רצות בשלל גוונים

שלוש פעמים בשבוע, אחרי עוד יום עבודה תובעני ולחוץ, 15 מורות מבית הספר היסודי גוונים בעפולה מסמנות "נ.צ" בקבוצת הוואטס אפ המשותפת להן, 'יורדות' מהבגדים הרשמיים לטובת בגדי ספורט, נועלות נעלי ריצה איכותיות ויוצאות ל'חרוך' את המסלולים ברחבי העמק. אחרי שהן סיימו בהצלחה כבר מספר מרוצים מאתגרים וסחפו גם את התלמידים למודעות לאורח חיים בריא הם סימנו את היעד הבא: ריצת מרתון של 42.2 ק"מ

"שומרות על כושר": יוזמה ספורטיבית מצומצמת שהחלה לפני כשנה בבית הספר היסודי גוונים, על ידי המורה גלית גוטמן דוד, סוחפת עמה בימים אלה, בקצב מהיר יש לציין, 15 מורות נוספות. במסגרת היוזמה המורות נפגשות שלוש פעמים בשבוע לריצה של מספר קילומטרים, מתוך רצון לשמור על אורח חיים ספורטיבי ובריא.

מחזיקה במדליה. המורה גלית גוטמן דוד שהחלה ביוזמה שסחפה את המורות בביה"ס גוונים
מחזיקה במדליה. המורה גלית גוטמן דוד שהחלה ביוזמה שסחפה את המורות בביה"ס גוונים

לאורך השבוע המורות מתקשרות באמצעות קבוצת "וואטס אפ" פעילה. לאחר קביעת המסלול הן יוצאות לדרך עם מיטב בגדי הספורט ונעליים איכותיות, תוך כדי שהם מקבלות גיבוי מוחלט ממנהלת בית הספר, אילנית בן ישי, שאף דאגה להדפיס בעבורן חולצות מנדפות זיעה ועליהן הכיתוב היצירתי "רצות בשלל גוונים". הסחף החל לחלחל גם בקרב בני הזוג של המורות שהחלו אף הם להתעניין יותר ויותר בטרנד הריצה.

• "התלמידים מאוד מעריכים את הפעילות שלנו"

"החיבור הוא מדהים וכול המורות מגיעות בשמחה לקחת חלק בפעילות הספורטיבית הזו", סיפרה השבוע גלית גוטמן דוד, "התחלנו בקצב איטי והיום חלק ניכר מהמורות כבר רצות מספר קילומטרים מכובד ומשתתפות במרוצים השונים ברחבי הארץ. הרוח הספורטיבית נודדת גם לחדר המורים ולכיתות וזה ערך מוסף נוסף בפעילות.

המורות הנמרצות מבית הספר גוונים, יחד עם המנהלת אילנית בן ישי
המורות הנמרצות מבית הספר גוונים.

המורות משתפות אחת את השנייה בתזונה בריאה, במודעות לאורח חיים בריא, בהרגלי אכילה בריאים ועוד. פתאום מדברים יותר על ירקות ופירות וזה חשוב בעיניי. התלמידים מאוד מעריכים את הפעילות שלנו, הם מאוד מתעניינים ומגלים עניין רב. אנחנו מנגד משתפים אותם בכל התהליך, בהשתתפות שלנו במרוצים, והם ממש זורחים כשאנחנו מראים להם מדליות".

• "הפעילות מחברת ומגבשת את כל המורות"

"לכל המורות המלמדות אצלנו יש לוח זמנים מורכב ותובעני, אבל אני מאוד שמחה שהם הצליחו לשלב בו גם זמן לשמור על בריאותן ומעבר לזה גם מפגש אחר, מחוץ לכותלי בית הספר, באווירה רגועה ונינוחה יותר", אמרה השבוע מנהלת בית הספר אילנית בן ישי, "זה מחבר ומגבש את כולן ואני עומדת מאחורי המורות ומחזקת אותן בסיפור הזה. מעבר לכך, חשוב לציין שבית הספר גוונים הוא בית ספר מקדם ומתמיד בריאות ובשנה האחרונה אף זכינו בתעודה של שלושה כוכבי בריאות מטעם מחוז צפון במשרד החינוך.


אחרי שהגיעו בהצלחה לקו הסיום במספר רב של מרוצים ותחרויות מסמנות המורות הדינמיות את היעד הבא: השתתפות בחצי מרתון לאורך 21 קילומטרים


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יש בבית הספר הנהגת בריאות שמובילה אותה ג'ני פרידמן והילדים פוגשים את נושא הבריאות בבית הספר בכל מקום, הן בהיבטים ספורטיביים, באספקטים של תזונה נכונה, ובכלל, אורח חיים בריא תופס מקום משמעותי בבית הספר שלנו. מעבר לילדים זה מחלחל גם למשפחות.
היעד של משרד החינוך במחוז צפון הוא קידום הנושא של אורח חיים בריא ואנו מקפידים להטמיע נושא זה בקרב התלמידים ולהוות עבורם מודלק לחיקוי", סיכמה בן ישי.

(משמאל) מנהלת בית הספר אילנית בן ישי
(משמאל) מנהלת בית הספר אילנית בן ישי

בעת האחרונה, אחרי שהגיעו בהצלחה לקו הסיום במספר רב של מרוצים ותחרויות מסמנות המורות הדינאמיות את היעד הבא: השתתפות בחצי מרתון לאורך 21 קילומטרים והמטרה הגדולה יותר: השתתפות במרתון רשמי לאורך 42.2 קילומטרים.