תושבי רובע יזרעאל: “צריך לשים סוף להפסקות החשמל בשעות העומס ויפה שעה אחת קודם"

תושבים בשכונה המתפתחת בעפולה טוענים כי הפסקות החשמל פוגעות באיכות חייהם. חבר מועצת העיר עדיאל אילוז שמתגורר בשכונה: “הציפייה של כולנו היא שנקבל את השירות המיטבי והמקסימאלי שמגיע לנו". חברת החשמל: “ביצענו פעולות תפעוליות לשיפור אמינות אספקת החשמל במקום”.
צילום: שנין גולן

תושבים בשכונת רובע יזרעאל בעפולה מתלוננים בשבועות האחרונים על הפסקות חשמל רבות במהלך שעות העומס – שפוגעות לטענתם באיכות חייהם. לדברי התושבים, מרבית ההפסקות מתרחשות בשעות העומס- בין השעות שש בערב לתשע בלילה.
"ההפסקות הפכו תכופות יותר בעת האחרונה", אמר השבוע חבר מועצת העיר עדיאל אילוז, שמנסה לסייע לתושבים, “ההפסקות הן בשעות העומס,

עדיאל אילוז
עדיאל אילוז

בעת שהמשפחות מצויות בבית, אבל אני לא מוצא סיבה הגיונית מדוע זה קורה בשכונה חדשה עם תשתיות חדשות לחלוטין.
דיברתי עם נציגי חברת החשמל והם עדכנו אותי שמתבצע תהליך ניטור, אך לעת עתה זה לא פתר את הבעיה. לדעתי זה קורה הרבה יותר מהממוצע, ובהשוואה מול מה שקורה בעיר עצמה. במקביל גם המוקד העירוני בעפולה מודע לבעיה ויחד עם כל הגורמים הרלונטיים נפעל לפתרון הבעיה.
הציפייה של כולנו היא שנקבל את השירות המיטבי והמקסימלי שמגיע לנו. בכוונתי להמשיך ולעקוב אחר הסוגיה הזו עד שהיא תבוא לידי פתרון סופי".
ערן כהן זאדה, יו"ר מנהלת הרובע הוסיף: “ההפסקות מתעצמות בחורף ובשבועיים האחרונים הרבה יותר. יש ימים בהן אנו התושבים נתקלים בשתי הפסקות ביממה. הגענו למצב שילדים בשכונה חוששים להיכנס למקלחות מחשש שהחשמל ייפול והם יישארו בחושך. יש אזורים רבים ברובע שסובלים מכך. אני יודע גם על כמה תושבים שספגו נזקים בעקבות הפסקות החשמל הללו ומכשיריהם החשמליים נפגעו וניזוקו", סיכם כהן-זאדה.
"בעיות נפילות החשמל ברובע עברו כל גבול הגיוני", נכתב השבוע בפוסט של מנהלת השכונה, “לא ייתכן שהפסקות חשמל תכופות יהיו דבר שבשגרת יומם של התושבים…אנחנו משלמים מיסים כחוק ובזמן ומצפים בכל תוקף לקבל את השירות עליו אנחנו משלמים".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מזג אויר החורפי ,שפקד אותנו לאחרונה גרם למספר הפרעות רגעיות בקו המספק חשמל לשכונה.
חברת החשמל ביצעה פעולות תפעוליות לשיפור אמינות אספקת החשמל במקום”.