רק רוצים לרקוד

סמואל שטמן ממגדל העמק ואמילי קרילוב מנצרת עילית החלו לרקוד ריקודים סלוניים מגיל צעיר, הפכו לפרטנרים לפני שנה וכבר מחזיקים בתואר סגני אלופי ישראל. לפני כשבוע הם שבו מתחרות בינלאומית בבלארוס בה הם זכו במקום הרביעי. אלופים בריקודים

לפני 12 שנים, כאשר היה בן ארבע בלבד, החליטו הוריו של סם שטמן ממגדל העמק לשלוח אותו לחוג ריקודים סלוניים. "אמא שלי רקדה ריקודים סלוניים במשך 8 שנים", סיפר סם השבוע. "כשהיא שמה לב איך אני מגיב לקצב המוסיקה ועושה תנועות עם הגוף אז לא היה לה צל של ספק שאהיה גם רקדן. כשהייתי בסך הכל בן 4, היא הביאה אותי למרכז המוסיקה והמחול במגדל העמק ללמוד אצל המורה לינה גרינביץ'". אמילי קרילוב (15) החלה אף היא לרקוד באותו חוג. "יום אחד, חברות שלי הגיעו לביה"ס וסיפרו לי שהן הצטרפו לחוג ריקודים סלוניים, אז החלטתי לנסות גם. בהתחלה, ההורים שלי לא התלהבו מהרעיון אבל לאחר מכן השתכנעו ולקחו אותי לחוג סתם בשביל הכיף. בהתחלה לא לקחתי את זה לשום מקום רציני אבל במהלך השנים הכל השתנה".

• מואלס ועד סמבה

הצמד המוכשר רוקד במרכז המוסיקה והמחול במגדל העמק ובנבחרת הייצוגית האזורית של בית הספר המקצועי לריקודים סלוניים "סנטקה" בנצרת עילית בניהולם של סאולוס ולינה גרינביץ'. הם מתמקדים בסוגים של שונים של ריקוד וביניהם ריקודים ספורטיביים אירופאים בהם נכנסים הסגנונות של ואלס אנגלי, טנגו, ואלס וינאי, 'קוויק סטפ' וסלואו פוקס וכן ריקודים לטינו-אמריקאים הכוללים סגנונות כגון צ'ה צ'ה צ'ה, סמבה, רומבה, פאסודובלה וג'ייב.


"החיבור המושלם הזה בין צלילי המוסיקה והתנועה זה שילוב מושלם של כל הדברים החשובים שיש לנו בחיים. רחבת הריקודים זה המקום האהוב עליי".


בכדי לצבור ניסיון מול קהל הם מרבים לרקוד על כל במה אפשרית מאירועים עירוניים דרך מופע תרומה לקהילת קשישים בבית גיל הזהב ועד לבמות הגדולות של יום העצמאות. "אנחנו רוקדים בכל הזדמנות ובכל מקום שיש.. אפילו רקדנו על חוף הים", מספרת אמילי הצעירה ומוסיפה: "בכל פעם אנחנו מתפלאים מחדש מאהבה והחום שהקהל מעניק לנו ומחמם את ליבנו בתשואות".

• "ריקוד בשבילנו זה כמו אוויר לנשימה"

בעת ששואלים את הצמד המוכשר מה זה ריקוד עבורם מבינים כי מדובר בסיפור אהבה. לא פחות. "ריקוד בשבילי זה אוויר צח לנשימה ולנשמה, האפשרות להגיד הרבה מבלי להשתמש המילים. החיבור המושלם הזה בין צלילי המוסיקה והתנועה זה שילוב מושלם של כל הדברים החשובים שיש לנו בחיים. רחבת הריקודים זה המקום האהוב עליי", אומר שטמן ובת הזוג שלו מסכימה איתו: "הריקודים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי ואין יום שעובר מבלי שאני ארקוד. דרך הריקוד, אני יכולה להביע את הרגשות שלי, כך שהצופים יוכלו לראות, להרגיש ולהזדהות עם המופע. ההנאה שלהם זו ההנאה שלי. גם אם יש קשיים בדרך, זה רק מוסיף טעם לכל התהליך הקסום הזה והופך אותו למאתגר ומהנה יותר כל פעם מחדש".


