"קטנים – גדולים": ילדי בלפוריה בתערוכת אמני העמק

במסגרת תכנית "קול האמנות", תוכנית ייחודית של המועצה שמטרתה טיפוח התבוננות משמעותית ומושכלת באמנות, ביקרו ילדי הגנים בעמק בתערוכת האמנות של הצלמים עדי נס ועודד הירש בגלריה לאמנות עכשווית בטבעון.

עבור ילדי גן קשת בבלפוריה, הייתה זו חוויה מעשירה במיוחד, שכן הצלם עדי נס המתגורר במושב הותיק הוא הורה של שניים מילדי הגן. נס נפגש עם הילדים בגן ותיאר להם את תהליך עבודתו. הוא סיפר כיצד הוא מביים את המצולמים ובוחר המקום בו הם מצטלמים כך שהמראה יספר סיפור, או יעורר את המתבוננים לספר סיפורים משלהם ולגלות משמעות בנראה.

הצלם עדי נס בשעת צילום התמונות שיוצגו בתערוכה
הצלם עדי נס בשעת צילום התמונות שיוצגו בתערוכה

הביקור בגלריה והמפגש עם היצירות עצמן עורר בילדים רושם עז, הכלים שמקנה להם תכנית קול האמנות להתבוננות מושכלת באמנות וכן המפגש עם עדי יצר רצון אצל הילדים ובצוות להמשיך ולפתח את התהליך.
בהנחיית נטע דר, מדריכת האמנות, התנסו הילדים ביצירת סיפור משותף אודות יצירה. הילדים גילו יחד כיצד כל כתם וקו בציור, כל מראה וכל דימוי מעורר אצל כל ילד מחשבה ייחודית והתבוננו התבוננות משותפת על הצילומים של עדי נס.
בהנחיית הגננת ימית גוריון, בחר כל ילד חפץ וביים איך והיכן הוא היה רוצה להצטלם כדי "לספר סיפור" את סיפורו
האישי –  ממש באותו תהליך עבודה אותו למדו הילדים מעדי נס.

"גוני בחרה להצטלם עם גיטרה כי היא רוצה לספר שהיא אוהבת לנגן שירים". צילום: עדי נס
"גוני בחרה להצטלם עם גיטרה כי היא רוצה לספר שהיא אוהבת לנגן שירים". צילום: עדי נס

כשהושלם התהליך הרעיוני ובחירת אתרי הצילום עדי נס התבונן מבעד לעדשה, סייע לילדים בעיצוב והידוק כוונותיהם וצילם כל ילד. מדריכת האמנות והגננת שוחחו עם כל ילד ותמצתו את דבריו לכותרת המופיעה מתחת לתמונה, וליאור סולמי – אם של ילדה נוספת בגן וגרפיקאית במקצועה עיצבה את התמונות והכותרות. את העבודות המרהיבות  שיצרו יחד עדי וילדי גן קשת, ניתן יהיה לראות בתערוכת אמני העמק שתוצג בתמרת במסגרת פסטיבל חלב ודבש.