תכירו: מאמן הכושר מעפולה שדואג ל"קוביות" בבטן לסלב'ס של ישראל

שגיב אוחנה, בן עפולה, נחשב היום לאחד ממאמני הכושר ה"חמים" בתל אביב. ובעיקר של סוללת סלבס' מרשימה. ברשימה המזיעים: מיכאל אלוני, מיקי קם, רוני 'סופרסטאר' דואני, חן אמסלם ואיתי תורג'מן.צילום: אלבום פרטי

בעידן הנוכחי בו אנו חיים הולכת ומפתחת המודעות למראה ייצוגי וספורטיבי, בעיקר מתוך רצון וכוונה לשמור על אורח חיים בריא וחיוני. נשים וגברים כאחד אנשים משקיעים מרץ, זמן וכסף רב על מנת להראות במיטבם, אם זה בחדרי כושר מקצועיים, אם זה בשיעורים פרטיים של מדריכים, בהליכות יום יומיות, בריצה של מספר קילומטרים על בסיס קבוע, בשיעורי פילאטיס מחטבים והרשימה עוד ארוכה.

התובנה הזו מקבלת משנה תוקף על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בסלבס ארצישראליים, ידוענים בלשון האקדמיה העברית, שעובדים לעיתים יום יום מול עדשות המצלמה ונדרשים מן הסתם לשמור על מראה 'פרשי' וחטוב. בין צילומים לפרסומת, הגשת תכנית ויום צילומים לסדרה חדשה, לא מוותרים הידוענים על כמה וכמה שעות בחדר הכושר במטרה לחטב את הגוף ולהשטיח מעט את הבטן שמתחילה לבצבץ עם השנים.

• מריץ את הסלבס

אחד המאמנים שזוכה בשנים האחרונות ל'תזז' את הסלבס בביצה המקומית שלנו, בעיקר בעיר ללא הפסקה הוא שגיב אוחנה, 36, בן עפולה שגדל והתחנך בעיר, ולפני כ-16 שנה עזב לתל אביב במטרה להתפתח בתחום.

כיום אוחנה משמש כמנהל ומאמן כושר אישי במכון הכושר 'הולמס פלייס' בדיזנגוף סנטר – בלב לבה של העיר הגדולה. בטלפון האישי שלו תמצאו כמה וכמה סלבס שמככבים על בסיס קבוע במרקע שלכם, וגם בתיאטראות ישראל ובבתי הקולנוע. בין המתאמנים שמפקידים לפתח את השרירים ולהגיע לדופק המושלם ניתן למנות את השחקן מיכאל אלוני שמוכר כמנחה דה וויס וכוכב הסדרה המצליחה "שטיסל", הקומיקאית המוערכת מיקי קם, הזמרת וכוכבת הילדים רוני 'סופרסטאר' דואני, השחקנית חן אמסלם, השחקן איתי "תורג'י" תורג'מן, שגומע מרתונים בישראל ובכל רחבי העולם על בסיס קבוע ועוד רבים.

בכושר שיא, שגיב אוחנה
בכושר שיא, שגיב אוחנה

אוחנה עצמו בכלל רצה לפתח קריירה קולינארית כשף. לאחר המעבר מעפולה למרכז הארץ הוא החל בלימודי קולינריה באחד המוסדות הנחשבים בישראל בענף – אם לא הנחשב מכולם- "תדמור".
החיבור המקדים שלו לספורט היה בעיקר בהיותו שחקן קבוצות נערים בהדרכתו של המאמן משה גבאי שנפטר לאחרונה והשפיע עליו רבות. תחום פיתוח הגוף לא ממש עמד על הפרק בתקופה בה היה צעיר, נזכר אוחנה, "הייתי שוקל 45 ק"ג. כשטסתי לשנה לאוסטרליה, ששם יש יותר מודעות לפיתוח הגוף מאשר בישראל, החל למעשה השינוי. התחלתי להתאמן ובאמת ראיתי שזה משפיע על גופי לטובה".


כאשר אומרים לאוחנה איך זה להיות 'מאמן הסלבס' הוא מסתייג. "אני לא אוהב את המינוח סלבס. הם אנשים רגילים, ואני מתייחס אליהם כמו לחברים לכל דבר. יש להם שעתיים קבועות איתי בשבוע ואני מדבר איתם כמו עם כל בנאדם אחר.


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השינוי גרם לאוחנה אט אט ובתהליך מרשים להתמקצע בענף להתאהב במקצוע. הוא התחיל ללמוד לימודים מקצועיים במכון וינגייט ובמקביל החל לעבוד כנציג קבלה ב'הומלס פלייס' תוך שהוא ממשיך להתמיד באימונים.

• "שורפים קלוריות"

כיום אוחנה עוסק בתחום כבר כ-10 שנים וחוץ ממקצועו כמנהל המכון ומאמן אישי, הוא גם מדריך טי.אר.אקס ובעברית: 'אימון במנח תלוי'.
טי.אר.אקס היא שיטת אימון פופולארית, טרנדית ומאסיבית, כשהעבודה בה נעשית באמצעות רצועה שקשורה לנקודה מסוימת והמתאמן מושך את גופו ויוצר התנגדות. תרגילים אלו עובדים על כל שרירי הגוף – כשבמהלך האימון נשרפים כמויות מכובדות של קלוריות. אוחנה גם מחזיק בתואר מאסטר לשיטת אימון על Surf set, שהוא בעצם גלשן העומד על שלושה כדורים ויוצר חוסר שיווי משקל וישנן שיטות מגוונות להתאמן איתו. שיטה זו עובדת על שרירי ליבה, שיפור יציאה מהמקום ושיפור מהירות.

• "זו המשפחתיות של עפולה"

כאשר אומרים לאוחנה איך זה להיות 'מאמן הסלבס' הוא מסתייג. "אני לא אוהב את המינוח סלבס. הם אנשים רגילים, ואני מתייחס אליהם כמו לחברים לכל דבר. יש להם שעתיים קבועות איתי בשבוע ואני מדבר איתם כמו עם כל בנאדם אחר. בגלל שאני מאמן אישי אז נוצר קשר אישי בדיוק כמו בכל מקצוע שעובדים אחד על אחד."

את ההצלחה לקשר שנוצר והעובדה שהמתאמנים תמיד חוזרים להתאמן אצל אוחנה מסביר חברו טל: "שגיב הוא יזם 'אהבה בין אנשים', זו המשפחתיות של עפולה והוא בנאדם נשמה. קשה למצוא אנשים טובים שתמיד מוכנים לעזור כמו שגיב."