המאמנת לינה גורביץ' מציינת כי מדובר בזוג מאוד מוכשר עם פוטנציאל מאוד גבוה. "הם חיים את הריקוד, מלאים במוטיבציה להצליח ומתמידים באימונים ושואפים תמיד קדימה. ההתייחסות והרצינות שלהם לתחום ראויים לשבח והם בהחלט משמשים דוגמא למופת לסובבים ומהווים מקור להערצה


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יש לציין כי הצמד המרקד זוכה לתמיכת עיריית מגדל העמק ולפני מספר חודשים ביקרו בלשכתו של ראש העיר אלי ברדה שהעניק להם מלגה בטרם יצאו לתחרות בינלאומית. "אני חושב שזה המקום להודות לראש העיר אלי ברדה על התמיכה והאהדה בנו כזוג ובי אישית כתושב ורקדן לאורך כל השנים שאני רוקד" פרגן שטמן הצעיר.

• קוטפים תארים

לפני כשנה, לאחר שנים ארוכות של עבודה קשה, החליטו צמד המאמנים של השניים לינה וסאולוס גרינביץ' כי שטמן וקרילוב מתאימים להיות פרטנרים מקצועיים ושידכו בין השניים. כיום, שנה בלבד לאחר שהחלו את דרכם המשותפת הם הצליחו לכבוש כבר מהתחרות הראשונה את לבבות הקהל והשופטים כאשר סיימו צמד הרקדנים הצעיר את אליפות ישראל במקום השני לשנת 2017 ואף קטפו את המקום השני בתחרות בינלאומית לריקודים אירופאיים ביוון שאירחה רקדנים צעירים מכל אירופה.

הזוג המרקד יחד עם אלי ברדה והמאמנת לינה
הזוג המרקד יחד עם אלי ברדה והמאמנת לינה

לפני כשבוע הם שבו מתחרות בינלאומית נוספת שנערכה במינסק, בלארוס ובמסגרתה התחרו השניים בקטגוריית גילאים של 16-18 בה התמודדו 17 זוגות מרוסיה, אוקראינה, בלארוס, ישאל, מולדובה, רומניה, איטליה, קזחסטן, גיאורגיה ועוד ובסיומה עלו לשלב הגמר וסיימו במקום הרביעי בריקודים לטינו-אמריקאים. את הנשים ליוו צמד המאמנים שלהם סאולוס ולינה גרינביץ' שאמרה "הייתה תחרות ברמה גבוהה. שטמן וקרילוב הציגו תחרות מצוינת שבסיומה סיימו במקום הרביעי והמכובד".

• המטרה: גביע העולם

המאמנת לינה גורביץ' מציינת כי מדובר בזוג מאוד מוכשר עם פוטנציאל מאוד גבוה. "הם חיים את הריקוד, מלאים במוטיבציה להצליח ומתמידים באימונים ושואפים תמיד קדימה. ההתייחסות והרצינות שלהם לתחום ראויים לשבח והם בהחלט משמשים דוגמא למופת לסובבים ומהווים מקור להערצה", אמרה.
ומה באשר לעתיד? גרינביץ' מציינת כי השנה רק החלה אבל הלו"ז של הצמד הצעיר לקראת השנה הקרובה כבר עמוס בתחרויות מאוד חשובות. "השנה הזו הולכת להיות מאתגרת במיוחד. כבר בדצמבר מחכה לנו גביע עולם שיתקיים לראשונה בנצרת עילית וזה אירוע מאוד משמעותי עבורנו. ואחר כך יש לנו עוד תחרויות בינלאומיות נוספות באוקראינה-קייב וברוסיה- מוסקבה והרשימה עוד ארוכה".

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|