רז משולם: "אחרי 14 שנה במקצוע, אני מסוגל להוביל מועדון להישגיות"

אחרי שהשאיר את אסי גלבוע בליגה, המאמן רז משולם (32) התפנה לראיון אופטימי: "המטרה הייתה להישאר ועמדתי במשימה. ידעתי שבשביל להגיע לטופ אצטרך להשתפשף בכל התחומים שמקיפים את המקצוע. העונה הבאה? יש לי הצעות מלאומית וליגה א'. שוק המאמנים לא יציב בגלל שכל מי שנפתחת בפניו הדלת הוא נכנס בחיפזון".
מאת בוריס שולקין. צילום: אבי רביבו

אחרי חצי עונה באסי גלבוע, שבמהלכה הצליח לעמוד עם הקבוצה במשימת ההישארות, המאמן רז משולם מסכם את הקדנציה הקצרה בקבוצה מחבל תענך בתחושה אופטימית ומקווה גם לחזור לליגות הבכירות.
משולם (32), שידוע בתור איש מקצוע יסודי וקפדן, החל את קריירת האימון לפני כ-14 שנים. לאורך השנים הוא שימש, בין היתר, כמאמן כושר ועוזר המאמן בקבוצות רבות בשתי הליגות הבכירות. באמצע העונה הנוכחית, לאחר עזיבתו של מוריס אוזן לאיכסל, בגלבוע החליטו להפקיד בידיו את המושכות ולראשונה הוא מילא את המשבצת של מאמן ראשי. המטרה שהציבו בפניו: להשאיר את הקבוצה בליגה. למרות החוסר ניסיון כמאמן ראשי, משולם עמד בציפיות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"עם הגעתי לקבוצה קיבלתי מהמועדון יעד אחד-הישארות בליגה כמה שיותר מוקדם", מספר משולם, "כמועדון שחווה ירידת ליגה והישארות במחזור האחרון בשלוש השנים האחרונות, הבטחנו את ההישארות מחזור 26 חמישה מחזורים לסיום כך שעמדנו ביעדים".
לגבי האתגר שציפה לו בגלבוע בתחילת הדרך אומר משולם: "נכנסנו למערכת שרק רוצה לשרוד ומהרגע הראשון שינינו את קו המחשבה לכזה ששחקנים מבינים מה הם צריכים לעשות כדי להתרומם מליגה א'. הכנו ניתוחי וידאו של המשחקים שלנו והוספנו סטטיסטיקה שהכניסה מוטיבציה פנימית להשתפר ממשחק למשחק ולראיה סיבוב שני מוצלח מאוד מבחינת יחס הניצחונות והשערים. האתגר סחף אותי והוציא ממני הרבה יותר ממה שהתפקיד דורש, וזאת הרבה בזכות ההנהלה שאתגרו אותי ונתנו לי את הגב לאורך כל התקופה. זו הבמה להודות להם ולשחקנים על שיתוף הפעולה".

• "אני מכוון לחזרה לליגת העל"

לגבי המעבר מכובע של מאמן כושר למאמן ראשי אומר משולם: "חשוב לציין שמאז ומעולם הייתי מאמן כדורגל, והפנמתי שבשביל להגיע לטופ מבחינת הקריירה אצטרך להשתפשף בכל התחומים שמקיפים את המקצוע, בדיוק כמו מנהל טוב שמתקדם שלב אחר שלב עד לפסגת הפירמידה. היום אחרי תהליך ארוך של 14 שנות אימון בכל הליגות, התמקצעתי ואני ראוי להוביל מועדון להישגיות".
כשנשאל מדוע הוא לא כיוון לעמדת המאמן הראשי מיד לאחר שסיים תעודת פרו, השיב משולם: "שוק המאמנים לא יציב בגלל שכל מי שנפתחת בפניו הדלת נכנס בחיפזון, ותוך כדי תנועה עובדים בניסיון וטעייה. לגבי העונה הבאה יש כבר מספר הצעות מהליגה הלאומית וליגה א', אבל אני מכוון לחזור חזרה לליגת העל".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אסי גלבוע מדשדשת בתחתית כבר כמה שנים. יש לך הסבר?  

"אסי גלבוע בגלגול הקודם היה המועדון העשיר בצפון עם מוסר תשלומים בסדר גודל שלא מבייש קבוצות מהלאומית, עם השנים שהתקציב ירד לא עשו את ההתאמות לבנות שחקני בית שיהוו תלכיד בשנים קשות יותר. דבר שהצבנו ככלל ברור ברגע שחתמנו במועדון שקבוצת הנוער היא חלק בלתי נפרד מהבוגרים והשחקנים מתאמנים באופן רציף, וכשהוכיחו את עצמם יכולנו לראות שחקני בית בהרכב בשיא מאבקי התחתית וזו הבמה להחמיא למחלקת הנוער על פס הייצור! ושחקנים יודעים שבאסי גלבוע הם יקבלו את הבמה".

אילו רגעים מיוחדים תזכור מהעונה בגלבוע?  

"היו הרבה רגעים, אשתף שניים מהם, הראשון: כשניצחנו את הרצליה בבית. גרמנו להם לא לבעוט בעיטה אחת לכיוון השער שלנו. הרגע השני היה כאשר שער היתרון נגד רובי שפירא של שחקן צעיר שלנו שלא שיחק בשנים האחרונות מסיבות שלא קשורות לכדורגל, והייתי עם דמעות בעיניים כי הרגשתי שותף מלא לתהליך שלו".