תכירו: כביש 77 החדש שיקל על הפקקים באזור עמק יזרעאל ויקנעם

בשורה טובה לנהגים. היום צפוי להיפתח לתנועה מלאה הזרוע המזרחית של כביש 6, שתאפשר לנהגים נסיעה רצופה לאורך 266 קילומטרים. צילום: דוברות משרד התחבורה

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנך ביום שלישי את כביש 77
החדש בין יקנעם לצומת ישי, שבעמק יזרעאל, המתחבר מדרום לכביש 6 ומצפון למחלף המוביל, ויוצר נסיעה רצופה ללא רמזורים מהצפון לדרום. כביש 77 החדש בוצע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, בהשקעה של יותר ממיליארד שקלים.
הפרויקט כולל הקמת חמישה מחלפים חדשים, שביטלו צמתים מרומזרים בטורעאן, בית רימון, ציפורית, הושעיה, רמת ישי, אלונים, השומרים ושדה יעקב. ביטול הצמתים המרומזרים יאפשר תנופה מיקנעם לכיוון קרית שמונה והפוך,ללא הפסקה. הכביש הישן ימשיך לשמש את התושבים המקומיים ולצידו יסללו שבילי אופניים.
השר כץ ציין כי כביש 77 החדש יקל על הפקקים באזור עמק יזרעאל ויקנעם ויאפשר נסיעה ישירה ומהירה מהדרום לצפון, ללא רמזורים.
הכביש החדש ישפר משמעותית את בטיחות משתמשי הדרך, לצד שמירה על נגישות מהירה ליישובים, מקומות תעסוקה ובסיסי צה"ל הנמצאים על התוואי.מדובר בפרויקט ראשון מסוגו, שבו מבוצע מיזם תשתית תחבורה "ירוק", הכולל שימוש חוזר בכל החומרים, שבילי אופניים, מעברים לבעלי חיים ועוד.
השר כץ ציין בטקס כי לפני כעשור שנים הוצבו במקום שלטים שהודיעו בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובשמו, על המחלף והכביש החדש שעתיד להיסלל. לדבריו, רואי השחורות טענו שאלה הבטחות שווא ושזה לא יקרה, ופעלו והצליחו לכסות את השלטים והשמות בבדי יוטה שחורים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אף אחד לא יכול להסתיר את העשייה. היום כולם רואים את מחלף רמת ישי את מחלף המוביל, מחלף גולני, מחלף קדרים והכבישים והרכבות, ואת כל הגליל מחובר למרכז ולנגב ואת כל מדינת ישראל המחוברת. את המהפכה הגדולה הזאת אי אפשר להסתיר ולכסות בבדים שחורים, וגם לא את השמות. אנחנו כאן וראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל את מדינת ישראל בבטחון ובעשייה, ובעזרת השם ימשיך לעשות זאת עוד שנים רבות", הוסיף שר התחבורה.
בטקס השתתפו גם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, יו"ר דירקטוריון, עודד שמיר, ראשי ערים ומועצות אזוריות שלאורך התוואי.."כיליד ותושב הצפון אני נרגש במיוחד. בפעם הראשונה- התגשמותה של הבשורה התחבורתית האדירה, בפעם השניה, עצם כך שאני מוביל את נתיבי ישראל, החברה שהוציאה אל הפועל מיזם אדיר מימדים זה ופעם השלישית – משום שמדובר בפרויקט תשתית התחבורה הירוק הראשון במדינת ישראל- כביש 77 החדש"', אמר פרץ.