ידי העיתונאי אבי יששכרוף והשחקן ליאור רז תוך התבססות על החוויות האישיות שלהם מהקריירה והשירות הצבאי. היא מגוללת את סיפורו של מפקד צוות מסתערבים בשם דורון קביליו, ועוקבת אחר חברי הצוות כאשר הם מנסים ללכוד את בכיר מבוקשי חמאס בשטחים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התפניות בסדרה מרתקות לא פחות מאשר האופן שבו היא מציגה את המציאות הישראלית ואפשר ללמוד ממנה לא מעט על האבדות והטרגיות שעמן נאלצים להתמודד אנשי כוחות הביטחון.

• האנטומיה של גריי

באווירה קלילה יותר ובקטגוריית הדרמה הקומית אפשר לציין את העונה ה-14 של הסדרה "האנטומיה של גריי". הסדרה עלתה לשידור אי אז בחודש מרץ 2005 והיא עוקבת אחר חייהם של רופאים מתמחים במחלקה הכירורגית של בית חולים שממוקם בסיאטל, ארצות הברית.
הדמות המרכזית בסדרה היא מרדית' גריי שמגולמת על ידי אלן פומפאו ולצדה ניתן לציין שחקנים לא פחות מוכשרים כמו ג'סטין צ'יימברס שמגלם את אלכס קרב, ג'סי וויליאמס שמגלם את ג'קסון אייברי ושרה דרו שמגלמת את המנתחת הבכירה אפריל קפנר.
"האנטומיה של גריי" זכתה להצלחה בישראל ובמקומות נוספים בעולם בגלל שהיא עוסקת בדילמות שקשורות למערכות יחסים, אהבה, קריירה וקשרי חברות. היא מתרחשת בקצב מהיר והאירועים בבית החולים משמשים רק תפאורה למה שמתרחש בין הדמויות הראשיות.

• "Stranger Things"

הסדרה Stranger Things החזירה לאופנה את שנות ה-80 של המאה הקודמת והיא לא מתכוונת לעצור. עם עלילה מרתקת, דמויות מרגשות וקאמבק חלומי של וינונה ריידר, אין סיכוי שתצליחו להזיז את העיניים מהמסך. Stranger Things הופקה על ידי נטפליקס והגיעה מאז גם לישראל, עם עונה שנייה שעולה ממש עכשיו וממשיכה לעקוב אחר מעלליהם של וויל, אילבן והחברים.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, Stranger Things לא מיועדת רק לחובבי המדע בדיוני. היא אמנם שייכת לסוגת האימה והמסתורין, אך בפועל היא עוסקת בגיל ההתבגרות ובאופן שבו אנו מגבשים דעה על אנשים שקצת שונים מאתנו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עלילת הסדרה מתרחשת בשנת 1983 סביב היעלמותו המסתורית של נער בעיירה קטנה באינדיאנה, כאשר מאותו רגע הכל הופך להיות עוד יותר מוזר ומסובך. היא גם משלבת המון הפניות תרבותיות ואלמנטים מיצירות של סטיבן שפילברג, סטיבן קינג וג'ון קרפטנר ובאופן עקרוני מעניקה שעות ארוכות של הנאה לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. בקיצור, זה הזמן הכי טוב להשלים את פרקי העונה הראשונה ולהיערך לעונה החדשה.

• תרגיע

מי שכבר מכיר את לארי דיויד יודע בדיוק למה לצפות בעונה ה-9 והחדשה של "תרגיע", בעוד מי שעדיין לא עשה את זה צפוי לחוויה של פעם בחיים. היוצר שאחראי על "סיינפלד" לא עושה חשבון לאף אחד והאירועים שהוא עובר הופכים הזויים מאי פעם. אם זה לא מספיק, במהלך 6 השנים שעברו מאז העונה הקודמת הספיק לארי דיויד לגבש תפיסת עולם עוד יותר צינית, קיצונית ובעיקר מצחיקה.
כדאי להזכיר שהסדרה "תרגיע" היא קומדיית מצבים טלוויזיונית שלא באמת מבוססת על חייו של לארי דיויד. למרות שקל מאוד להתבלבל כי העלילה מתרחשת בלוס אנג'לס ועוקבת אחר דיויד כמיליונר שמתקרב לגיל פרישה בעידן שאחרי "סיינפלד", היא מביאה למסך קונספט חד של אמירות פרובוקטיביות וגם גוררת לא מעט ביקורת.
מצד שני, העונה ה-9 של תרגיע היא ללא ספק חוויה לחובבי הטלוויזיה ולמי שאוהב הומור מחוץ לקופסא. העונה נפתחת עם הסתבכות אופיינית של דיויד ומתארחים בה בהמשך המנחה ג'ימי קימל, אליזבת' בנקס, בריאן קרנסטון והשופטת ג'ודי. כל אחד מהאורחים משחק את עצמו והפערים בין המציאות לדמיון עוד יותר מצטמצמים.

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|