קרבי, זה הכי אחותי

דלית בקשי מעפולה, לוחמת מג"ב, מעבירה מסר ברור וחד לצעירות העומדות בפני עלייה על מדי: "בנות, אל תחששו לשרת בקרבי. זו חוויה מאתגרת ומספקת"

סיפורה של דלית בקשי, תושבת העיר עפולה שהתגייסה לפני כשמונה חודשים לצה"ל ועברה מסלול של ארבעה חודשי טירונות במג"ב, יכול להוות מקור השראה לבנות העומדות בפני השירות הצבאי ומתלבטות לגבי שירות משמעותי בצה"ל. "החלטתי לשרת במג"ב כי רציתי לתרום למדינה כמה שאפשר, לחשוב על העתיד, והשירות ביחידה גם פותח דלתות עתידיות", היא אומרת. "חוץ מזה שאחותי הייתה שוטרת וזה מה שנתן לי עוד יותר מוטיבציה בתחום של המשטרה".

• זה תפקיד עם המון אחריות".

בשיחה עמה בקשי מעבירה מסר לבנות שחושבות ושוקלות גיוס ליחידה קרבית: "אל תחששו. זה שירות עם המון משמעות, זה חוויה שונה, היא מספקת ומאתגרת. אין מה לחשוש, להיפך, ככל שתתעמקו בכך תקבלו תחושה של יותר ביטחון ועצמאות. זה תפקיד עם המון אחריות".
מרכז הכנה לצה"ל במחלקת הנוער בעיריית עפולה, ממשיך לפעול במסגרות התיכונים בעפולה באמצעות מורות חיילות וסדנאות משרד הביטחון, ובתמיכה וליווי צמוד של מנהל חברה ונוער, משרד החינוך במטרה להכווין ולהכין את המועמדים לשירות הביטחון לעשיית שירות משמעותי.
רכזת מרכז הכנה לשירות משמעותי, קטיה בנבניסטי: "קיימת חשיבות רבה בעבודה המקדימה הנעשית דרך מחלקת נוער, לקראת תהליכי המיון, המבדקים והעברת המידע לבני הנוער המועמדים לשירות הביטחון ולהוריהם".
ראש העיר יצחק מירון: "שירות משמעותי בצה"ל הוא דבר חשוב בחייו של כל צעיר. הצעיר מתחשל, נפתח לדברים חדשים וגם מתנסה במקומות ובאתגרים חדשים העומדים לפניו. אנחנו גאים בכל בן או בת העיר עפולה שמחליטים ללכת לקרבי ולתרום למדינה".
יש לציין כי על פי נתוני משרד הביטחון אשר פורסמו לאחרונה, עפולה נמצאת במגמת עליה בגיוס נשים לתפקידי לחימה עם נתון של 6.8% גיוס נשים ללחימה מעל הממוצע הארצי.

״אתם לא לבד״: מהולנד באהבה לנוף הגליל

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|