רוקחי כללית מחוז צפון השתלמו בנושא טיפול תרופתי לחולי סוכרת

בשנים האחרונות מחלת הסוכרת הפכה למגיפה ושכיחותה ממשיכה לעלות

רוקחי כללית מחוז צפון השתתפו לאחרונה בהכשרה ייחודית שהכשירה אותם לתת ייעוצים אישיים לחולי סוכרת בנושא תרופות המתאימות לחולי סוכרת. בשנים האחרונות מחלת הסוכרת הפכה למגיפה ושכיחותה ממשיכה לעלות. בעבר, כ – 2% מהאוכלוסייה סבלו ממחלת סוכרת, כהיום, ההיקף גדל ומדובר על כ – 8% והמספרים האלה עדיין גדלים מדי יום. במהלך ההכשרה הרוקחים קיבלו סקירה על חידושים בטיפול במחלת הסוכרת במטרה להעמיק את הידע המקצועי שלהם.

לדברי מאי חילו, רוקחת קלינית מחוזית "לרוקח חשיבות גדולה בטיפול בחולה סוכרת. רוקחי כללית מחוז צפון, מעורבים ושותפים מלאים בטיפול בחולים ומציעים לכל מי שמעוניין ייעוץ רוקחי אישי. במהלך הייעוץ האישי, הרוקח בוחן את התרופות ומסביר למטופל על התרופות ותוספי המזון שהוא נוטל, לאיזה טיפול התרופה נועדה, מתי ניתן ליטול את התרופה מבחינת זמני ארוחות וסוגי מזון, כיצד לנטר את רמות הסוכר ולהתאים את הטיפול בצורה בטוחה, בודק את התאמת התרופות והמינונים לנתונים הקליניים של המטופל, מסביר על תופעות הלוואי, היכן מאחסנים את התרופה ועוד".

מטופלים רבים מגיעים לבית המרקחת עם רשימה ארוכה של תרופות, ואינם יודעים כי שילוב ואי נטילת התרופות עלול גם לעורר בעיות רפואיות חדשות. תפקיד הרוקח הוא לוודא שהתרופות תואמות להנחיות שהרופא המטפל רשם בתיק הרפואי של המטופל ושהשילובים ביניהם לא יוצר התנגשויות ותופעות לוואי. פעמים רבות רוקחים גילו כי מטופלים שילבו על דעת עצמם צמחי מרפא או תוספי תזונה בנוסף לטיפול התרופתי הקבוע והיו לכך השלכות על הטיפול הרפואי. כל מידע שניתן במהלך הייעוץ מועבר לרופא המטפל, ובמידה ויש צורך בשינוי במתן התרופות, השינוי הוא מיידי.

"ישנה חשיבות רבה בעדכוני הידע של הצוותים בתחומים נרחבים. בחרנו לקיים את ההשתלמות שמטרתו להעמיק את הידע המקצועי של הצוותים על מנת שיוכלו לתת שירות למטופלים שלנו באופן המיטבי ביותר" סיכמה רודיקה בר, מנהלת הרוקחות בכללית מחוז צפון.