קסם של סיפור: תושבת גן נר הקימה ספרייה ביישוב

רוית בריימוק, חובבת ספרים מושבעת מגן נר, לא השלימה עם העובדה שתושבי היישוב בו היא מתגוררת נדרשים לנדוד לספרייה בעפולה בכדי להשאיל ספרי קריאה. במסגרת מבצע משפחתי מדוקדק שנמשך לאורך שנה, היא החלה בסיוע של בעלה בשיפוץ מקלט שהוסב לספרייה. בשלב הבא היא החלה ללקט ספרים מכל רחבי הארץ, כולל פנייה אישית לסופרות ששלחו לה את רבי המכר שלהן – לפתח ביתה. בתום מלאכת האיסוף הוצבו אחר כבוד על המדפים כ-1000 ספרי קריאה שישמשו את התושבים. לא תבואו לקרוא?

ספריה קהילתית חדשה נחנכה בישוב גן-נר בשבוע האחרון, במעמד ראש המועצה עובד נור, ורב היישוב אבשלום קיל. חנוכת המבנה היא שיאו של תהליך מרגש שהובילו בני הזוג נועם ורוית בריימוק, הורים לשלושה ילדים, אוהבי ספר, אשר ביקשו לעשות מעשה ולהחיות מחדש את ספריית גן-נר, היישוב בו הם מתגוררים ב-24 שנים האחרונות.
רוית, עובדת החברה הכלכלית בגלבוע, היא המנוע מאחורי היוזמה המבורכת. כחובבת ספרים מושבעת היא מקפידה לקרוא ספרים מדי יום ביומו, בכל רגע פנוי, "הקריאה מעניקה לי את התחושה הכי טובה שיש", היא מסבירה.

• "כל מי שפניתי אליו, סייע בשמחה"

היוזמה האישית שלה החלה לקרום עור וגידים לפני כשנה, "חרה לי שהספרייה הקרובה ביותר לגן נר היא בעפולה", היא סיפרה השבוע, "יש לנו בגן נר 650 משפחות עם ילדים ולא נראה לי הגיוני שנצטרך לנסוע עד העיר בכדי להשאיל ספר. היה לי ברור שחייב לפתוח ספרייה ביישוב והחלטתי שאני ארים את הכפפה".

הספרייה הציבורית החדשה שנחנכה בגן נר
חלל עם פינת ישיבה מזמינה בספרייה הציבורית החדשה שנחנכה בגן נר

בנחישות ובמסירות ראויה להערכה החלה רווית בהעברת היוזמה לפסים מעשיים. וועד היישוב העניק לה 'אכסניה' בדמות מקלט שהוסב בתום עבודה מסורה ומושקעת של בעלה נועם, עובד בחברת חשמל, לספרייה נעימה ובה לא פחות מ-1000 ספרים. המועצה מצידה תרמה תשתיות חשמל, וסיוע בשיפוץ וצביעת המקום.
"עבדנו קשה מאוד על המבנה, בכדי שהוא יהיה אטרקטיבי עבור התושבים חובבי הקריאה", הוסיפה רווית, "בעלי נעם עבד לילות כימים במטרה להשלים את המבצע הזה".


זו הייתה בעיניי מחווה ראויה לכל הערכה. אחרי שהנחנו את הספרים על מדפים יפים גם דאגנו לספות בהן יוכלו הקוראים לשבת ולהתנתק לזמן איכות ביחד עם הספרים המרתקים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תהליך איסוף הספרים היה מבצע בפני עצמו. רוית החליטה להיעזר בכל גורם אופציונאלי במטרה להרחיב את המגוון. היא פנתה לחברותיה בפייסבוק החברות בקבוצות קריאה, ובמקביל פנתה לספרניות ולסופרות מוכרות בכדי לבחון האם הן יוכלו לשלוח לה ספרים פרי עטן, "הייתי כל כך מופתעת לטובה בתהליך האיסוף", אומרת רוית, "כל מי שפניתי אליו, סייע בשמחה, חלק פשוט הביא לי ארגזים שלמים של ספרים. הכי הפתיעו אותי לטובה הן הסופרות שניאותו לשלוח לי את הספרים שלהן, עד לפתח ביתי עם שליח, ללא כל תמורה.
זו הייתה בעיניי מחווה ראויה לכל הערכה. אחרי שהנחנו את הספרים על מדפים יפים גם דאגנו לספות בהן יוכלו הקוראים לשבת ולהתנתק לזמן איכות ביחד עם הספרים המרתקים. קראתי לספריה הספרייה שלנו מכיוון שבסופו של דבר המטרה שלה שהיא תשמש את קהילת גן נר ותעניק לקוראים תחושת שייכות".

• לפתוח צוהר לעולמות, בהם אפשר להתרגש ולחלום

בספרייה החדשה גם פינת הנצחה מכובדת ללורד בארנט ג'אנר, שעל שמו נקרא היישוב ומשפחתו תרמה רבות לפיתוחו. בפינה מוצג העיזבון של הלורד המכובד. "בסופו של יום, אני רק רוצה שיבואו אנשים לספרייה וייקראו, כי ספר, זה כל הסיפור".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


באירוע חניכת הספרייה דיבר עובד נור על חשיבות הספרייה עבור כלל התושבים ברכישת השכלה בתחומים רבים ומגוונים, ועל כך שבזכות הספרייה מתאפשר לתושבים לשקוע בסקרנות בין דפי הספר, להעשיר את עולמם, להיחשף דרך הסיפורים לשונות שבין אדם לאחר, ולפתוח בפניהם צוהר לעולמות, בהם אפשר להתרגש ולחלום.
הספרייה תהיה פתוחה מידי יום שני ורביעי בין השעות 17:00-19:00 והיא ממוקמת ברחוב הסביון בגן-נר הוותיקה. את פניהם של חובבי הקריאה תקבל רווית עם חיוך רחב והכי חשוב: עם המון המלצות על ספרי קריאה מרתקים.

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|