מאבק החקלאים: ״כאן כדי לומר לממשלת ישראל להתעורר ולהתעשת״

אלפי חקלאים, בהם מאות מעמק יזרעאל, הגלבוע והאזור עלו היום לבירה ירושלים בכדי לפעול לשינוי מדיניות הממשלה שלדבריהם פוגעת קשות בענפי החקלאות. איתן ברושי: ״אם לא יתחולל פה שינוי המאבק יחריף ויהפוך למרד חקלאים של ממש״

תחת הכותרת ״לא ניתן יד לחיסול החקלאות״ אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ, בהם מאות חקלאים מעמק יזרעאל, הגלבוע, עמק המעיינות ומגידו הגיעו היום לבירה ירושלים בכדי להפגין נגד מדיניות הממשלה.
החקלאים מוחים לדבריהם על המדיניות החד-צדדית של הממשלה, כהגדרתם שמובילה לטענתם לחיסול החקלאות והחקלאים בישראל.
החל משעות הבוקר התארגנו החקלאים בעמק ויצאו בשיירות מרוכזות.

PSX_20161219_181254
חקלאים רבים מילאו את הכבישים העולים לירושלים

מצומת תל-יוסף יצאו בשעת בוקר מוקדמת 10 משאיות של ארגון ההובלה המקומי, וביחד עם 47 טנדרים של חקלאי הגלבוע, הם הצטרפו לשיירת החקלאים הגדולה שיצאה מצומת מגידו. בנוסף לכך עוד יצאו גם 6 אוטובוסים מלאים (כ-350 תושבים) מרחבת המועצה.

PSX_20161219_180752
אייל בצר ועובד נור בהפגנה

עובד נור: "אנו רואים את הגזרות בדאגה רבה, ונעשה ככול שבידנו למנוע מהלכים כוחניים שיגדעו את פרנסתם של אלפי חקלאים המנסים לשרוד גם בתנאים הקשים. החקלאים בישראל הם מופלאים, ציונים, ויצירתיים. הניסיון הדמגוגי להאשימם ביוקר המחיה, הוא לא פחות מהסתה פרועה וזדונית".
נור הוסיף: ״אין התיישבות בלי חקלאות, וההתנהלות הפופוליסטית של פקידי האוצר מבטאת הרס שיטתי של החקלאות והפריפריה. דו"ח העוני שפרסם השבוע הביטוח הלאומי, מגלה ששיעור העוני בישראל הוא הגבוה במערב. כל בר-דעת מבין שהמהלכים להרס החקלאות יגרמו להוספת עוד אלפי משפחות מהפריפריה למעגל העוני הנורא. האחריות למשפחות הללו, ולכל עובדי התעשיות הנלוות, מוטלת על כתפי הממשלה והם לא יוכלו למחוק כתם זה. אנו קוראים לראש הממשלה להיכנס לעובי הקורה, ולהוביל להסכם ארוך טווח שיטפל ויבטיח את קיום החקלאות בישראל".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר:
״החקלאות הישראלית עומדת על פי תהום .עקב מדיניות כושלת של ממשלות ישראל. אני קוראים לממשלה. עצרו״.

PSX_20161219_181144
עובדי מוא"ז הגלבוע באו להפגין עם החקלאים

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו:
מועצה אזורית מגידו שכל ישוביה הם ישובים חקלאיים משתתפת במאבק החשוב על עתיד החקלאות והחקלאיים. החקלאות היא ערך מהותי ובסיס חיוני לעצמאות הכלכלית של המדינה.
אני דורש ממשלת ישראל תמיכה מאסיבית בחקלאות, הפחתת עלויות המים ועצירת היבוא הפרוע. נמשיך להאבק על מטרות צודקות אלו עד להשגתן״.

PSX_20161219_180539
החקלאים חסמו את הצומת ליד הכנסת לאחר ששפכו פרי הדר על הכביש

ח"כ איתן ברושי, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת: "ההפגנה הגדולה שהתקיימה היום מול הכנסת, שכמותה לא הייתה מזה שנים רבות, היא ביטוי לקצה גבול הסבלנות של החקלאים. אני מקווה שקולות המפגינים נשמעו היטב באוזני הממשלה, וגרמו לראשיה להבין שאם לא יתחולל פה שינוי בטרם אישור התקציב וחוק ההסדרים 2017-18 – המאבק יחריף ויהפוך למרד חקלאים של ממש. גם החקלאים כבר הפנימו שבישראל הכל הולך רק בכוח".
מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: ״אנחנו נמצאים כאן היום, מול כנסת ישראל, אלפי חקלאים מכל קצוות הארץ לצד מאות בני נוער, דור העתיד של החקלאות ושל המדינה כדי לומר לממשלת ישראל- תתעוררי! תתעשתי! על מדינת ישראל להתעשת ולשנות את מדיניותה כלפי החקלאים והחקלאות. אנו דורשים מדיניות ברורה כלפי החקלאות- מדיניות שמחזקת אותנו מתוך ההבנה והצורך בחקלאות הישראלית, מדיניות שלא מחזקת את החקלאות בעולם- את טורקיה או ספרד, אלא אותנו, אנחנו שיושבים ליד גבולות המדינה בכל מצב ביטחוני ודואגים לצרכנים לביטחון תזונתי. אנחנו דורשים מהממשלה לטפל באופן מידי בסוגיות של הורדת מחיר המים, לטפל בסוגיית העובדים הזרים, פערי התיווך, הייצוא החקלאי והסדרת הענפים שחייבים ברפורמה״.

עוד תמונות מהפגנת החקלאים