פרס "יד ושם" לבי"ס גוונים בעפולה

בית הספר "גוונים" בעפולה זכה לפני כשבוע בפרס החינוך להוראת לימודי שואה מטעם מוזיאון "יד ושם" על תכנית לימודית מגוונת בנושא השואה תחת השם "בשבילי הזיכרון"

הצגה 'הסיר של שמחה' שהפיקו תלמידים, הכנת כרזות בנושא שואה, קריאת ספרות אודות גיבורים מהשואה, תערוכת אניות מנייר שזכו לשמות של אניות מעפילים, תצוגת פסנתר ענק ממנו עפו פרפרים, הדמיה של גטו טרזין, שחזור מרתף המסתור של מרתה גיבורת 'בת כזאת רצינו' במקלט בית הספר הם רק חלק מהתוצרים שיצרו תלמידי בית הספר גוונים יחד עם המחנכות במסגרת לימודי השואה בשנת הלימודים הנוכחית.

בביה"ס מתקיימת זו השנה הרביעית תכנית חינוכית ייחודית רב גילית מכיתה א' ועד כיתה ו' שנבנתה על בסיס התכנית "בשבילי הזיכרון", בשיתוף הצוות החינוכי וההורים. בתחילת הדרך עבר צוות המורים הכשרה לתכנית אותה הובילה נעמה אגוזי, מדריכת "יד ושם" ומאז פיתח בית הספר תכנית ייחודית הכוללת בין היתר למידה אינטגרטיבית ומגוונת סביב סיפורי ההצלה שנקראו בכיתות. בנוסף שמעו התלמידים עדויות מפי אנשי צוות שהינם דור שני לניצולים, נפגשו עם הסופרת איריס ארגמן שכתבה את הספר "הדובי של פרד" ועסקו במפגש ערכי וחוויתי עם זיכרון השואה במחברות אישיות לתוכן אספו מידע ורשמים אישיים. החוויות כולן עובדו והוצגו בחדרי תצוגה ומרחבי למידה אשר כללו תוצרים פרי עבודתם של הילדים ולעיתים גם של ההורים שיצרו יחד עם ילדיהם מגן דוד ענק תחת הנושא זהות.

בטרם התקבלה ההחלטה על בתי הספר הזוכים אירחה מנהלת בית הספר אילנית בן ישי, סיור של וועדת הפרס שהתרשמה מהתוצרים הרבים ובעיקר מהשפה האחידה של הצוות והתלמידים המעידה על תהליך ארוך טווח. לפני כשבוע, כאמור, הוזמנה הנהלת בית הספר לטקס במהלכו הוענק פרס מפעל חינוכי לשנת תשע"ט להוראת לימודי השואה בקטגוריית בתי הספר