קלוד דהן: "אני והוכנבוים בנתק, לא עניין אותו קבוצת הנוער"

יחסים על סף פיצוץ: נתק מוחלט בין מאמן קבוצת הבוגרים של הפועל עפולה למאמן קבוצת הנוער. מאמן קבוצת הנוער, קלוד דהן: "לא החלפנו מילה השנה. היו דברים שאם אני אדבר עליהם עכשיו זה יעשה זעזוע רציני". מיכה סילקו: "לא בריא למערכת שיש נתק. בשנה הבאה הדברים חייבים להשתנות". הוכנבוים סרב להגיב

על המגרש, הפועל עפולה לא רושפת, אבל מאחורי הקלעים עפים לא מעט גיצים שמאיימים להוביל לפיצוץ רציני במסדרונות המועדון בעתיד. המאמן ירון הוכנבוים האריך בשבוע שעבר את חוזהו במועדון בעונה נוספת, ,וכעת בהנהלת המועדון יהיו מוכרחים למצוא פיתרון הולם למערכת היחסים הסבוכה בין המאמן לשאר הגורמים במערכת, וזאת בתקווה להפיג את המתיחות בעתיד.

 איך ההנהלה יושבת בחיבוק ידיים?

כידוע, היחסים בין המאמן הוכנבוים לחברי הצוות המקצועי, פרדי חייט ומיכה סילקו, הידרדרו במהלך העונה לשפל חסר תקדים בעקבות מחלוקת עיקשת סביב עניינים מקצועיים. אומנם לפני כשבועיים התקיימה פגישה משולשת, בה ניסו הצדדים ללבן את העניינים, אבל עדיין היחסים רחוקים מלהיות זוהרים.

בזאת אגב לא תמו הסכסוכים במועדון. ל"עמקניוז" נודע כי המאמן הוכנבוים מצוי בנתק מוחלט גם עם מאמן קבוצת הנוער, קלוד דהן. הנתק בין הצדדים נוצר בשלב מוקדם של העונה. למרות זאת, אף גורם בהנהלה לא טרח ליישב את הסכסוך בין הצדדים. "הנפגעים העיקריים מהיחסים המעורערים הם כמובן ילדי מחלקת הנוער. לא יכול להיות מצב שמאמן בוגרים ומאמן נוער לא מדברים וההנהלה יושבת בחיבוק ידיים ולא עושה כלום", טוען גורם במועדון.

• "היינו בנתק מוחלט"   

מאמן קבוצת הנוער, קלוד דהן ידוע כטיפוס ישיר שלא מהסס לומר את מה שיש לו על הלב. השבוע הוא נשאל לגבי היחסים הסבוכים עם המאמן הוכנבוים, וענה בכנות אופיינית מבלי להתחמק: "לא הייתה לי שום מערכת יחסים עם ירון הוכנבוים. הוא לא הגיע לשום אימון ולשום משחק. מבחינתי לא היה קשר בינינו. גם אני לא הגעתי למשחקים של הבוגרים. לא החלפנו מילה. היינו בנתק מוחלט".

אז על סמך מה השחקנים מהנוער עלו לבוגרים?

"התקשורת היחידה שהייתה בין הנוער לבוגרים נעשתה באמצעות תומר רחמים, שבכל פעם בא וביקש כמה שחקנים לבוגרים. זהו, מעבר לזה לא הייתה שום תקשורת".

מה הרקע לסכסוך ביניכם?

"בזמנו הוא עשה משהו שלא רציתי לחשוף אותו וגם עכשיו אני לא מעוניין לפרסם את זה. אני סיפרתי את הכל להנהלה. ברגע שזה קרה היה דין ודברים ביני לבין הוכנבוים ומאז נוצר נתק מוחלט".

זה נראה לך הגיוני שאין ביניכם תקשורת?

"בוודאי שזה לא נורמאלי וגם לא בריא למערכת, אבל אלה העובדות. היו עוד הרבה דברים שאם אני אדבר עליהם עכשיו זה יעשה זעזוע רציני לכל המערכת ואני לא מעוניין בזה".

איך אתה מתכוון להתמודד עם זה בעתיד?

"לי אין יותר מדי מה לעשות בנושא. מי שצריך לטפל בזה הם המנהלים דני אסולין וששי יעקב. ביום שתהיה פגישה מסודרת אני אגיד את כל מה שמפריע לי ואציף את כל הבעיות".

הנתק הזה לא הפריע לך במהלך העונה?

"אם לירון לא היה עניין במחלקה ובכל מה שקורה בקבוצת הנוער וגם לא הגיע לשום אימון או משחק אז למה שלי זה יפריע. גם אני התנתקתי ולא הגעתי למשחקים של הקבוצה הבוגרת, למרות שעם חברי ההנהלה הייתי בקשר טוב".

 

ירון הוכנבוים. ממשיך עונה נוספת בעפולה
ירון הוכנבוים. ממשיך עונה נוספת בעפולה

• "בשנה הבאה דברים ישתנו"

בהנהלת המועדון מבינים שאי אפשר להמשיך במתכונת הזו בעונה הבאה, שכן בשום מועדון כדורגל מקצועני שמכבד את עצמו לא יכולה להיות סיטואציה שבה אין תקשורת ישירה בין קבוצת הבוגרים לנוער.

היו"ר דני אסולין, שנמצא בין הפטיש לסדן, מנסה בכל דרך אפשרית ליישב את ההדורים בין הצדדים, ובמקביל צפוי לדרוש מהמאמן הוכנבוים לשנות גישה בכל הנוגע לשיתופי הפעולה עם הצוות המקצועי שסביבו.

חבר הצוות המקצועי בקבוצה הבוגרת,  מיכה סילקו, התייחס לחוסר שיתוף הפעולה עם קבוצת הנוער השנה ואמר: "ברור לכולם שהנתק הזה לא יכול להימשך, כי זה לא בריא למערכת בשום צורה. לא לבוגרים ולא לנוער. אם אין שיתוף פעולה אז כולנו חוטאים למטרה".

מה אתם מתכוונים לעשות בנדון?

"צריך שיהיה שיתוף פעולה מלא. השנה לא היה שיתוף פעולה עם מחלקת הנוער והרבה באשמתנו, הנהלת הקבוצה הבוגרת. אני מאמין שבשנה הבאה הדברים ישתנו, וזה חייב לקרות לטובת המועדון. גם אנחנו כצוות מקצועי נטפל יותר בקבוצת הנוער ונגיע למשחקים ואימונים".

המאמן הוכנבוים סרב להגיב לדברים.

 

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

נוף הגליל על הפודיום

|

"יש תקופות טובות ויש תקופות שפשוט כלום לא הולך"

|