תובנות לאחר הפסח ו"דיאטת גיהוצים"

חג הפסח מאחורינו, חג שמבלי שהרגשנו, ההוצאות זרמו מחשבונינו במסגרת הקניות לחג והבילויים בחול המועד. אז מה עלינו לעשות בכדי למנוע את הטלפון מהבנק? על כך היועצת הכלכלית עליזה פרץ מרחיבה בטור הכלכלי

אז מה היה לנו בחג המצות? מאות אלפי מטיילים בחיק הטבע, 700 מיליון שקלים, (סכום העסקאות בערב החג), 7 מילארד שקלים (סכום העסקאות בכרטיסי אשראי במהלך החג). אז אחרי החגים, לאחר שטיילנו, אכלנו, רכשנו, בזבזנו, מגיעים החיובים המצטברים בכרטיסי האשראי.
ובכן האם אתם יודעים מה קורה בחשבון הבנק שלכם? מי שלא התנהל נכון תזרימית  סביר מאוד להניל שחשבון הבנק שלו במצוקה. ידוע שלאחר החג כמות החריגות בחשבונות גבוהה, ואז מתחילים ההחזרות, לא מאשרים חיובים, ושבים לחזר אחרי הבנקאים שיאשרו את כל החיובים.

• מה עליכם לעשות כבר עכשיו כדי לא לקבל את הטלפון מהבנק

לתאם פגישה עם הבנקאי שלכם. לבדוק אפשרות לפרוס את ההתחייבות בכרטיס האשראי להחזרים נמוכים. לבצע מחזור הלוואות  אם המסגרת האשראי שלכם מנוצלת עד תום. לתכנן את החודש הקרוב ולצמצם הוצאות – (דיאטת גיהוצים). להגדיל מכירות בחודש מאי. לצמצם את החוסרים של ימי החופשה בחגים שלא עבדנו. לבנות שגרות ניהול. לנהל את המשימות שלנו בצורה מדוייקת וממוקדת. במקביל תכננו כבר היום את החגים שיגיעו בעוד חצי שנה בדיוק, ושימו בכל חודש סכום מסויים בפיקדון – בכדי שאם הוצאתם כספים יותר מהצפוי יהיה לכם כיסוי מהפקדנות ולא מהלוואות. אז אחרי החגים מחממים מנועים וחוזרים לשגרה במלא המרץ.
"שינוי הוא אוטומטי. התקדמות היא לא. התקדמות היא תוצאה של תודעה, החלטה ופעולה", אמר טוני רובינס.  וזה נכון גם לשכירים וגם לעצמאים.