רפי בוסקילה: "אשאר בבית שאן רק אם יבנו קבוצה לעלייה"

אחרי שחגג הישארות דרמטית עם הפועל בית שאן, המאמן רפי בוסקילה התפנה לראיון: "עשינו הישג גדול. אף אחד לא האמין שנשאיר את הקבוצה בלי מבחנים. אם זה לא בית שאן לא הייתי יורד לליגה ב'. חוויתי תקופה מרגשת. מגיע שאפו ענק להנהלה ולאוהדים." צילום: אבי רביבו

אחרי עונה מטלטלת שבמהלכה הקבוצה הלכה לפירוק והורדו ממאזנה 9 נקודות, הפועל בית שאן הצליחה לשרוד בעור שיניה בליגה ב' לאחר ניצחון דרמטי במחזור הסיום של העונה 0:2 מול הפועל סנדלה/גלבוע.
"הגעתי לקבוצה מחזור אחד אחרי פתיחת הסיבוב השני כשהקבוצה הייתה שקועה במקום האחרון בטבלה", כך סיפר השבוע המאמן רפי בוסקילה שחתום על ההישארות, "בהתחלה בהנהלה דיברו איתי להכין את הקבוצה למבחנים ובסוף הצלחתי להשאיר את הקבוצה בלי מבחנים. כמובן שזה הישג גדול".

ספר קצת על התקופה הזו בבית שאן?

"חוויה מפתיעה ומרגשת. היה מתח גדול בתקופה הזו, ובמיוחד במשחק האחרון. תמיד רציתי לאמן את הפועל בית שאן וזה לא סוד, אבל בטח לא בסיטואציה הזו. רציתי בסיטואציה אחרת. לשמחתי, בתקופה הזו ההנהלה נתנה שקט תעשייתי. לכל אימון הגיעו ארבעה חברי הנהלה. משחק ליגה ב' תחתית היו מגיעים כמעט 700 איש. זה לא מובן אליו. מגיע שאפו ענק לאוהדים ולהנהלה. נכון זה היה סיכון לבוא לכאן, אבל היה שווה".

בעבר טענת שאין לך כוונה לחזור לליגה ב'?

"אני אמרתי שאני לא חוזר לליגה ב', אבל בסוף החלטתי לקחת את האתגר הזה כי הפועל בית שאן זו לא עוד קבוצה. מדובר בחוויה של ליגה גבוהה יותר. מועדון עם מסורת וקהל. אם הם ימשיכו באותה ההתנהלות כפי שהיה בתקופה האחרונה-אין לי ספק שהם יהיו בליגה גבוהה יותר".

אתה מתכוון להמשיך שם בעונה הבאה?

"בגדול יש לי חוזה לעונה נוספת עם המפרק (עו"ד יהב ארגמן) ואני מאוד רוצה להישאר שם, אבל הם יודעים שזה תלוי בגודל התקציב. אני אשאר בבית שאן רק אם יבנו קבוצה לעלייה. חד משמעית".