"שתי נערות באילת צרחו לעברי: 'הנה טום קרוז'. זה היה רגע מביך מאוד"

הדמיון המסקרן לשחקן הקולנוע טום קרוז, העסקים הפרטיים לפני ההצטרפות לכדורגל, התקופה שבה שיחק עם דודו אוואט במחלקת הנוער של מכבי חיפה, הטיסה המתוכננת לתאילנד והפדיחה הגדולה שהייתה לו באילת. מנהל האצטדיון העירוני בעפולה עמית אשכנזי חושף בראיון מיוחד ל"עמקניוז" 10 דברים שלא ידעתם עליו

הבמה שלו: עמית אשכנזי, מנהל האצטדיון העירוני בעפולה ואחד מאנשי המקצוע המוערכים בצפון, חושף בראיון מיוחד ל"חדש בעמק" 10 דברים שלא ידעתם עליו. להלן הפרטים:

  1. הוא בן 40, מתגורר בעפולה ("לא מוכן להחליף את עפולה בשום עיר אחת"), נשוי באושר לחיה ואב לשני ילדים-אגם בת 14 וניתאי בן 7. במקביל לניהול האצטדיון (מתחם הספורט), הוא גם מנהל את הקאנטרי קלאב בעפולה. החלום הגדול שלו זה לראות את הפועל עפולה עולה לליגת העל ובד בבד האצטדיון העירוני, שהוא למעשה הבית השני שלו, עובר מקצה שיפורים נוסף.
  2. אשכנזי ידוע בתור טיפוס קפדן שתמיד שואף למאה אחוז. יש שמגדירים אותו כפדנט חסר תקנה, כזה שכועס מאוד שדברים לא מסתדרים או שלא נראים בדיוק כמו שהוא חושב. בקיצור, אל תתעסקו איתו.
  3. הוא נמצא בכדורגל מאז שהוא זוכר את עצמו. בתור ילד הוא שיחק בין היתר במכבי חיפה והפועל בית שאן, וכן בבוגרים של עפולה. אחד השחקנים המפורסמים ששיחקו לצידו של אשכנזי במחלקת הנוער של מכבי חיפה הוא שוער נבחרת ישראל בדימוס דודו אוואט.
  4. כמו לכל אדם גם לאשכנזי היו כמה פדיחות בחיים. הזכורה שבהם הייתה לפני כמה שנים טובות באילת, כשהוא נסע לנופש עם חברתו דאז (רעייתו כיום) ועוד זוג חברים. בזמן שהמתין בלובי המלון הוא שמע פתאום שתי נערות צורחות 'הנה טום קרוז…'. בשלב מסוים אשכנזי הבין שהנערות חשבו בעצם שהוא טום קרוז המפורסם (שחקן קולנוע) וגרמו לו למבוכה גדולה. אמיתי לגמרי.
  5. לאשכנזי יצא לטייל בכמה יעדים נחשקים באירופה אבל יש יעד אחד שהוא ממש, אבל ממש מפנטז להגיע אליו-וזה תאילנד. "כל הזמן מספרים לי שתאילנד זה גן עדן אמיתי. אז זה הזמן לעדכן שבעוד כחודש אני מתכנן לטוס לשם ולסמן וי", הוא מספר בחיוך.   
  6. לאשכנזי יש מנהג יומי קבוע: רגע לפני היציאה לעבודה הוא קורא פרק בספר תהילים ואז מתחיל את היום. אשרי המאמין.
  7. איציק אשכנזי, אחיו הגדול של עמית, מילא לא מעט תפקידים מרכזיים בפוליטיקה הארצית (בין היתר הוא היה היועץ האסטרטגי של בוגי יעלון). האם גם לעמית יש תוכניות לעבור לזירה הפוליטית? "הסיכוי שאני אלך לפוליטיקה הוא קלוש. זה פשוט לא עושה לי את זה", מבהיר עמית.  
  8. אשכנזי הוא חובב ספורט מושבע, כזה שמקפיד לשמור על כושר ומתאמן פעמיים עד שלוש בשבוע. בנוסף, יש לו חיבה גדולה למסעדות טובות, חולה קניות (הולך לאיבוד בשופינג), ואוהב מאוד מוזיקה שקטה (במיוחד אייל גולן ושלומי שבת).
  9. בתור ילד הוא היה נורא ביישן. עם הזמן הוא נפתח יותר ויותר.
  10. רבים אולי לא זוכרים אבל  לפני עשור וחצי אשכנזי היה בעלים של בית קפה בקניון העמקים ("קפה סנדוויץ בר"). ועוד לפני שהוא קיבל את ניהול האצטדיון העירוני, אשכנזי היה גם במחלקת הנוער של הפועל עפולה, וזאת לאחר ששרון יונה ביקש ממנו אז להצטרף. בהמשך הוא הצטרף לכוורת הניהולית של הקבוצה הבוגרת עד שמונה למנהל האצטדיון העירוני בעפולה, תפקיד אותו הוא ממלא ביד רמה ובמקצועיות מופתית.