תלמידים מהרב תחומי עמק חרוד יצאו לפעילויות חווייתיות בנחל חרוד המשוקם

לרגל ט"ו בשבט, ערכו בית הספר ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, פעילות משותפת להכרת הנחל וחשיבות שימורו, ולמדו על האתגרים שעומדים בפני ניהול משק המים והגנה על המרחבים הפתוחים. צילום: רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

מינהל החינוך בגלבוע בשיתוף רשות ניקוז ירדן דרומי, ממשיכים בפעילויות יצירתית המבקשת לייחד ולשלב בין טיפוח המקום, לחיבור הילדים אל הנוף, הטבע, העבר והמורשת ההתיישבותית בגלבוע. כך, יצאו תלמידי כיתות ט' מהרב תחומי עמק-חרוד, לפעילות בנחל חרוד, לרגל ט"ו בשבט, בהובלת מדריכי רשות ניקוז ירדן דרומי, ובליווי פעילות חווייתית שהעבירו תלמידי כיתות י' מבית הספר.

התלמידים התחלקו לשתי קבוצות, האחת התחילה את המסלול בחורשת גדעון והשנייה, בחניון מול גלבוע וצעדו זו לכיוון זו. בחורשת גדעון, ניתן דגש לשיקום האקולוגי שעבר הנחל והחזרת המים לטבע, עד המפגש עם האפיק המרכזי של נחל חרוד. התלמידים נהנו מהסברים על הנחל- ההיסטוריה, הגיאוגרפיה, האקולוגיה והחיבור לחקלאות שסביבו. בהקשר זה פגשו התלמידים את תמיר גל- מנהל המדגה הסמוך, שהסביר על הענף- אתגריו והחיבור שלו עם נחל חרוד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מרשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, אשר ביצעה את עבודות שיקום הנחל ומקדמת את פעילויות ההסברה החינוכיות לשימורו, נמסר כי: "שיתופי הפעולה עם בית הספר, והמועצה האזורית הגלבוע, מאפשרים לנו לחבר את הקהילה לנחל ולרתום את התלמידים להיות שגרירים לשימורו. כמו כן, התלמידים למדו, באמצעות ערכות הדרכה חווייתיות של הרשות, על שימושים שונים למים וכיצד אנו מנתבים אותם כך שיגיעו ליעדם. באחת התחנות, התלמידים הרכיבו פאזל עם תשובות לשאלות, ובתחנה אחרת השתתפו במרוץ שליחים להצבת האתרים שפיתחה רשות הניקוז על מיקומם במפת משחק ענק שנפרסה על האדמה."

בנקודות עצירה לאורך המסלול עברו התלמידים פעילויות גיבוש, חידונים ומשחקים להכרת הנחל וסביבתו, האזור והאתגרים. התלמידים אף קיבלו הסבר על שולחן פסיפס שהכינו תלמידי שכבת ד' של עמק חרוד, בעמדת תצפית לעמק, להר וליישובים. בחניון מול גלבוע, עברו התלמידים הדרכה על השיקום הפיזי של הנחל, והמורכבות המבנית לעידוד מינים מקומיים של צמחים ובעלי חיים ושיקום אקולוגי. הפעילות הייחודית היא כאמור תוצאה מרגשת של שיתופי פעולה בין מינהל החינוך בגלבוע ורשות הניקוז, כאשר אושרת אדרי, רכזת חינוך חברתי בביה"ס עמק-חרוד, אמונה על ריכוז הפעילות.
מספרת לילך שטיין, מנהלת הרב תחומי עמק-חרוד: "זכינו לטיול טו בשבט מקסים ומעשיר בעמק הנפלא שלנו, נוף חיינו. הרגשנו חיבור נהדר לטבע, ויישום אופטימאלי לחזון המבקש לחבר בין המקום, והמורשת המכובדת, לבין חיי היום- יום. אנו מעריכים מאוד את ההשקעה והעשייה המשותפת החינוכית. כן ירבו שיתופי הפעולה שכאלו לטובת תלמידינו."