תערוכה חדשה בגלריה לאמנות ברמות מנשה: "עשן על המים"

תערוכה חדשה מסקרנת של אב ובתו, תפתח היום(2.6) בצהריים בשעה 12:00 בגלריה לאומנות ותנעל ב- 14 ביוני. האומנים המציגים אלי ומשי קופלביץ, אוצרת התערוכה יונית קדוש. התערוכה עוסקת בביטוי החיים והזיכרונות בקרבת הגבול ועיבודם לשפת האומנות

"עשן על המים" : תערוכה חדשה מסקרנת ומעניינת תפתח בגלריה לאומנות ברמות מנשה, בתערוכה מציגים אב ובתו האומנים אלי ומשי קופלביץ, שני דורות החיים בקיבוץ סמוך לגבול הצפוני של מדינת ישראל.
התערוכה "עשן על המים"- מורכבת ממבחר ציורים, מתוך אוסף של יותר מאלף דפים מצוירים, בדיו צבעוני, בפורמט קבוע, 25 X 35 ס"מ של אלי שצוירו בין השנים 2014 -2018 ומהקרנת שני סרטי אנימציה של משי. את סרטיה היא מכינה מצילום אלפי ציורים שציירה בצבעי מים על דפי נייר. האב והבת יוצרים מעין דיוקן של עצמם במצבים שונים. רוב שטחו של מצע הנייר נשאר חשוף והדימויים מצוירים בתמציתיות. בכל דף נייר של אלי מופיעה דמות אדם ואליה מצטרפים כתב ודימויים אחרים, הבונים קומפוזיציה בצבעוניות מינורית.

מעבודותיו של אלי קופלביץ שיוצגו בתערוכה
מעבודותיו של אלי קופלביץ שיוצגו בתערוכה

בסרטיה של משי מופיעה דמות סכמתית של ילדה/נערה לבושה בגד ים אדום ועל פניה מסכת אב"כ, באתרים בקיבוץ ובסביבתו המצוירים בצבעי ירוק ותכלת, בחברת חיילים בחאקי וסימני מלחמה אדומים.
על האומנים: בציוריו של אלי קופלביץ מופיעים עקבות ממלחמת יום כיפור וכיבוש החרמון, בה לקח חלק כחייל סדיר בשנת 1973. בסרטיה של משי קופלביץ מועלים קטעים מזיכרונותיה ממלחמת לבנון השנייה, כנערה בקיבוץ בשנת 2006. תערוכה של יצירותיהם בחלל משותף מנסה להאיר אור על נושאים כמו: כיצד באים לביטוי ביצירתם החיים בקרבת הגבול? כיצד זיכרונות מתקופת חיים במצב מלחמה מעובדים לשפת האמנות בצבעי מים ודיו? איך מגשרים על המרחק הפיזי בין הפריפריה למרכז עולם האמנות? ומה המשותף או מה השונה ביצירות האב והבת?

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|