תתחדשו: הנשיא ריבלין חנך את בית קק"ל הראשון למצוינות בנצרת עילית

בית קק"ל, שהינו בשיתוף עמותת יוצאי יחידת 8200 ומורים מצטיינים, יוכל להקנות לבני הנוער חוויה לימודית לאחר שעות הלימודים במגוון תחומים

נשיא מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, הגיע אמש להשקת הפיילוט הראשון של "בית קק"ל למצוינות" שנפתח היום בנצרת עילית ומציע לבני נוער בחינם בפריפריה העשרה במגוון תחומים, בדגש על טכנולוגיה. ; הקמת "בית קק"ל למצוינות" נועדה לאפשר שוויון הזדמנויות לבני הנוער ולגשר על הפערים אל מול המרכז. מדובר בבית קק"ל הראשון שנבנה מתוך עשרה שצפויים להיפתח ביישובי הפריפריה בארץ.
בית קק"ל, שהינו בשיתוף עמותת יוצאי יחידת 8200 ומורים מצטיינים, יוכל להקנות לבני הנוער חוויה לימודית לאחר שעות הלימודים במגוון תחומים. בין התכנים המוצעים לצעירים: משחק "חדר בריחה" לימודי באמצעות משקפי VR, אייפד לכל תלמיד, עיצוב הייטקיסטי וחדר מוזיקה. המטרה בקידום הפרויקט הינה לפתח מנהיגות מקומית צעירה שתוכל להשפיע ברמה המקומית ובהמשך גם ברמה הארצית. לפיכך, מוצעים גם לבני הנוער שיעורי תגבור במקצועות הליבה ובמקצועות כמו פיסיקה כימיה ושפות, שיעורי העשרה כמו קורס עיצוב גרפי,קורס שחמט והרצאות העשרה מפי דוברים בכירים בכל הנושאים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "אני שמח שהבית הראשון הוקם דווקא בנצרת עילית. בשנת 2018 יש עדין פער בין הסיכוי של ילד מהמרכז להצליח במקצועות המדעיים לבין הסיכוי שיעשו זאת ילד או ילדה מהפריפריה. את הפער הזה צריך לסגור כבר היום או יותר נכון, כבר אתמול. על כולנו לדאוג שילד או ילדה מנצרת עילית יגיעו לכל פסגה אליה הם שואפים. זו חובתנו לילדים ולילדות בארץ הזו. זו חובתנו למדינה", והוסיף "הבית הזה שאנו חונכים היום יעודד ילדים וילדות, ונערים ונערות לחלום ולראות עצמם מגיעים גבוה ככל שניתן. בית המצוינות של קק"ל יתן לכל נער ונערה את האמונה שהשמים הם הגבול ושהמאמץ ישתלם. העיקר לא לפחד כלל מעבודה קשה, הצבת יעדים, חזון גדול ומתמונה בעיתון של ילד מנצרת עילית שזכה בפרס נובל".

חלל מודרני בבית לבון שהפך לבית קק"ל הראשון בארץ
חלל מודרני בבית קק"ל הראשון בארץ

 

• דני עטר: “חלק מתוכנית ההתפתחות של כל נער ונערה זה העצמה אישית"

דניאל עטר, יו"ר קק"ל: הפעילות שלנו באה מתוך הנחה ותפיסת עבודה שהתפקיד החשוב ביותר הוא לחזק את הפריפריה ולסייע במקומות בהם אין גורמים אחרים שפועלים. בין הדברים הראשונים שעשינו היה לאמץ את המכינות הקדם צבאיות ואת כל תנועות הנוער בארץ מתוך ההנחה שעתידה של המדינה הוא בנוער שלה ובדורות הבאים. חלק מתוכנית ההתפתחות של כל נער ונערה זה העצמה אישית ולכן אנחנו מנסים לכוון אותם שההגשמה תהיה בדמות מגורים ופרנסה בפריפריה. אנחנו מקימים את בתי קק"ל ומשקיעים בחינוך שכן לפעמים לרשות אין את היכולת להעמיד לבני הנוער את הכלים שיביאו לידי ביטוי את הפוטנציאל שלהם ולנו היה חשוב לנסות לחולל את השינוי הזה".

• רונן פלוט: "היוזמה של קק"ל להקים בעיר את בית המצוינות הראשון היא בשורה של ממש לעיר"

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט: "בנצרת עילית יש בני נוער מצוינים, ממש בימים אלה נמצאים במרכז החלל במוסקבה תלמידי תיכון שזכה בתחרות חלל בינלאומית וניסוי שהומצא על ידי תלמידיו נשלח לחלל על ידי נאס"א. היוזמה של קק"ל להקים בעיר את בית המצוינות הראשון היא בשורה של ממש לעיר ולמערכת החינוך העירונית שמעמידה בראש מעייניה את החינוך למצוינות בכל התחומים מתוך אמונה שכל ילד יכול להגיע הכי גבוה שאפשר אם רק יתנו לו את הזדמנות".