תערוכת "אמני העמק" נפתחה במרכז הקהילתי תמרת

התערוכה תתקיים בין 2/6-9/6  – כניסה חופשית

תערוכת "אמני העמק" מהווה מוקד עליה לרגל למבקרים מרחבי הארץ, המבקשים לחוות את רחשי לב המקום באמצעות מפגש אמנות חזותי, מגוון, עכשווי ובן דורי המייצג את פועלם של אמני העמק ממחוזותיה וממגזריה השונים, ביניהם: אמנים בינלאומיים לצד נציגי בוגרי המכון לאמנות מ"מכללת אורנים" וכן אמני כפר התקווה. בתערוכה מוצגות מעל 100 יצירות במדיות שונות, יצירתם של 59 אמנים: בועז לניר, יעקב דורצ'ין, עודד הירש, הדס לוי, דלית פרוטר, נירוואנה אסדי דבאח, דורון וולף, אלה ננצל צימבליסטה, הלל לוטקין, אלי שמיר, מיכל אלעזר צור ועוד. אייל בצר, ראש המועצה סיפר כי: "המועצה משקיעה מדי שנה ומקיימת את תערוכת אמני העמק, אירוע אשר נותן במה מכובדת ורחבה לאמני העמק המוכשרים שלנו."

צילום של הצלם עומרי אילת שמציג בתערוכה
צילום של הצלם עומרי אילת שמציג בתערוכה

על האומנים

יעקב דורצ'ין (כפר החורש) – יצירתו הפיסולית של  דורצ'ין מפיחה נשמה בברזל. הפסל המוצג המכונה בשם מלאך – הינו מתוך סדרת המלאכים המתמשכת. מאסה כבדה של ברזל רתוך, חלודה, רדי-מייד של חומר תעשייתי בשילוב כותרת לירית רכה.
בועז לניר, (שער העמקים) –  מציג מקבץ תצלומים מסדרה המתעדת את חברי קיבוץ שער העמקים ותושבים זמניים. בסדרה זו בועז עוסק מזה ארבעים שנה.
הדס לוי (אלוני אבא) –  ציוריה, כתמיד נוגעים בנימים חשופים, פרגמנטים של סיפורי משפחה וזמנים משתנים. בציורה הנוכחי מוצגים בניה עידו ואיתמר, משתובבים עירומים בחצר הבית מלקקים גלידה. דמויותיהם מייצגות בו זמנית את הדס כילדה בימות הקיץ החמים באותה חצר ממש, וכן את אביה המגולם על פי תחושתה בדמות בנה איתמר. זמן מסונכרן נטמע על הבד, מספר סיפור ישן-חדש.  
עודד הירש (מנהל המכון לאמנות במכללת אורנים) – עבודותיו עוסקות בניסיון אבסורדי לאתגר את היכולת האנושית, והתייחסות מרומזת לפרויקטים חלוציים אוטופיים, תוך בחינה חוזרת ונשנית של מושג הקבוצה.
ענת אלון, (כפר יהושע) – עבודותיה מהוות מראה לתחושותיה. בציורה "משק עגלים" מוצג משק הולדתה ומגוריה, בן למעלה מ-90 שנה. לדבריה: "תיעוד הנוף, חיי הכפר משקף את תנודות התודעה. תהליך הציור בשמן של שכבות ורבדים חופפים לטבע. החקלאות היא דרך חיים. הטבע פורץ לתוך היומיום, הוא היומיום. ההזדהות שלי עם תהליכי הטבע הם מהלך טבעי ועוצמתי. החיבור לאדמה הוא המכנה המשותף של יצירותיי.
אלי שמיר, (כפר יהושע) – יציקות הברונזה בדמותה של "ונוס אוספת הבצל", הינם פסלים פיגורטיביים ראשונים פרי יצירתו של האמן.  אשר נוצרו לכבודן של חלוצות העמק, אלא שוונוס הנוכחית הכורעת בשדה העמק, הינה תאילנדית.
דורון וולף, (בוגר מכללת אורנים) – בציורו "שומרת הסף", ניצבת כלבת זאב על סף דלת סגורה. דמותה משתקפת ומהדהדת את דמות הכלב מציורו של דייגו ולאסקז, (Las Meninas, 1656). הקומפוזיציה הבלתי אפשרית של ספר האמנות הפרוש אל מול הצירים האנכיים של הדלת והמראה מתאפשרת דרך מבט הצופה, המשוטט בין האובייקטים המתוארים.       

התערוכה תתקיים בין 2/6-9/6  – כניסה חופשית
בימי השבוע, בחג שבועות ושבת: 10:00-20:00 /  ערב חג, ויום שישי: 10:00-13:00

נורית טל-טנא – אוצרת התערוכה / דוד הירש – יוזם ומפיק התערוכה