תכירו את שחק: המרכז שלוקח אתכם גבוה

מרכז "שחק" ביישוב הקהילתי גן נר פועל לממש את יכולותיהם הלימודיות והאישיות של ילדים ובוגרים כאחד, עם אבחון צרכים ממוקד מטרה, מקסום כישורים ולמידה אפקטיבית. "אנו מאמינים שכל אחד יכול לחזק את רמת הביטחון העצמי שלו", אומרים שמחה ושמעון פאר- שהקימו את המרכז הייחודי. צילום: שיר רותם

מזה כשלוש שנים פועל ביישוב הקהילתי גן נר שבגלבוע מרכז שחק שמתמחה בשיפור יכולות למידה ובמיצוי יכולות אישיות. המרכז מתמחה בילדים, בני נוער ומבוגרים והוא עוסק באבחון צרכים של תלמידים במקצועות אנגלית, מתמטיקה, פיזיקה, לשון, ספרות, הוראה מתקנת ובאסטרטגיות למידה מגוונות. שחק מקיים מפגשי הכנה לחטיבות הביניים ולחטיבות העליונות, מרתונים לקראת בגרויות ומבחני מתכונת והעשרה לילדים בתחום השפה האנגלית.

את המרכז מובילים ומנהלים בהצלחה רבה ובמסירות שמחה ושמעון פאר. שמחה שימשה בעבר כמנהלת החטיבה העליונה בכפר הנוער ויצו ניר העמק והיא בעלת התמחות בחינוך והוראה בכיתות אתגר, אומץ ומב"ר, ובהוראת אנגלית בניר העמק ובבית הספר היסודי כדורי שבגליל התחתון. במקביל לכישורים החינוכיים, שמחה היא גם קואוצ'רית עם התמחות באימון ילדים עם בעיות קשב וריכוז. היא בעלת תעודת הוראה באנגלית, B.ed בחינוך, ו- M.A בניהול משאבי אנוש.

שמעון פאר, מנחה בכיר במכון פירם, הוא יועץ ארגוני ומנחה קבוצות בכל רחבי הארץ, בארגונים ובעיקר במסגרות חינוך שונות ב-26 השנים האחרונות. שמעון מתמחה בתחום אבחון ושיפור אסטרטגיות למידה, ופעילות במסגרות מב"ר ואתגר ברחבי הארץ. ברזומה שלו הדרכה ילדים ובני נוער במשך 13 שנים במסגרות בלתי פורמליות. ברזומה שלו B.A בחינוך, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ו-M.A במינהל חינוך.  

"כל אדם זכאי ונכון שתהיה לו מסגרת תומכת למידה"

האני מאמין של שמחה ושמעון, שמוטמע היטב בתרבות הארגונית של שחק, מדבר על האמונה שלכל אדם – בכל גיל – יש את היכולת למצות את יכולותיו, למקסם את כישוריו וללמוד באופן אפקטיבי, תוך העלאת המודעות לאסטרטגיות הלמידה שלו ותוך שיפור המוטיבציה ללמידה. "אנו מאמינים שכל אחד יכול לחזק את רמת הביטחון העצמי שלו להציב מטרות בתחומי הלמידה השונים ולהשיגן וכתוצאה מכך לחוות חווית הצלחה שתלווה אותו בהמשך חייו", אומרים שמחה ושמעון, "כל אדם זכאי ונכון שתהיה לו מסגרת תומכת למידה, תוך התכוונות לסגנון ויכולות הלמידה האישיות שלו".

הכל במקום אחד

במסגרת הפעילות החינוכית במרכז נערכות פעילויות וסדנאות רבות. בין הפעילויות הוראה מתקנת בחשבון ושפה, במסגרתה מתבצעים איתור קשיים של תלמידים והענקת דרכי למידה מותאמות אישית, דרכי למידה מגוונות ומותאמות לרמה ולדרך החשיבה הייחודית של כל תלמיד.

אבחון ושיפור אסטרטגיות למידה: שיפור אסטרטגיות למידה במקצועות רבי המלל: למידה והבנה של טקסט, הערכות נכונה למבחן, ניהול זמן והערכות לתקופת מבחנים ושיפור יכולות ההיבחנות. אימון משפחתי לתלמידים עם בעיות קשב וריכוז: אימון אישי ממוקד ותחום בזמן עם דגש על הנעה לפעולה. האימון כולל מעורבות של ההורים בתהליך. יצירת תקשורת חיובית בתוך המשפחה, פתרון בעיות והתמודדות עם כעסים. טיפול CBT: טיפול קוגניטיבי התנהגותי לבני נוער ומבוגרים עם בעיות חרדה מסוגים שונים וקשיים אחרים.

עוד במרכז: שיעורים פרטיים וקבוצתיים לכל הגילאים ובכל המקצועות, קורס אנגלית מדוברת, קורס אנגלית עסקית, וקורס ערבית מדוברת (למבוגרים) וסדנאות דוגמת "הכל טמון בך" שמטרתה המרכזית העלאת הדימוי העצמי של הנערה, גילוי החוזקות והעוצמות ויצירת סביבה תומכת ומקבלת.
"אנחנו מאוד מאמינים במשפט של המדינאי הבריטי הדגול וינסטון צ'רציל שמדבר על כך שההצלחה היא היכולת לעבור מכשלון אחד למשנהו- מבלי לאבד את ההתלהבות", אומרים בני הזוג פאר לסיכום, "המשפט הזה הוא ביטוי ופועל יוצא של העשייה שלנו במרכז, כחלק מהחזון והמציאות היום יומית".