תל מגידו: נחשף ממצא ארכיאולוגי נדיר וייחודי

הממצא שופך אור על הערכות הצבא הרומי באזורינו. במוא"ז מגידו מתלהבים לאור הפוטנציאל התיירותי של הממצא שמצטרף לממצאים ארכאולוגיים נדירים נוספים שהתגלו לאחרונה. ראש המועצה חולבסקי כבר מדבר על תכנית פיתוח כוללת באזור צומת מגידו בשיתוף השכנים וגורמים נוספים. צילום דוברות מוא"ז מגידו

במהלך העונה השנייה של חפירות מחנה הלגיון הרומי השישי "בלגיו" שליד תל מגידו, נחשף ממצא נדיר וחשוב שעוזר להבין יותר טוב את מערך הצבא הרומי בפרובינקיה פלסטינה.
כל זה מצטרף לממצאים נדירים נוספים בחפירות הארכיאולוגיות שנערכו באזור, למשל רצפת הפסיפס מהמאה השלישית של בית התפילה הנוצרי הראשון מהמאה השלישית שהתגלתה לאחרונה בכלא מגידו ובנוסף חפירות תל מגידו שהניבו ממצאים חשובים לאורך השנים והוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסקו

בחפירות בנוסף לצינורות ניקוז ורעפים מחרס, נחשף רחוב ומבנים משני צדדיו. מידותיו של הרחוב מעידים על מיקומו המרכזי במערך הרחובות של מחנה הלגיון "בלגיו". יש הסבורים  כי המבנה המרכזי שנחשף שימש כמבנה מגורים אולי של אחד ממפקדי המחנה.
מחנה בלגיו למי שלא יודע נזכר במספר מקורות על פיהם הוקם המחנה בראשית המאה השנייה לספירה וידוע שהנוכחות הרומית הצבאית באתר נמשכה כ – 200 שנה.

ממועצה אזורית מגידו  דווח כי הממצעים נחשפו במהלך העונה השנייה של חפירות מחנה הלגיון הרומי שליד תל מגידו בקרבת כביש 66 בין תל מגידו לקיבוץ מגידו.
החפירות החלו לפני כשבועיים ויימשכו סה"כ כשלושה שבועות ומשתתפים בה סטודנטים מארה"ב ובני נוער מתנדבים מהארץ והן חלק מפרויקט חקר עמק יזרעאל (JVRP) מטעם מכון אולברייט בירושלים ובמהלכן נעשה שימוש רחב בטכנולוגיות מתקדמות.
09על החפירות באתר מפקחים הארכיאולוגים יותם טפר מת'יו אדאמס וג'ונתן דיוויד.

בעקבות גילויי הממצאים במועצה אזורית מגידו החלו רוקמים תכנית כוללת במטרה לנצל את הפוטנציאל התיירותי ועל הדרך לשלב את המועצה השכנה.
ראש מוא"ז מגידו, איציק חולבסקי, אמר על הממצאים ועל תכנית הפיתוח: "התגלית החשובה תתרום ותשתלב בתוכנית  פיתוח כוללת באזור צומת מגידו שמובילה המועצה יחד עם גורמים נוספים. התכנית תכלול בין השאר פיתוח נחל הקיני, הקמת אשכול בתי כלא, פרויקט תיירות סביב רצפת הפסיפס מהמאה השלישית לספירה ואצטדיון כדורגל משותף למועצת מגידו ולמועצת מעלה עירון"

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|