3 מתכונים פשוטים לבשלן המתחיל

התנור יכול לעזור לבשלנים מתחילים לצבור ניסיון ולתרגל הכנת מנות טעימות ובריאות. חוששים להשתמש בו בפעם הראשונה? הנה 3 מתכונים שאתם חייבים להכיר

אחת הסיבות לאיכות החיים הגבוהה בעידן המודרני היא הזמינות של מוצרי החשמל. קשה כיום לתאר את המטבח הביתי בלי תנורים וזאת בלי קשר לניסיון האישי עם אפייה ובישול. למעשה, התנור הוא אחד ממכשירי החשמל החשובים ביותר במטבח ואף פעם לא מאוחר ללמוד כיצד להשתמש בו.

רוצים לתרגל הכנת מנות טעימות ובריאות? קבלו 3 מתכונים מעולים:

1. תפוחי אדמה בתנור

מנת הדגל של מסעדות בכל רחבי הארץ מבוססת על מתכון לתפוחי אדמה קטנים שפריכים מבחוץ ורכים מבפנים. בשביל להכין את המנה הזו תצטרכו שקית תפוחי אדמה למיקרוגל, רבע כוס שמן זית משובח, בזיליקום, אורגנו, 2 שיני שום כתושות ושליש כפית מלח.

פשוט מחממים את התנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מערבבים בקערה נפרדת את השמו, המלח, האורגנו, הבזיליקום והשום ומתבלים איתם את תפוחי האדמה אחרי שחוצים אותם לאורך. מכניסים לתנור למשך חצי שעה, מנמיכים את החום ל-180 מעלות וממשיכים לחצי שעה נוספת.

2. ירקות בתנור

עוד אופציה טובה למנת ביניים יכולה להיות ירקות בתנור. מלבד הטעם והרעננות, היתרון הוא שאפשר להכין את המתכון עם כל סוגי הירקות ובעיקר אם אלו שכבר מתחילים לאבד מטריותם. בין היתר, המצרכים המומלצים הם בטטה, תפוח אדמה, גזר, קישוא, כרובית, גמבה, בצל ושעועית ירוקה קפואה. את התיבול מבססים על שמן זית, מלח ופלפל גרוס ואפשר גם להוסיף שום.
קודם חותכים את הירקות לקוביות, מניחים בקערה ומתבלים כרגיל. לאחר מכן מכניסים לתנור בחום של 190 מעלות ומחכים כ-45-50 דקות לפני ההגשה.

3. עוף בתנור

אי אפשר לדבר על מתכונים בתנור בלי להזכיר את העוף. כאן המצרכים הם החלק המעניין כי כדאי לארגן 4 כרעיים מחולקות לשוק וירך, כוס רוטב צ'ילי מתוק, 2 כפות שמן זית, כף מיץ לימון סחוט, 3 שיני שום, עשבי תיבול קצוצים, מלח ופלפל.

מחממים תנור ל-200 מעלות ובינתיים שוטפים את הכרעיים. מערבבים את המרכיבים למעט העוף, יוצקים את הרוטב מעל הכרעיים ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה. מכסים בנייר כסף, אופים כשעה ומסירים את הכיסוי לאפייה נוספת של עוד 15 דקות או עד שהעוף משחים.

זה אולי נראה מסובך, אך את המתכון של עוף בתנור אפשר אפילו להכין עם הילדים כל עוד שומרים על זהירות. הדגשים היחידים הם להקפיד על אפייה של שעה וחצי בסך הכל ואולי לערבב את הרוטב ולהוסיף לתבנית תפוחי אדמה קטנים בקליפתם. עוד המלצה היא להשתמש בשקית הקוקי שיש לכם בארון ואף פעם לא הבנתם מה עושים איתה – עד הפעם הבאה.