שומרי השכונה בנצרת עילית

תושבים בשכונה הצפונית בנצרת עילית לקחו יוזמה והקימו וועדת ביטחון במטרה להגביר את תחושת הביטחון האישי ובשיתוף העירייה לקדם יוזמות לעידוד נהיגה בטוחה וחיזוק תחושת השייכות של התושבים

וועדת הביטחון של השכונה הצפונית מורכבת מפסיפס אנושי מגוון שמייצג את תושבי השכונה: דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, עולים וותיקים, יהודים וערבים – יחד התחילו לפעול בהתנדבות לטובת חיזוק תחושת הביטחון בשכונה ואף עברו הכשרה מקצועית באמצעות אגף הרווחה בעירייה ופרויקט שיקום שכונות. ביום ראשון השבוע הם נפגשו עם ראש העיר רונן פלוט : "אכפת לנו מהעיר, אנחנו באים מהשטח, מכירים את הבעיות ומוכנים לפעול יחד ובשיתוף העירייה". ראש העיר פלוט ברך על היוזמה: "זהו בדיוק החזון שעומד מאחורי תכנית הביטחון החדשה של העירייה, להביא את התושבים לפעול יחד ובשיתוף פעולה כי העירייה, עם כל מערך הביטחון העירוני שלה, לא יכולה להיות בכל מקום בו זמנית ואין מי שמכיר יותר טוב את הצרכים בשטח מאשר התושבים עצמם".

פלוט ציין כי השכונה הצפונית סומנה ביעדי 2019 של השיטור העירוני ובתוך כך יוקצו במהלך השנה כוחות ומשאבים מיוחדים להגברת הביטחון האישי של תושביה. אילן בן שמואל, חבר בוועדת הביטחון הציג את הצורך לטפל בבעיית הבטיחות בדרכים –נהיגה במהירות מופרזת וחניות במקומות אסורים. התושבת לילך רוז וגשל ציינה את הקושי של האוכלוסייה המבוגרת שמתגוררת בשכונה הותיקה. "אנחנו מבקשים חשיבה אסטרטגית על השכונה "סיכמה וציינה כי הוועדה פועלת בחסות אגף הרווחה ובהובלתה של העובדת הקהילתית דינה רביב שסטצקי בשיתוף פרויקט שיקום שכונות.