רכב חברה – יתרונות וחסרונות

התקבלתם סוף סוף למשרת החלומות שלכם. סגרתם את תנאי השכר ואפילו גיליתם על איזה שולחן תעבדו ובאיזו מחלקה. אז, אתם מגיעים להחלטה חשובה נוספת – מציעים לכם רכב חברה ואתם מתלבטים אם זהו בונוס משתלם או שאולי דרך כואבת מאד לנסוע שתפגע בתנאי השכר שלכם בעתיד. כיצד תדעו אם זו האופציה הנכונה עבורכם? אספנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות של רכב צמוד מהעבודה. תמונה: pexels

נוסעים ברכב חדש – יתרון

רכב חברה הוא בדרך כלל רכב מליסינג חדש לחלוטין שמשולם מתוך שכר הברוטו שלכם ומהווה הטבה מיוחדת. אם אינכם מסוגלים לממן רכב חדש על כל העלויות הנלוות – כמו ביטוח לרכב, תחזוקה ותיקונים – רכב מהחברה יכול להיות האפשרות הטובה עבורכם. מצד שני חשוב מאד לבדוק מה הסכום שיורד לכם מהמשכורת ובמידת הצורך להחליף את רכב הליסינג בהלוואה לרכב חדש.

עלות רכב חברה – חיסרון

עלות רכב חברה נעה בין אלפיים שקלים לארבעת אלפים שקלים – תלוי בסוג הרכב. בתלוש המשכורת אפשר לגלות שורה ברכיב המס המתייחסת לשווי שרשויות המס מייחסות לרכב. היום הרשויות מתייחסות לשיוויו של הרכב בהתאם לאחת משבע מדרגות מחיר ובהתאם לשווי של הרכב מהיום שבו הוא עלה בפעם הראשונה על הכביש. אם בוחנים את אותו הסכום שהרכב יוריד מהנטו, ניתן להעריך כי במרבית המקרים ישתלם יותר לרכוש בסכום זה רכב משלכם שילווה אתכם גם בעתיד. הדבר נכון במיוחד למי שכבר יש לו רכב כיום.

יתרון – נוסעים קילומטרים רבים? כדאי להשתמש ברכב החברה

אחד היתרונות הגדולים שיש לרכב חברה להציע, מתאים דווקא למי שנוסע כמות רבה של קילומטרים במשך היום, הן לצרכי העבודה והן לצרכים פרטיים. לדוגמה, אם אתם אוהבים לטייל בצפון או לרדת לטיול באילת עם הרכב – הקילומטרים שנוספו לרכב החברה לא יגרמו לבלאי לרכב הפרטי במשפחה. בעוד מספר שנים תוכלו להחזיר את הרכב ו"לשכוח" מהקילומטראז' העודף (מרבית תכניות הליסינג מסתיימות אחרי שלוש שנים ואז ניתן לבחור רכב חברה חדש).

חיסרון – הסכום ששילמתם על הרכב אינו מצטבר לרכב בבעלותכם

כאשר אתם לוקחים הלוואה לרכב חדש או משלמים בסוכנות הרכב בתשלומים כל תשלום שיורד מחשבונכם מפחית את קרן ההלוואה. לאחר מספר השנים הרכב החדש שקבלתם עובר לבעלותכם. לעומת זאת, כאשר אתם לוקחים רכב חברה בליסינג התשלומים היורדים מדי חודש אינם מיועדים לסגירת ההלוואה אלא דומים יותר לשכירת רכב. לכן, רבים מעדיפים לוותר על רכב החברה ולרכוש לעצמם רכב חדש באמצעות הלוואה מהבנק.

יתרון משמעותי – התיקונים משולמים על ידי החברה המעניקה לכם את הליסינג

חלק מהותי באחזקת הרכב קשור לתיקונים השוטפים. אמנם, רכב חדש זוכה בדרך כלל לאחריות מלאה מהיבואן או היצרן לתקופה מסוימת או למספר קילומטרים אך לאחר מכן תחזוקת הרכב (שעשויה להגיע לאלפי שקלים) יוצאת מכיסו של הנהג. ברכבי ליסינג, לעומת זאת. העלות החודשית כוללת גם תיקונים שונים ברכב וכן את הטיפולים השוטפים (כמו החלפות שמנים, החלפת רפידות בלמים וכדומה). בתחום זה לרכבי החברה יש יתרון משמעותי.

לסיכום, קבלת רכב חברה טומנת בחובה יתרונות וחסרונות ההופכים את ההצעה מתאימה יותר לחלק מהעובדים בחברה. בתחום ההייטק הטבה זו תחשב לרוב כ"בונוס" המוענק לעובדים בכירים או למפתחים. בחברות אחרות יתכן ורכב החברה נועד דווקא לשמש מרבית הזמן לצורך עבודה ובשאר הזמן לשימושו הפרטי של העובד. לפני שאתם מקבלים החלטה לכאן או לכאן אם תרצו להזמין רכב חברה בדקו האם לא משתלם לכם יותר לרכוש רכב משלכם ולהרוויח יותר בשכר הנטו.

 

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|