ראיון עם עו"ד גילי עוז שקופץ לפוליטיקה

טרם ההכרזה הרשמית על הבחירות בגלבוע פגשתי את גילי עוז לראיון בו הוא אמר לי כי הוא מתכוון להיות ראש המועצה האזורית הגלבוע הבא. עוז טען אז שלו יש את היכולת לאחד את כל חלקי המועצה.

לפני מספר חודשים, עוד לפני שכניסתו של דני עטר לכנסת היתה עובדה מוגמרת ונושא הבחירות בגלבוע היה באוויר אבל עדיין לא היה תאריך מדויק, פגשתי את גילי עוז לראיון בו הוא אמר לי כי הוא מתכוון להיות ראש המועצה האזורית הגלבוע הבא.
עוז טען אז שלו יש את היכולת לאחד את כל חלקי המועצה, הקיבוצים מושבי התענך והערבים. השבוע, חודש לפני הבחירות, נפגשנו שוב כשהפעם יש לעוז מאחוריו את עיד סלים האיש החזק במגזר הערבי, את רמי אלהרר נציג מושבי תענך במועצה ואותו כבן לתנועת הקיבוצים. השבוע עוז מרגיש כי הוא המועמד המוביל להיות ראש המועצה האזורית הגלבוע כשרבים במחנה שלו משוכנעים כי זה יקרה אפילו ללא צורך בסיבוב שני.

היחיד שיוכל לאחד ביום שאחרי כבר בתחילת הראיון לגילי עוז חשוב להדגיש כי כל מי שהיום שאחרי הבחירות חשוב לו, חייב לתת לו את הקול שלו בבחירות: "אני היחיד מבין שלושת המועמדים שיכול ללכד את השורות בגלבוע ביום שאחרי. עם עובד יבחר המושבים והערבים לא יתנו לו רגע של מנוחה בשלטון. עם מוטי יבחר הקיבוצים והישובים הוותיקים לא יתנו לו מנוחה. אני היחיד שמסוגל להוביל גלבוע מאוחד ומלוכד בכל הרבדים שלו אחרי הבחירות, ואני חושב שבייחוד על רקע ההסלמה של המערכה בשבועות האחרונים זה שיקול שתושבי הגלבוע יצטרכו להתחשב בו כשהם באים להצביע.

החיבור עם רמי ועיד

החיבור עם עיד סלים ורמי אלהרר היכה את תושבי המועצה בתדהמה וטרף במידה רבה את הקלפים. עוז מספר על המהלך שעשה ואומר: "מי שמכיר אותי יודע שאני אחד שאם לא נותנים לו להיכנס דרך הדלת יכנס דרך הקיר. אני עשיתי ניתוח פוליטי לגבי מה שקרה בגלבוע. דני עטר ניצח ב – 1500 קולות שזה לא עניין של מה בכך. צריך להביא את שני המגזרים הגדולים של המועצה  שזה המגזר הערבי ומושבי תענך לתמוך בי. זה ברור לגמרי שהמועמד עובד נור נציג הישוב הוותיק, ועל הטיקט הזה הוא יצא לבחירות האחרונות ואם אני מצליח להרחיב את בסיס התמיכה שלי לבסיס התמיכה שהיה לדני עטר אני עושה צעד משמעותי בדרך לניצחון".

עו"ד גילי עוז מכין את השטח
עו"ד גילי עוז מכין את השטח

ראש המועצה מחליט וקובע את המדיניות

גילי עוז שומע גם את הטענה שעיד סלים ורמי אלהרר הם אלה שעשו בחינה מדוקדקת של המצב הפולטי במועצה וכי הם משתמשים בו כמי שיעמוד בראש כשהם יהיו אלה שיחליטו מה יקרה במועצה בשנים הקרובות. עוז חד משמעי בדבריו ומבטיח: "אני אתווה את הדרך וכולם יצטרכו להתיישר ולפי הדרך הזאת להיכנס לתלם. יצא לי להכיר בחודשים האחרונים את עיד ורמי ושניהם אנשים נהדרים אבל שניהם יצטרכו ליישר קו עם ראש המועצה החדש. חשוב להדגיש שבבחירות האלה היחיד שמתחלף זה ראש המועצה. לא בוחרים חברי מליאה חדשים ולכן מטבע הדברים הרבה שינויים בהרכב המועצה אי אפשר לעשות. כדי להצליח צריך לקחת את האנשים הקיימים ממילא ואיתם לבצע את השינויים הנחוצים למועצה. מועצה זה ארגון בו ראש המועצה הוא זה שקובע מדיניות וכולם צריכים להתיישר לפי המדיניות הזאת וכך זה יעבוד גם בגלבוע".

