רמת ישי: מצטיין בחזית המחקר

אלי פוליאקוב מרמת ישי, רכז עמותת מטב עפולה, זכה בפרס גולדברג היוקרתי לעבודות מחקר מצטיינות בתחום דיני העבודה והביטחון הסוציאלי

אלי פוליאקוב, בן 42, תושב רמת ישי, נשוי ואבא לשלושה ילדים, העובד כרכז עמותת הסיעוד מטב באזור עפולה והעמקים, זכה השבוע בפרס היוקרתי ע"ש גולדברג לעבודות מחקר מצטיינות בתחום דיני העבודה והביטחון הסוציאלי לשנת 2015.
הפרס חולק בידי האגודה הישראלית למשפט העבודה ולביטחון סוציאלי בכנס השנתי שלה באוניברסיטת תל אביב.
הפרס, ע"ש נשיא בית הדין לעבודה מנחם גולדברג ז"ל, חולק לארבע עבודות מחקר מצטיינות, וביניהן עבודת המחקר של פוליאקוב.


עבודתו של פוליאקוב הייתה עבודת גמר לתואר שני (תזה) בחוג לגרונטולוגיה (לימודי זקנה) באוניברסיטת חיפה, בהנחיית פרופ' ישראל (איסי) דורון יחד עם ד"ר טובה בנד וינטרשטיין, וכותרתה היא "ממשיכות לעבוד מעבר לגיל הפרישה: על משמעות ההחלטה להמשיך לעבוד מעבר לגיל הפרישה בקרב מטפלות סיעודיות בזקנים בעמותת מטב".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פוליאקוב בחן בעבודתו את המשמעות שמעניקות מטפלות סיעודיות בזקנים להחלטתן להמשיך ולעבוד לאחר גיל הפרישה. באמצעות הראיונות והמחקר האיכותני, הצליח פוליאקוב לעמוד על הגורמים שהובילו את המטפלות להמשיך ולעבוד לאחר גיל הפרישה, למרות שיכלו לשבת בבית ולקבל קצבת זקנה ובכל זאת בחרו להמשיך ולעבוד בעבודה שאינה מתגמלת מבחינה כלכלית ושהיא קשה פיזית ונפשית.
"מחקרו של פוליאקוב תורם באופן משמעותי הן לספרות האקדמית והן למעצבי הסדרי הפרישה בישראל", כתבה וועדת פרס גולדברג בנימוקיה להחלטה להעניק את הפרס לפוליאקוב. "המחקר ממחיש את החשיבות של מתן האפשרות לעובדים לבחור לעבוד לאחר גיל הפרישה". "אני שמח על הזכות להביא את קולן של המטפלות הסיעודיות המבוגרות לקדמת הבמה", אמר פוליאקוב בדברי התודה שלו בטקס.