תכירו: הסרט הכי מתוק

בפראג נערך בסוף השבוע הפסטיבל הבינלאומי הראשון לסרטים בנושא דבורים. בין הסרטים המוצגים: סרטו של הדבוראי בועז בן זאב ממכוורת דבורת התבור

הדבוראי בועז בן זאב ייצג את ישראל בסוף השבוע בפסטיבל הבינלאומי הראשון לסרטים בנושא דבורים שנערך בפראג.
34 סרטים מרחבי העולם הגישו מועמדות להשתתפות בפסטיבל ומתוכם נבחרו להקרנה 14 סרטים, ביניהם הסרט הישראלי של בן זאב ממכוורת דבורת התבור, שיתחרה על פרס הסרט הטוב ביותר.
בין המדינות שישתתפו בפסטיבל שיפתח השבוע: איטליה, נורבגיה, תורכיה, סלובניה, צ'כיה, בלגיה, סלובקיה ועוד. הסרט של בן זאב כבר צבר ברחבי העולם אלפי צפיות והרעיון שמוצג בו הוגדר על ידי חלק מהצופים ואנשי המקצוע כנקודת מבט חדשה וחשובה.

בועז בן זאב צילום: יח"צ
בועז בן זאב צילום: יח"צ

בועז בן זאב, דור שלישי למשפחת דבוראים ממכוורת "דבורת התבור" במושב שדמות דבורה בגליל התחתון, ייצג את מדינת ישראל עם סרטו "2116 הדבורים עדיין מועילות" המנסה להגביר מודעות לכך שדבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ובלעדיה המין האנושי לא יוכל להתקיים.
"זהו סרט קצר שהופק כפרסומת אפוקליפטית המיועדת לזעזע את הצופה", מסביר בן זאב ומוסיף "כוונתי הייתה דווקא לעשות סרט שיזעזע ויגרום לקהל להבין לאיזה כיוון נוראי אנו צועדים באם לא נשמור על דבורת הדבש ההולכת ונעלמת מהעולם. מצבן של הדבורים לא טוב בשנים האחרונות, אנו הדבוראים, חיים את זה יום יום אבל לקהל הגדול זה לא ברור, או לפחות לא מספיק ברור, דרך הסרט אני מנסה לתרום את חלקי למהלך הזה ולעודד את המודעות לשמירה על דבורת הדבש. עבודת הדבוראי היא עבודה קשה במיוחד, אני וכל חברי למקצוע המופלא הזה דואגים לכל כוורת שנחלשת וכואבים כל כוורת שמתה, אנחנו לומדים כל הזמן ומנסים דברים חדשים על מנת שמצבן של הדבורים שלנו יהיה טוב יותר"

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|