 

שלושת השינויים העיקריים

כפי שכבר הבנתם גילי ואנשיו משוכנעים שהוא יעמוד בראש המועצה ב 3/6/15 ומכיוון שכך יש לו תוכנית מפורטת לגבי השינויים שצריך לבצע במועצה כדי שבתום השנתיים וחצי של הקדנציה המקוצרת שצפויה לו, הוא יזכה לאמון תושבי הגלבוע בבחירות שיתקיימו במועדן: "יש מספר דברים שנצטרך לעשות כדי להעלות את המועצה על הפסים החיוביים שאני רוצה לראות את המועצה עליהם. דבר ראשון אנחנו צריכים להוציא חוות דעת מקצועית לגבי התייעלות כלכלית של המועצה. מעבר לזה צריך להזמין יועץ ארגוני שיקבע את המבנה הארגוני המתאים למועצה, ושני אלה מביאים אותי לנושא השלישי שבו נראה את השינוי כבר מהרגע הראשון שזה השירות לתושב והשקיפות. אנחנו צריכים לשפר בצורה ניכרת את מתן השירות לתושבי המועצה. גם ברמת השירות, גם במהירות התגובה, תוך שלוש שעות מרגע קבלתה, וגם באיכות התשובה. אנחנו צריכים להיות זמינים לתושבי המועצה 24/7 ולתת להם את השירות הטוב ביותר. צריך להקים מטה ישובים שייתן מענה לכל הישובים בכל תחום בכל בעיה. לצד זה בא עניין השקיפות. לא כסיסמאות אלא להוציא כל הזמן חומר ונתונים מהמועצה כדי שהכל יהיה שקוף וידוע לכולם".

 

מרכזי תרבות, חינוך בריאות ועצמאות כלכלית

מעבר לשינויים ברמת השירות, ההתייעלות הכלכלית והשקיפות, אני מבקש מעוז להתייחס בקצרה לשלושה מאבני הדרך שיהיו לו כשייבחר לראשות המועצה לפי תוכניותיו. עוז כמובן מתחיל בנושא החינוך ומבטיח כי הוא יזכה אצלו לעדיפות מרכזית וזאת על פי העיקרון שהנחה את תולדות חייו וקובע שכל אחד יכול: "העובדה שאני יושב כאן מולך עכשיו מראה שכל אחד יכול ואנחנו נחזק את מערכת החינוך שלנו לרמה בה כל ילד בגלבוע יקבל את מיטב התנאים להצלחה. הנושא השני הוא נושא הצמיחה הכלכלית גם מבחינת אזורי התעשייה שנקדם בכל הכוח בגלבוע. הנושא השני הוא קידום התיירות בכלל ותיירות מורשת הגלבוע בפרט. הנושא השלישי זה הכלכלה והפרנסה של העסקים הקטנים. בנושא התרבות אני מתכוון להגדיל את התקציב מרמה של 1.5% לרמה של 5% לפחות. אנחנו עומדים להיות מועצה של 50 אלף איש. זה עיר. 'דורות בגלבוע' זה מרכז שירות שיכול לתת שירות לעיר. זה המודל שלי. בנושא התרבות אנחנו צריכים להקים מרכז תרבות שייתן מענה כמו לעיר. בנושא הבריאות אנחנו צריכים מרכז שייתן מענה של קופת חולים מרכזית לכל התושבים. אנחנו צריכים להתארגן עכשיו כדי שזה יקרה בעוד עשר שנים ואנחנו נעשה את זה".