תערוכה של מכון וולקני בגלריה העירונית בעפולה

בתערוכה מוצגים חלק מפיתוחי המכון הוולקני בתחום החקלאות.

יצחק מירון, ראש העיר עפולה, פועל בשנים האחרונות לפיתוח תעשיות עתירות ידע בעיר עפולה. במסגרת ההשקעה הזו נחתם לפני כשנה וחצי מזכר הבנות עם מכון וולקני, של מדינת ישראל. מרכז וולקני או בשמו הנוסף מינהל המחקר החקלאי הוא אחד ממרכזי הפיתוח החקלאי המובילים בעולם ופטנטים ישראלים נמכרים ומיושמים ברחבי העולם.
מזכר ההבנות שנחתם עם יו"ר המכון הקודם פרופסור קפולניק קבע כי מכון וולקני יסייע לעיר עפולה בחיזוק תעשיות עתירות ידע בתחום הביו טק והאגרי טק. העובדה שהעיר עפולה היא בירתו של עמק יזרעאל ומהווה מרכז לכל היישובים החקלאיים סביבה, הביאה את ראשי המרכז, להבנות עם מירון לפתח את העיר עפולה כמרכז בתחומים הללו. סנונית ראשונה ומוצלחת של התחום היא החממה הטכנולוגית הראשונה, שהוקמה בעיר לפני כשנתיים, וזכתה להכרה עולמית ולפרסים בינלאומיים בתחום הפיתוח של חקלאות טכנולוגית ומודרנית.
ההצלחה של החממה הטכנולוגית לא נעלמה מעיניהן של חברות סיניות, המשקיעות בתחום החקלאות, כשחלקן הגיעו כבר מספר פעמים לחממה ויצרו עם אנשי החממה שיתופי פעולה עסקיים.
השבוע כאמור נחנכה בגלריה העירונית תערוכת מכון וולקני בה מציג המכון חלק ניכר מפיתוחיו בתחום החקלאות. יו"ר המכון פרופ' אלי פיינרמן, אמר בתערוכה כי יצחק מירון, הוא ראש עיר עם חזון וראייה לטווח ארוך לעיר עפולה ותושביה. פיינרמן ציין כי הוא וצוות המכון מקיימים לעיתים קרובות מפגשים עם מירון וצמרת העירייה ואמר כי הוא מאמין כי בעתיד הקרוב יהיו פירות משמעותיים למגעים אלה המתבססים על מזכר ההבנות שנחתם עם העיר. יש לציין שמלבד תושבי העיר שיוכלו לבקר בתערוכה בגלריה העירוני, תלמידי בתי הספר בעיר הלומדים במגמות הטכנולוגיות והביולוגיות יבקרו במקום וישמעו הרצאות מאנשי מכון וולקני על הפיתוחים המוצגים והדרך להשגתם.

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|