פרשת אבטחת הגנים ברובע יזרעאל: הורים הפגינו מול עיריית עפולה

הורים וילדים התכנסו הערב מול בניין עיריית עפולה בדרישה להציב מאבטחים בגנים בשכונה. ראש העיר יצחק מירון הזמין את ראשי הועדים בגנים לשיחה בלשכתו. ״החלטנו שנמתין לתשובה בנושא ואז נחליט כיצד לפעול. אין לנו כוונה להרפות את המאבק, עד שיוצבו מאבטחים בגנים״

עשרות הורים לילדים המתחנכים בשכונת רובע יזרעאל בעפולה הפגינו הערב מול בניין העירייה במחאה על אי הצבת מאבטחים בכניסה לגנים. ההפגנה נערכה באישור משטרת ישראל. במהלך ההפגנה הזמין ראש העיר יצחק מירון את ראשי ועדי הגנים ללשכתו בכדי לדון עמם על הנושא.
ההפגנה נערכה לאחר שלעת עתה לא נמצא פתרון שיניח את דעתם של ההורים המודאגים. כפי שפורסם בשבוע שעבר באתר עמקניוז ההורים דורשים שינוי מיידי בסטטוס האבטחה הנוכחי.
לדברי ההורים המצב הרגיש בישראל בימים אלה, ובייחוד בעיר עפולה למודת הפיגועים מחייב הצבת מאבטח במטרה שידאג לשלום הילדים ויהווה הרתעה. ההורים מנהלים מזה תקופה שיח מול עיריית עפולה שלא הבשיל לפתרון.
נוכח זאת החליטו ההורים כאמור להחריף את מאבקם ולקיים הערב את ההפגנה. ההורים והילדים נשאו במהלך ההפגנה, שלטים הקוראים להציב מאבטחים.

• "נעשה הכל לשנות החלטות עבר"

"אנחנו מפחדים. אי אפשר להמשיך לחיות ולהתנהל ככה", אמרה יסמין אסולין, אם לילד בן שלוש וחצי המתחנך בגן כפיר בשכונה, "הדאגה והחששות הובילו אותנו לשנות את כל סדר היום שלנו. במקום לצאת להפסקת צהריים בעבודה- אנחנו נוסעים לגן לוודא שהכל בסדר. ראש העיר מירון היה קשוב בפגישה לחששות שלנו ואמר כי הוא מבין את הדאגה שלנו. נציגי העירייה גם הציגו בפנינו את הפניות שלהם למקבלי ההחלטות בנושא ואת הצעדים שהם מתכוונים לעשות להגברת תחושת הביטחון שלנו.

בתום הפגישה החלטנו שנמתין לתשובה בנושא ואז נחליט כיצד לפעול. אין לנו כוונה להרפות את המאבק, עד שיוצבו מאבטחים בגנים, ואם צריך לשנות החלטות עבר שלא מותאמות לעת הנוכחית בכל הקשור לאבטחת גנים עירוניים נעשה הכל שהן ישונו".
בישיבה לקחו חלק שמונה הורים ובמהלכה הם הסבירו למירון כאמור על החששות והדאגה לילדיהם.

• עיריית עפולה: "ראש העיר הסביר להורים באריכות על הטיפול בנושא"

מעיריית עפולה נמסר כי ראש העיר הסביר להורים באריכות ובפירוט על סטטוס הטיפול בנושא ועל הדרכים בהן פועלת העירייה להביא לפתרון הסוגיה שמצויה לדבריהם בתחום אחריותה של המשטרה והמשרד לביטחון פנים. עוד הוסיפו בעירייה כי מירון עדכן את ההורים בפנייתו לקידום הנושא מול יגאל חדד, מפקד תחנת המשטרה בעפולה. ״מעבר לכך״, הוסיפו בעירייה, ״עד לקבלת האישור להקצאת מאבטחים נוספים פועלת העירייה להגברת תחושת הביטחון של תושבי הרובע באמצעות רכב הסיור העירוני שהוקצה לסיור בכל גני הילדים בעיר. הרכב הונחה להגביר את סיוריו ונוכחותו ברובע יזרעאל. בכל גני הילדים הכולל את השכונה, הותקנה מערכת מצוקה קווית (אמינה יותר מאלחוטית) המחוברת באון ליין למוקד העירוני. העירייה נמצאת בתהליך מתקדם בהכנה להתקנת מערכת אינטרקום פנימית בכל גן, לרבות גני הילדים ברובע, הכוללת מצלמה ומסך בו יהיה ניתן לצפות מתוך הגן בכל המתקרב לגן. במקביל, מונחה השיטור העירוני, במיוחד במשמרת הבוקר, להגביר את סיוריו ופעילותו ברובע יזרעאל״, הוסיפו בעיריית עפולה.