ששי יעקב: "העשייה עבור הציבור היא חלק בלתי נפרד מחיי"

שורשי, מחובר לתושבים ובטוח שיקבל את אמונם בצורה גורפת וחד משמעית: אחרי שתי כהונות רצופות בהן שימש כחבר מליאה, ששי יעקב מגן נר יתמודד ביום שלישי הקרוב על הזכות להמשיך לייצג את קהילת היישוב גם בחמש השנים הבאות

ביום שלישי הקרוב יתמודדו עובד נור ומוטי כהן בחירות למועצה האזורית גלבוע על הזכות להוביל את המועצה בחמש השנים הקרובות. התמודדות הזו מושכת את מרבית תשומת הלב, אבל לצדה, ידרשו תושבי היישובים, הקיבוצים, הכפרים והקיבוצים בגלבוע לבחור את נציגיהם למליאת המועצה. אותם תושבים יודעים כי לאותם נציגים חשיבות רבה ומכרעת בעיצוב ההווה והעתיד של כלל תושבי המועצה בעת הנוכחית וכמובן בעתיד.
בגן נר, היישוב הגדול ביותר בגלבוע, שמונה 650 משפחות יתמודדו על הזכות לשמש כחברי מליאה שלושה מתמודדים: ששי יעקב, שגיא כהן וניסים מלכה. ליישוב הפסטוראלי שני מושבים במליאה נוכח גודלו.

"אני הילד הראשון שהגיע לגור ביישוב"

מליאת המועצה לא זרה ליעקב, ששימש בשתי הקדנציות האחרונות כחבר מליאה ונציג היישוב, גם לצד דני עטר שמשמש כיום כיו"ר קק"ל וגם לצד עובד נור.
יעקב, 43, יזם בתחום הנדל"ן נשוי לאורלי, ואב לאורי, הילה ומאור. הוא בנו של עוזי יעקב, שנמנה על אחד משלושת מייסדי ומקימי היישוב גן נר, מה שקושר אותו בעבותות להוויה הקהילתית מאז היה תלמיד בבית הספר היסודי, “אני הילד הראשון שהגיע לגור ביישוב", אומר יעקב בחיוך. בשני העשורים האחרונים מעורב יעקב בעשייה הקהילתית והציבורית בגלבוע ובכל רחבי העמק. בין היתר הוא שימש כאמור כחבר מליאת בשתי הכהונות האחרונות במועצה, כחבר ועדה מדינית ביטחונית בישראל ביתנו, נשיא הפועל עפולה בכדורגל מזה כחמש שנים ומעבר לכך הוא לקח לאורך השנים חלק פעיל בפרוייקטים קהילתיים ביישוב הוא הוא מתגורר.

"העשייה עבור הציבור היא חלק בלתי נפרד מחיי, כבר יותר מעשרים שנים", אומר יעקב, “זה ערך שרכשתי בבית הוריי, שחינכו אותי לפעול לתרום לקהילה הסובבת אותי. אני מאוד מחובר ואוהב את הקהילה בגן נר, מרגיש מחוייבות לשרת אותה נאמנה ופועל לקדם כל נושא שקשור ליישוב. בעשור האחרון, כחבר מליאה, הייתי שותף לקידום פרוייקטים משמעותיים עבור המועצה בכלל ועבור היישוב גן נר בפרט. אני מודע לחשיבות הרבה של התפקיד, והאחריות המתלווה לכך, ובהתאם לכך אני פועל. החלטתי להתמודד בפעם השלישית, ואני בטוח שכמו בהתמודדויות הקודמות, גם בהתמודדות הנוכחית אזכה לקבל אמון מתושבי גן נר. אני מכיר את רוב רובם של תושבי היישוב, רבים מהם חברים שלי, הילדים שלנו מתחנכים באותם מוסדות חינוך ובסופו של דבר לכולנו יש רצון לחיות בקהילה עם איכות חיים גבוהה. אני גם מודע לצרכים של אותם תושבים, בכל תחומי החיים, ואת אלה נקדם במסגרת הפעילות של המועצה. ברור לי שבסופו של יום שם מתקבלות ההחלטות, ואני רוצה להיות שם שזה קורה ולהבטיח עתיד טוב יותר לכל התושבים".
תפקיד חבר המליאה מבוצע בהתנדבות מלאה, והוא דורש נוכחות בישיבות שנערכות פעם בחודש והבנה של הנושאים המרכזיים שעומדים על סדר יומה של המועצה. יעקב, מעבר לפעילותו כחבר מליאה רתם בשנים האחרונות את קשריו הפוליטיים הענפים לטובת האזור. מעבר לכך הוא עוסק רבות בקידום האזור בתחום הספורט שקרוב ללבו.


