3 פתרונות קלים לארוחת ערב מהירה

ארוחת ערב היא אתגר משמעותי עבור הורים לילדים כי במהלכה צריך לשלב בין מינימום זמן למקסימום תועלת ותחושת שובע. מחפשים פתרון קל? הנה כמה הצעות שתוכלו ליישם כבר היום

מבחינת הורים לילדים, ארוחת ערב היא רגע השיא של היום והתא המשפחתי. בניגוד לארוחת בוקר שאותה מנשנשים מהר ולארוחת צהריים שבדרך כלל אוכלים במשרד, ארוחת הערב היא גם זו שמאפשרת להורים ולילדים להחליף חוויות ולצבור זמן איכות משותף. מצד שני, זו גם ארוחה מאתגרת מאוד.

כל ההורים רוצים שהילדים שלהם יאכלו טוב אבל רק למעטים יש מספיק זמן פנוי להשקיע בארוחת ערב. חוץ מזה, מטרת הארוחה היא לתרום לתחושת השובע של הילדים ולעזור להם לישון רצוף בלילה. אז איך מתמודדים עם האתגר ודואגים לארוחה שתהיה גם זמינה וגם בריאה? הנה כמה פתרונות קלים:

  1. הזמנת פיצה

אין ילד שיסרב לאכול פיצה והשילוב שלה עם תוספות חיוניות כמו גבינה, עגבניות וירקות יכול לעשות את רוב העבודה גם עבור ההורים. כיום ניתן להזמין פיצה בקריות ובכל אזור הצפון בלחיצת כפתור על אפליקציה ועוד לפני שמגיעים הביתה. אם רוצים, אפשר גם לנצל את ההזדמנות ולהגדיל את הארוחה עם לחם שום, פוקאצ'ה או קינוח מתוק.

הערך הקולינרי של פיצה גבוה מכפי שהורים חושבים והיא בכל מקרה עדיפה על נשנושים מיותרים שיש בארון או במקרר. חוץ מזה, לא חייבים לאכול פיצה כל ערב אבל בהחלט כדאי להוסיף אותה לרשימת האפשרויות אם מחפשים משהו מהיר ומזין.

  1. התאמת רשימת הקניות

האמת היא שפתרונות קלים לארוחת ערב מהירה מתחילים עוד ברשימת הקניות. הסוד הוא להכניס לתוך הרשימה מצרכים, חומרי גלם ומאכלים שאותם אפשר להוציא לשולחן בלי לעבוד יותר מדי קשה. רשימת קניות קלאסית כזו תכלול למשל מוצרי חלב, גבינה צהובה, גבינה לבנה, לחם פרוס וביצים ובחלק מהמשפחות היא תהיה מבוססת על טונה, דגים ונקניקים.

מלבד סוג הארוחה, כדאי שרשימת הקניות תתאים גם לגיל הילדים ולהעדפות שלהם. בנוסף, מומלץ לשלב בכל רשימת קניות פירות וירקות בכל הצבעים ולהגיש אותם באופן יצירתי על מנת לעודד את הילדים לצרוך אותם.

  1. שיתוף של הילדים

אם הזמן לא מהווה בעיה אפשר לשתף את הילדים בתהליך של הכנת ארוחת ערב. היתרון הגדול בא לידי ביטוי בתחושת מעורבות של הילדים ובכך שהם יאכלו טוב יותר את מה שהם בעצמם הכינו, כמו גם באפשרות לתת להם דוגמא אישית.

יש המון ארוחות בסיסיות שאפשר להכין עם הילדים ובהן טוסטים, סלטים מהירים או פסטה עם רוטב עגבניות. השיתוף של הילדים יכול להתחיל בגיל צעיר כל עוד מקפידים על הוראות הבטיחות ומרחיקים מהם סכינים והוא כולל גם את אלו שכבר הגיעו לגיל ההתבגרות.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|