רוצים להוריד את הקילוגרמים שצברתם בחורף? כך תעשו זאת

החורף עומד להסתיים ועכשיו הזמן לעבוד קשה כדי לחזור למשקל גוף תקין. החל מתזונה נכונה, דרך פעילויות מומלצות ועד אורח חיים – הנה כל מה שאתם חייבים לדעת

החורף מציב אתגר משמעותי בפני גברים ונשים שרוצים לשמור על הבריאות שלהם. קודם כל, הבגדים העבים נוטים בחורף להסתיר את הקפלים וכמעט לאף אחד מאתנו אין מוטיבציה לצאת מהבית כדי להזיע ולעבוד קשה. מעבר לכך, בעונה הקרה אנחנו אוכלים יותר כדי להתחמם ויש רק מעט פעילויות שעוזרות לנו לשרוף קלוריות.
מצד שני, אחרי החורף מגיע האביב ובמדינה כמו ישראל אפשר גם לראות את הקיץ כבר מעבר לפינה. אז מה עושים כדי להוריד קילוגרמים מיותרים? הנה כמה הצעות:

1. מחליפים את התפריט התזונתי

החלפה של התפריט התזונתי היא המפתח לכל תהליך שבסיומו מנסים להגיע למשקל יעד מסוים. עכשיו זה בדיוק הזמן להוריד מהתפריט מאכלים מעובדים, להחליף את הממתקים בפירות ובירקות ולוותר לגמרי על משקאות מסוכרים ומתוקים. במקום זה, אתם צריכים להתרגל לשתות לפחות 10-15 כוסות מים ביום על מנת להשיג תחושת שובע ולשמור על 3 ארוחות ביום כדי להרגיש רעננים.

לכל אחד ואחת מאתנו תפריט תזונתי אחר שמותאם לצרכים ולדרישות. במידה ואתם לא בטוחים מה להכניס אליו, תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע ובהם רופא משפחה או תזונאים. עם זאת, זכרו גם לעשות את זה מוקדם כדי שתגיעו לקיץ בשיא הכושר.

2. בוחרים פעילות ספורטיבית

תזונה נכונה לא שווה כלום אם לא שורפים קלוריות. עכשיו כשהחורף יסתיים, אולי תגלו את היתרונות של לימוד שחייה למבוגרים ותגיעו לבריכה על מנת לחטב את הגוף והשרירים. שחייה מתאימה לטווח רחב של גילאים, היא מסייעת בהתמודדות עם כאבי גב ובעזרתה אתם נהנים משילוב בין פעילות אירובית ואנאירובית.

הסוד של פעילות ספורטיבית אפקטיבית היא ליהנות ממנה. בהקשר הזה, אין תחליף לשחייה שגם מתאימה למזג האוויר בעונות המעבר ובקיץ. בין שיעור לשיעור, כדאי גם להכניס ללוח הזמנים הליכות, ריצות או משחקי כדור עם חברים. רק שלא יהיו לכם תירוצים.

3. משנים את אורח החיים

החורף מאפשר לכם לוותר לעצמכם וזה לגמרי לגיטימי. מנגד, לוויתורים כאלה יש מחיר ולקראת הקיץ תצטרכו לשלם אותו. לכן כדאי לשנות את אורח החיים מיד עם סיום החורף ולהשתמש בליל הסדר כנקודת המוצא לדרך החדשה.

שינוי באורח החיים לצורך הורדת קילוגרמים מיותרים כולל למשל הפסקת עישון, צריכת אלכוהול ושתיית קפאין והליכה ברגל במקום נסיעה ברכב. באותה הזדמנות, כדאי להגביר את המודעות לעניין הבריאותי ולהגיע לבדיקות תקופתיות בקופות החולים. לא משנה בני כמה אתם או מאיזה רקע גנטי אתם מגיעים, כי בקיץ הקרוב אתם עומדים להיראות ולהרגיש טוב מאי פעם.