"אני חושב שהכישורים שלי, יחד עם הניסיון והקשרים הענפים שלי יכולים להוות ערך מוסף עצום, וזה כבר הוכח בעבר לא פעם. אני איש עסוק בשלל תחומים אבל אני חושב שזו זכות לשמש כחבר מליאה מטעם היישוב"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מה מניע אותך להתמודד שוב על תפקיד חבר המליאה?

"אני חושב שזה שילוב של מספר גורמים. קודם כל הרצון להוות גורם משפיע על קהילת גן נר והגלבוע נטוע בי. אני מרגיש חלק בלתי נפרד מהקהילה המדהימה הזו, קהילה בה אני ומשפחתי חיים בהרמוניה ואני כמובן מעוניין לתרום את חלקי בהתפתחותה וקידומה. מעבר לגן נר אני כמובן מחובר לגלבוע וליישובים בה וחשוב לי שהמועצה תצמח ותשגשג. אני חושב שהכישורים שלי, יחד עם הניסיון והקשרים הענפים שלי יכולים להוות ערך מוסף עצום, וזה כבר הוכח בעבר לא פעם. אני איש עסוק בשלל תחומים אבל אני חושב שזו זכות לשמש כחבר מליאה מטעם היישוב ואני יודע גם שמרבית תושבי גן נר רוצים שאמשיך לייצג אותם נאמנה במליאת המועצה. האמון שהם העניקו לי בצורה גורפת בשתי ההתמודדויות הקודמות, והלחצים שהופעלו עליי להתמודד שוב הם מבחינתי הוכחה וביטוי לכך שביצעתי את תפקידי על הצד הטוב ביותר. זה גם הוביל אותי להתמודד שוב, בידיעה שאני זוכה להערכה רבה בקרב התושבים".

אילו נושאים חשובים מנקודת ראותך להעלות לסדר היום של המועצה- כנציג היישוב הגדול בגלבוע?

"חברי המליאה בגלבוע עוסקים במנעד רחב של נושאים, פרוייקטים שמתנהלים, תוכניות עתידיות, תקציבים ועוד. בסופו של דבר החלטות המליאה משפיעות על כל תחומי החיים בגלבוע, בצורה ישירה ועקיפה, בהווה ובעתיד. לנו כחברי המועצה רצון שהמועצה תצעד במסלול הנכון והבטוח. כמובן שיש מספר נושאים שעומדים במרכז ובראש ובראשונה החינוך, הן הפורמלי והן הבלתי פורמלי. מעבר לכך יש נושאים שמשפיעים על כל יישובי המועצה ובינהם כמובן גם גן נר. אני מדבר על תשתיות, רווחה, תרבות, ספורט ובכל תחום שכזה אני אפעל לקדם את היישוב ואת הגלבוע.

יש לך מסר לסיום לתושבים?

"אנחנו נמצאים ממש לפני הישורת האחרונה לבחירות ופתיחת הקלפיות. ראשית חשוב לי להבהיר שזה הליך דמוקרטי ולכן צריך להתנהג בהגינות וביושרה וכמובן להגיע להצביע ולממש את אותה זכות דמוקרטית. מעבר לכך אני מקווה שהתושבים יעניקו לי את המנדט לייצג אותם שוב נאמנה, בדיוק כפי שעשיתי בעשר השנים האחרונות. אין לי צל צילו של ספק שהתושבים ימשיכו להאמין בי גם בחמש השנים הקרובות".