רשות הכינרת: פרויקט חדש לשיקום התעלה המערבית

העבודות נעשות בתעלה לאורך 6 ק"מ במטרה למנוע הצפות במצבי גשם קיצוניים ובמקביל הגדלת נפח הנחל ויכול ספיקת מים לאורך התוואי באירועי גשם קיצון. צילום: רשות הכינרת

לאחרונה החלו באגף הניקוז של רשות הכינרת בקידום פרויקט נרחב יחד עם משרד החקלאות והמועצה האזורית גליל עליון, לשדרוג מקטע באורך של כשישה קילומטרים לאורך התעלה המערבית של הירדן. מדובר במקטע שמתחיל באזור גשר הרשות הסמוך לאגמון החולה ומסתיים במפגש התעלות.
מטרת העל של הפרויקט, הינה מניעת הצפות במצבי גשם קיצוניים ובמקביל שיקום ושדרוג התעלה באמצעות הגבהת סוללות דרך, חפירה ופינוי של אדמה מתוך תוואי התעלה המערבית, לשם הגדלת הנפח של הנחל ויכולת נשיאת מים לאורך התוואי באירועי גשם קיצוניים.
כמו כן לאורך התעלה מתבצעות עבודות למיתון הגדות ויצירת פיתולים לאורכה, על מנת ליצור מראה מוקפד יותר של הנחל ובכך לתרום לעידוד התיירות לאורך הירד. כחלק מהפרויקט  מוקמים גם מפרצונים, עבודות לשיקום בתי גידול לחים, הקמת מערכת אקולוגית לאישוש הנחל, פינוי אדמה, פסולת  ועוד.
הפרויקט צפוי להסתיים במהלך שנת 2018 ועלותו מוערכת בשלב זה בכ- 6 מיליון שקלים. עבודות התשתית לפרויקט מתבצעות על ידי צוותי אגף ניקוז ברשות הכינרת.

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|