תלמידי ויצו ניר העמק השתתפו בטקס הזכרון השנתי למעפילי ספינת אגוז

איציק אמסלם שליווה את התלמידים והתלמידות מטעם הכפר ציין כי המשלחת מניר העמק לקחה חלק פעיל באירוע הזכרון וההנצחה

56 תלמידים מפנימיית היום וכיתת האולפן בכפר הנוער ויצו ניר העמק השתתפו לפני מספר ימים בטקס הזכרון השנתי למעפילי "אגוז" בהר הרצל בירושלים. כבכל שנה נערך במתחם האנדרטה והקברים טקס זיכרון, שמובילה הפדרציה העולמית של יהודי מרוקו. נשיא הפדרציה סם בן שטרית הוביל את הטקס לזכר המעפילים- לצד מכובדים ואישי ציבור. יצויין כי תלמידי ניר העמק משתתפים באירוע כבר עשור שנים, במה שהפך למסורת, והם מוצאים להשתתפות באירוע חשיבות רבה.
סיפור טביעת ספינת אגוז התרחש בשנת 1961, לאחר שהפליגה בדרכה לישראל בפעם ה – 13 כשעל סיפונה ארבעים וארבעה מעפילים: ילדים, נשים, גברים וזקנים שביקשו לעלות ממרוקו לארץ ישראל. בעיצומה של ההפלגה טבעה "אגוז" על כל מעפיליה. לאחר מאמצים רבים הועלו עצמותיהם של 22 המעפילים טבועי "אגוז" ממקום קבורתם מאל-חוסימה שבמרוקו למנוחת עולמים בירושלים.

אסון מעפילי "אגוז" גרם לזעזוע עמוק במדינת ישראל ובעולם היהודי והחופשי. בעקבות זאת גבר הלחץ הבינלאומי על ממשלת מרוקו שהתירה את עלייתם של יהודי מרוקו לארץ, ובכך הצטרפו לאחיהם מקצווי תבל ונטלו חלק בבניין הארץ וביישובה.

איציק אמסלם שליווה את התלמידים והתלמידות מטעם הכפר ציין כי המשלחת מניר העמק לקחה חלק פעיל באירוע הזכרון וההנצחה, "התלמידים הניחו פרחים מעל הקברים וליוו אח"מים לאנדרטה", סיפר אמסלם, "טרם האירוע הם זכו להכנה מקדימה, כולל צפייה בסרט על האירוע. התלמידים כיבדו את האירוע בצורה מרשימה והתעניינו רבות בפרטי האירוע הטראגי והקשה. נמשיך גם בעתיד להשתתף באזכרה ולכבד את זכר המעפילים", סיכם אמסלם.