תכירו: ה"כוח הנשי" שמפעיל את רכבת העמק

הנהגת דומיניק שיין והפקחית מור אגב, יחד עם מנהלת המשמרת רעות זנו, הדיילת שירלי גולן והמאבטחת ולנטינה גופרין, הובילו לפני מספר ימים את קו רכבת העמק מחיפה לבית שאן.  "אני רוצה להגיד לנשים שאין להן ממה לחשוש ואני מזמינה אותן להגיש מועמדות לתפקיד נהגות קטר", אומרת שיין. צילום: מתן ברקוביץ, דוברות רכבת ישראל

לנוסעים בקו העמק ביום רביעי שעבר ציפתה הפתעה מיוחדת. את הרכבת שהופעלה בשעות הבוקר הפעיל צוות נשי בלבד שכלל את הנהגת דומיניק שיין והפקחית מור אגב. עם הגעתה לתחנת בית שאן, קיבלו את פני הרכבת צוות התחנה שכלל, גם הוא, אך ורק נשים: מנהלת המשמרת רעות זנו, הדיילת שירלי גולן והמאבטחת ולנטינה גופרין. "קו העמק הוא אחד הקווים האהובים עליי", מספרת הנהגת דומיניק שיין, "הנוף בו יוצא דופן ומאוד מרגיע. הסביבה שלי מאוד תומכת במקצוע שלי, שהוא לא מקצוע רגיל, במיוחד לנשים. אנחנו מתעוררים בשעות לא שגרתיות ויש המון אחריות בתפקיד זה. אני רוצה להגיד לנשים שאין להן ממה לחשוש ואני מזמינה אותן להגיש מועמדות לתפקיד נהגות קטר ולתפקידים אחרים ברכבת ישראל."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"ברגע הראשון שהם רואים פקחית הנוסעים מופתעים", אומרת מור אגב, "אך כאשר הם רואים את השליטה שלי בעבודה הם מפרגנים ומבקשים שיהיו עוד פקחיות. אנשים חושבים שפקח הוא כרטיסן שבודק אם לא התגנבו לרכבת, אבל בפועל אנחנו מבצעים תפקידים רבים בזמן נסיעה וצריכים להגיב לכל אירוע שמתרחש ברכבת, שריפה, תאונה חס וחלילה וכו'. כשאני מספרת לחברים ולמשפחה על היום שלי הם תמיד מופתעים מכמה דברים מתרחשים במשמרת אחת. היום שלי טס". "נכון להיום עובדות ברכבת שלוש נהגות, כאשר אחת מהן מדריכה ועוד אחת בעיצומו של קורס, זאת לצד שש פקחיות". מציינים ברכבת ישראל. "שמנו לעצמנו למטרה להגדיל את שילוב הנשים בתפקידים תפעוליים, וקוראים לציבור הנשי להגיש מועמדות לשלל התפקידים ברכבת".

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|