לראשונה בגלבוע: הכשרת וועדים מקומיים

עובד נור, ראש המועצה: "חשוב שהוועדים יכירו את החוק ודרכי הפעולה של משרדי הממשלה, אך עם כל הכבוד לחוק, מה שקובע ומה שימשיך לקדם את הישובים בגלבוע, זה הדבר הזה שאנו יוצרים יחדיו"

במוא"ז הגלבוע ממשיכים לפועל ליצירת בסיס איתן של קשר שוטף, הדדי ופורה, לטובת קידום היישובים והתושבים. הדבר נעשה כמשימה משותפת, תוך התאמת שיתוף הפעולה לצרכי היישוב וציפיותיו, וליכולות המועצה. השבוע החל לראשונה בגלבוע קורס ייחודי, בשיתוף משרד הפנים, שנועד לסייע ולהכשיר את הוועדים, להכיר להם את הנושאים שבתחום אחריותם, ולהעניק להם כלים למלא את תפקידם במקצועיות ובאחריות, על מנת שימלאו את תפקידם באופן מיטבי לטובת תושבי הגלבוע. עשרות חברי וחברות וועדים מקומיים ובעלי תפקידים ביישובים, הגיעו השבוע למועדון החדש במושב פרזון, והחלו את ההכשרה שתכלול 5 מפגשים מלאים. כאמור, זוהי ההכשרה הראשונה מסוגה, מאז הקמת מוא"ז הגלבוע והיא מתקיימת כחלק מובנה מהתכנית הארגונית והאסטרטגית, שמובילה ענת מור, מנכ"לית המועצה. מי שמשמשת "כפרויקטורית" להכשרה, היא שרון שכטמן מהמועצה, והיא גם זו שתלווה את יישומה בהמשך.

עובד נור, ראש המועצה: "חשוב שהוועדים יכירו את החוק ודרכי הפעולה של משרדי הממשלה, אך עם כל הכבוד לחוק, מה שקובע ומה שימשיך לקדם את הישובים בגלבוע, זה הדבר הזה שאנו יוצרים יחדיו". ההכשרה המקיפה תכלול מפגשי העשרה בשלל נושאים, כגון: הוראות החוק, סמכויות ואחריות בניהול הישיבות, היבטים בניהולי ארגוני וקהילתי, הנחיות לבניית תקציב יישובי, עקרונות פיתוח הישוב, כולל הכנת תב"ע, ותפיסות אסטרטגיות בבינוי ופיתוח הקהילה, לרבות צמיחה דמוגרפית וקהילה רב- דורית, ועוד.