תכירו את המלכות של עמק יזרעאל

כ- 110 נשים יצאו למסע ג'יפים הרפתקני ואתגרי ברחבי העמק, ארוע הדגל של ארועי יום האשה במועצה האזורית. הנשים התמודדו עם ניווט, אתגר, חידות ולינה בשטח ונהנו ממגוון פעילויות חברתיות מגבשות ומהנות

יומיים של מסע ג'יפים מאתגר ברחבי עמק יזרעאל, בין הפריחות לאתרי המורשת, בשבילים לא מוכרים, ביערות, הרים ומורדות, הסתיימו ביום שישי(7.04.17) בטקס מרגש סמוך לבלפוריה. למסע, המתקיים זו השנה הראשונה במועצה האזורית עמק יזרעאל, יצאו כ 110 נשים בכ- 30 ג'יפים.
לאחר חודשים של הכנה, הכשרת נהגות ונווטות והתרגשות גדולה, התכנסו הנשים במשטרת נהלל ההיסטורית, שם החלו תדרוכי המסע, ארוחת בוקר ופעילות ספורטיבית. המשתתפות, הגיעו במצב רוח טוב, עם ג'יפים מקושטים וצוותים שנקראו על שם נשים בולטות, כמו למשל – צוות ציפורה זייד, צוות ד"ר חנה אדר ועוד.

המלכות באתר מורשת. באדיבות פייסבוק מואז עמק יזרעאל
המלכות באתר מורשת. באדיבות פייסבוק מואז עמק יזרעאל

חנה פרידמן, סגנית ראש המועצה, פתחה את המסע וברכה את הנשים: "זו פעם ראשונה שאנו עורכים פעילות מסוג זה וכבר זה מרגיש כפתיחתה של מסורת".


שלושת הצוותים שקטפו את המקומות הראשונים זכו לתווי קנייה – תו העמק מבית מעברים בעמק המאפשר רכישה אצל ספקים מקומיים ועידוד כלכלה אזורית בסכומים שונים, תרומת 'מעברים בעמק'.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המסע כלל ניווט רכוב בנופי העמק, פתרון כתבי חידה, איסוף רמזים, ארוחות משותפות, פעילויות אתגר ואומגה ועוד הפתעות שהמתינה למשתתפות לאורך המסע. שיתוף הפעולה בין הנשים נבחן לא פעם בהתמודדות עם קשיים כמו תקר בגלגל, שקיעה בבוץ וחילוץ, ניווט מורכב או מאמץ משותף לפתור חידה.

• מפגש עם המשפחות

בשעות הערב, התמקמו הנשים בחניון קק"ל ביער ציפורי, לשם הגיע גם ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל שפגש את הנשים, הקשיב לחוויות היום וברך אותן. בערב נהנו הנשים מפעילויות ייחודיות וגם ממסיבת אזניות שמחה במיוחד ונותרו ללון במתחם קק"ל ביער ציפורי. בבוקר יום שישי, התחדש המסע והסתיים סמוך לשמורת הג'מוסים בבלפוריה, שם חיכה צוות המועצה וכן בני המשפחות שהגיעו לפגוש את הנשים הנרגשות.
שלושת הצוותים שקטפו את המקומות הראשונים זכו לתווי קנייה – תו העמק מבית מעברים בעמק המאפשר רכישה אצל ספקים מקומיים ועידוד כלכלה אזורית בסכומים שונים, תרומת מעברים בעמק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המסע ההרפתקני הוא אירוע שיא של חודש האישה במועצה האזורית עמק יזרעאל שתמכה השנה במגוון פעילויות לנשים ביישובים. המסע התקיים  בהובלת המועצה – מחלקת יישובים ונשים, צוות היגוי וליווי רחב מהמועצה וכן בתמיכת האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, קופת חולים כללית, מעברים בעמק, המועצה לשימור אתרי מורשת, תושבות העמק וספקים מקומיים שהתנדבו ותרמו פעילויות למסע. הפקת המסע נערכה על ידי חברת "בשבילה" המובילה טיולי ג'יפים אתגריים בשטח ומסעות דומים ברחבי הארץ.
המשתתפות הודו על המסע המושקע והמאתגר, ציינו את ההנאה הרבה והבטיחו להשתתף גם בעתיד.

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|