שחרור מחשבתי: הביצוע של רעיונות עיצוב נועזים בשטח לפעמים עניין של רצון

רגע לפני חג הפסח, בחרתי להביא סיפור הממחיש את הדגש של שחרור מעבדות לחירות.
שחרור מחשבתי מוביל אותנו לתעוזה, לאומץ, למקומות טובים ולהגשמת חלומות. אנחנו יכולים להיות שנים תקועים במקומות ומחשבות שאינם טובים עבורנו, אבל לעולם לא נעז לעשות את השינוי – כי תמיד נשמע קול עצמי של ספק, תמיד מישהו ידאג לומר את דעתו – תראו מה קרה לבני ישראל, שנים היו תחת מרות עד שאיש אחד אמיץ החליט לעשות שינוי.

החלטתי לפתוח הפעם את הטור האישי דווקא עם סיטואציה שנוצרה ביני ובין לקוחותיי ואנשי המקצוע (במקרה הזה ספק וקבלן). סיפור שעורר אצלי הרבה שאלות ותהיות לגבי כמה שאנחנו כלקוחות מאוד רוצים להעז, להתחדש אבל לעיתים דווקא אלו שאמורים לספק לנו את המוצרים לא מסוגלים לבצע עבורנו את העבודה, מניעים אותנו מכך, מכניסים לנו הרבה תהיות וחששות ומערערים את ביטחוננו לגבי רצוננו במקום לרצות ולעזור למצוא פתרונות.

• וכך היה:

בחרנו אריחים, בית חדש, וילה גדולה מקבלן. לקוחות שחסכו כסף כל חייהם ורוצים לבנות את בית חלומותיהם. החלטנו מבחינה עיצובית לרצף באריחים גדולים 120/60, פריסת בנייה.
האריחים הגיעו לשטח- אריחים איטלקיים יפיפיים. התחילו לרצף והתחילו הבעיות.
"האריחים עקומים", "לא ניתן לרצף", "קחו את האריחים, תביאו לי גודל נורמלי", "יש קפיצות, מדרגות, מעליות וכו וכו'…..
היסטריה, דרמה, מה עושים?????
מה עושים? בודקים! בודקים את המידע. התקשרנו לחברת קרמיקה, סיפרנו על הבעיה והם שלחו את נציגם לשטח על מנת לבדוק את האריח ולהסביר לרצף איך לרצף. לא צלח!
הגיע הקבלן הראשי לשטח, הסתכל על האריחים, עשה דוגמא וקבע שכל האריחים עקומים בכל פריסה שהיא. ייעצו לו להשתמש בספייסרים חדשים שעוזרים לפילוס – הוא טען שלא ניתן ומבחינתו שיבואו מטעם חברת הקרמיקה לרצף את הבית. בינתיים – הלקוח עומד גם מהצד וגם במרכז הסוגיה וחש בלבול- מי אומר את האמת, למי להאמין, מה נכון, לא רוצה להיות שפן ניסיונות, נמאס לו מהבלגן שנוצר סביבו ומחליט לוותר על חלום הריצוף הגדול ולהתפשר על ריצוף רגיל – וחבל…


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ואני? אני מקשיבה לקבלן, ומקשיבה לספק והכי מקשיבה ללקוח, מנסה להרגיע, ליצור לו מציאות אחרת ולפרוס בפניו את התמונה.
חשוב לדעת מספר דברים כאשר אנו רוכשים אריחים גדולים: ראשית כל, כל האריחים (בהתייחסות רק לאריחי גרניט פורלצן) ללא כל קשר לגודלם, מגיעים עם דפורמציה – סוג של בטן (קעורה או קמורה). ככל שהאריח גדול יותר כך הסטייה גדולה יותר (עד 0.5 אחוז) – האריח חייב לעמוד בתקן.
הטכנולוגיה של ריצוף האריחים הגדולים התקדמה ויש היום פתרונות מדהימים לריצוף עם אריחים גדולים. אחד האתגרים הוא למצוא בעל מקצוע שמתקדם עם הטכנולוגיה ולא נצמד לישן והמוכר ומכאן מתחילות רוב החריקות.
כמעצבת פנים שמסתובבת הרבה בחנויות ואצל ספקים, אני כל הזמן מתעדכנת במוצרים חדשים, הולכת להרצאות, מפגשים, ימי עיון. הבעיה היא כאשר קיימת התקדמות טכנולוגית במוצרים שהשוק מציע אבל בשטח בעלי מקצוע לא מכירים את המוצרים או את הטכנולוגיות החדשות ואז ברגע שהם נתקלים מוצר חדש הם נבהלים, לוקחים צעד אחורה ולא מוכנים לבצע את העבודה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הם מספקים את כל ההסברים מדוע לא ניתן לבצע את העבודה, הספק אומר שאפשר ומציע חומרים חדשים, הקבלן לא מכיר את המוצרים וגם לא מוכן להכיר והלקוח נשאר מבולבל, חסר בטחון ומפוחד שלא יזרוק את כספו לשווא. כך נוצר למעשה פער בין השוק – בין כל המוצרים המוצעים לבין אנשי הביצוע שלא יודעים ליישם.
כך שאם חשבנו שהשליטה בידינו, קנינו ובחרנו מוצרים לטעמנו האישי, אנחנו מגיעים למצב שחופש הבחירה נלקח מאיתנו. אנחנו נתונים לצרכיו של הקבלן במקום להפך ולמעשה צריכים להתפשר איתו על חומרים שהוא מוכן לעבוד עימם במקום שהוא יתאים את עצמו לדרישותינו ורצוננו.
החירות שלנו, כמעצבת, כספקים, כקבלנים וכלקוחות הוא שכל הידע והמידע פרוס בפנינו וזמין עבורנו  בכל רגע נתון. כאשר אנחנו נתקלים בסיטואציה של ריבוי דעות, תמיד עדיף לבדוק את המידע עד הסוף. גם במקרה שהתייעצנו עם אנשי מקצוע וכל אחד סתר את האחר – המידע תמיד זמין לקריאה ברשת בכל עת..

בהצלחה וחג חירות מחשבתי שמח

עדי זילברברג
ניתן לפנות בשאלות וקביעת פגישת ייעוץ במייל: adizilberberg@gmail.com
או בטלפון 050-2600627

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|