תכירו: הסטארט-אפ של תלמידי ״אורט אורן" בבירת העמק

תלמידי בית הספר "אורט אורן" בעפולה עילית נמצאים אמנם בעיצומו של החופש הגדול אך הנהלת בית הספר כבר נערכת במרץ רב לשנת הלימודים הבאה עם רכש מפתיע בגזרת המורים ויוזמה אחת מפתיעה במיוחד. צילום: רשת אורט ישראל

פרסום נתוני הבגרות האחרונים חשפו קפיצה מחמיאה של 16% בנתוני הבגרות של בית הספר "אורט אורן" בעפולה עלית. בהנהלת בית הספר לא נחים על זרי הדפנה ולמרות שהחופש הגדול נמצא בעיצומו בהנהלת בית הספר כבר נערכים במרץ רב לקראת שנת הלימודים הבאה עם רכש מפתיע בגזרת המורים ויוזמה מפתיעה אחת במסגרתה תשנה הספרייה הבית ספרית את פנייה ותכלול בתוכה HUB חדשני. ההָאבּ הוא חלל ייחודי המעניק השראה ואווירה דינאמית ליזמים בתחילת דרכם ומגיע מעולם הסטארט-אפ ובו ילמדו תלמידי בית הספר במעגלי חשיבה ושיח כחלק מהטמעת פדגוגיה מוטת העתיד.

בגזרת המורים ביצעה הנהלת בית הספר בראשותה של איריס אהרון דוד 'חשיבה מחוץ לקופסא' וגייסו מורים מתחומים שונים להרחבת הגיוון. למשל תלמידי מגמת הנדסת תוכנה ייהנו השנה מהרכש החדש ד"ר אריה לייב מישייב, מורה חדש שעשה את הפוסט דוקטורט שלו בטכניון ובאמתחתו פרסומים מדעיים בכתבי עת נחשבים שיוביל יחד עם צוות המגמה פרויקטים באמצעות מערכות הפעלה מתקדמות של חברות ענק כמו גוגל ומיקרוסופט.

גם במגמות הרוח ייהנו תלמידי מגמת ספרות מרכש איכותי בדמות המשוררת אורלי שמואלי שהוציאה השנה ספר שירה פרי עטה הנקרא "נשל" שתעניק לתלמידים ערך מוסף וכלים נוספים מעבר לחמש יחידות בגרות. מי שעוד יצטרפו למערך הוראה הם 14 סטודנטים מ"מכללת בית ברל" המתמחים בשילוב אומנות בהוראה. הם ילוו וינחו את התלמידים יום בשבוע באופן קבוע בעבודה על התוצר הסופי שמהווה 30 אחוז מהבגרות.

מנהלת בית הספר איריס אהרון דוד אמרה: "הצוות החינוכי של בית הספר עשה ועושה עבודה נפלאה והתוצאות נראות בשטח. אני בטוחה שהודות לחידושים ולהצטרפותם של המורים החדשים בית הספר ימשיך במגמת הצמיחה".