מגדלי הדגים: "הרפורמה תטביע את כולנו"

מגדלי דגים מהעמק והאזור הפגינו מול ישיבת הממשלה- בשל הרפורמה בתחום החקלאות, "מבחינתנו, הרפורמה הזו היא לא פחות מאיום קיומי", אומרים המגדלים

בשבועיים האחרונים מקדם משרד האוצר רפורמה בתחום החקלאות הכוללת בין היתר הורדת מכסים ופתיחת השוק לייבוא תוצרת חקלאית- כל זאת במטרה להקטין ולצמצם את יוקר המחיה. בעקבות זאת קיימו ביום ראשון מגדלי הדגים מכל הארץ הפגנה מול ישיבת הממשלה תחת הכותרת "הרפורמה הזו עוד תטביע את כולנו" וקראו לשרי הממשלה לעצור לאלתר את המלחמה שלדביריהם הכריז משרד האוצר על החקלאות הישראלית ועל מקור הפרנסה של מאות משקים ואלפי משפחות בישראל.

יורם קרין – ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אמר: "לענף המדגה יש חשיבות עצומה לתעסוקה ופרנסה של מאות משפחות בעמק המעיינות ובפריפריה כולה, לאיכות הסביבה, הקיימות והתיירות. זהו הבסיס לקיומה של ההתיישבות בעמק המעיינות על הגבול המזרחי של מדינת ישראל. אנו קוראים להובלת רפורמה שתחזק ותפתח את ענף המדגה, תניח בסיס למחקר ופיתוח של הענף, ולקליטת דור המשך לחקלאות מפתחת ומתקדמת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יוסי יעיש, מזכיר ארגון מגדלי הדגים בישראל: "אנו מברכים על כל צעד להורדת יוקר המחיה, אך רפורמה כזו צריכה להתבצע באופן הדרגתי. לצערנו, ההכרזה על רפורמת החקלאות, שענף המדגה הינו הנפגע העיקרי ממנה, הגיעה באופן חד צדדי, בעיצומם של מגעים אינטנסיביים עם משרד האוצר על תכנית חלופות ותמיכה ישירה במגדלים. מבחינתנו, הרפורמה הזו היא לא פחות מאיום קיומי שאם ייצא לפועל יביא לקריסה מוחלטת של ענף המדגה הישראלי".

בארגון מגדלי הדגים בישראל מציינים כי הרעיון העומד בבסיס רפורמת החקלאות שהציג האוצר בשבוע האחרון, לפיו הורדת המכסים תוריד את מחירי הדגים ולפיכך גם את יוקר המחיה לצרכן הישראלי, הינו במקרה הטוב טעות ובמקרה הגרוע יותר, הטעיה מכוונת.