קהילת הגלבוע מציינת את היום הבינלאומי לצרכים מיוחדים

למעלה מ-400 משתתפים, התחילו את הערב בהתנסות בתחנות ספורט שונות, כמו כדורגל, כדורסל, סייף ועוד. צילום: אורי וול

זו כבר הופכת להיות מסורת מרגשת ומיוחדת, כאשר המחלקה לשירותים חברתיים בגלבוע, מציינת את היום הבינלאומי לצרכים מיוחדים, באירוע גדול, נוגע ללב, חשוב ועמוס באהבה. האירוע גם מהווה סיכום לפעילותה המסורה של המחלקה, בניהולה של שרית דוד-ליברמן, למען משפחות עם בני משפחה עם מוגבלויות. השנה האירוע הוקדש לנושא הספורט, וחשף בפני הקהל הרב, שהגיע לקיבוץ עין-חרוד איחוד, לעולמם של בעלי המוגבלויות.

למעלה מ-400 משתתפים, התחילו את הערב בהתנסות בתחנות ספורט שונות, כמו כדורגל, כדורסל, סייף ועוד, וזאת מנקודת מבטם של מוגבלים, חוויה שהייתה מאתגרת ומורכבת. הערב המשיך עם פאנל מרשים ומרתק, אותו הנחתה השחיינית ענבל פיזרו, בנושא תרומתו של הספורט בחיינו. בפאנל השתתפו גילי אריאלי, מהתאחדות ספורט הנכים (אחראית לחוגי הילדים), אבנר פרג', שחקן כדורסל בכיסאות גלגלים, מקבל שופונייה, מאמן כדורסל על כיסאות גלגלים, בעצמו ספורטאי מצטיין (ובעל מגבלה), ודליה אבני, אמא של שי, ילד עם מגבלה ברגליו ובראייתו. הפאנל קבע עובדה נחרצת, לפיה חייבים לאפשר לבעלי צרכים מיוחדים שוויון הזדמנויות, על מנת לאפשר להם להתפתח, ולהגיע למקסימום הישגים. הטיבה לסכם זאת ענבל פיזרו, מקיבוץ יזרעאל (בעלת 9 מדליות פאראלימפיות), ואמרה: "ילד עם מגבלה כלל לא מודע לקושי שיש לו עד שהסביבה שלו מבדילה אותו, ומדגישה את הקושי. הוא לא מכיר עולם אחר ולא יודע שלו יותר קשה. ומכאן שעלינו כסביבה מוטלת האחריות לאפשר להם ולהן, לגדול ולצמוח כמו כל ילד ולממש בכך את הפוטנציאל הגלום בו."

גולת הכותרת של הערב הייתה הצגת הבכורה: "מאחורי המסכה", של תיאטרון "פורץ גבולות", בבימוייו של עידו וייס. זוהי יוזמה מבורכת של אנשים עם מוגבלויות וללא מוגבלויות, המאגדת בתוכה את שני המגזרים (ערבים ויהודים), ומאפשרת להם, לבטא את עצמם באמצעות תיאטרון. הקבוצה מונה 12 אנשים, המגיעים מכל רחבי הגלבוע, להם יכולות מדהימות, ברק בעיניים, ורצון אמיתי ליצירה משותפת. בשנה האחרונה, עבדה הקבוצה על ההצגה החדשה, דרכה נחשף הקהל לסיפורם האישי והקשה של חברי הקבוצה, והדרך האמיצה בה בחרו להתמודד.